Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opetatko jo 9-10v lapsesi materialismiin ( merkkivaatteet ym)?

Vierailija
23.07.2013 |

DC:n vaatteet ym?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. WT hommaa sellainen. Lapsen arvomaailmaa pitää yrittää suojella niin pitkään kuin mahdollista turhalta merkkien perässä juoksemiselta. Merkkivaatteet tulevat sitten ehkä yläkoulussa, välttämättä fiksuimmille ei lainkaan tule sitä vaihetta.

Vierailija
2/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meillä ostetaan merkkivaatteita lapsille mutta ei lapset sitä itse tajua. Eihän siitä tarvitse tehdä mitään numeroa tyyliin: "saat tän tosi hienon MERKKIvaatteen". Meillä ne on lapsille ihan normaaleja vaatteita eivätkä edes tajua, mikä ero on Peakilla tai H&M:llä. 

Jotenkin musta tuntuu, että ne vanhemmat, joilla ei ole varaa tai halua ostaa lapsilleen merkkivaatteita, tekevät tässä asiasta elämää suuremman ongelman!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, oppivat kyllä ihan sisaruksiltaan ja kavereiltaan. Muutama kalliimpi merkkivaate on ostettu mutta lapset joutuvat maksamaan niistä puolet.

Vierailija
4/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ostaa merkkivaatteita, eikä toivottavasti tule eteenkään tämä asia. Toki joku yksittäinen guessin mekko saattaa kaapista löytyä, mutta ne ovat tytöillämme ihan poikkeuksia.

Vierailija
5/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen materialismin ylin merkki on DC? Meillä ostetaan eri liikkeistä vaatteita, mistä milloinkin - mutta harvemmin halpoja kertakäyttörytkyjä. Ohut trikoo ei vaan kestä pesua ja kuivausrumpua hyvin.

Joten suurempaa materialismia minusta on tärvätä rahaa huonoon laatuun ja ostaa määrällisesti paljon KUIN ostaa vähän, mutta laadukkaampaa. Tietenkään merkkivaatteista eivät kaikki ole laadukkaita, mutta todennäköisyys saada laadukas vaate on suurempi, kun maksaa vaatteesta vähän enemmän. Tietysti myös vaate pitää arvioida silmämääräisesti ja käsin, kun sitä on ostamassa - ja jättää ohuet ja huonosti ommellut lirppanat tankoon.

Meillä toimitaan kuten kolmonen, eli vaatteen merkkiä ei sen kummemmin korosteta ja ruodita.

Muutenkin komppi tälle:

"Jotenkin musta tuntuu, että ne vanhemmat, joilla ei ole varaa tai halua ostaa lapsilleen merkkivaatteita, tekevät tässä asiasta elämää suuremman ongelman!"

Vierailija
6/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:23"]

Joo, kyllä meillä ostetaan merkkivaatteita lapsille mutta ei lapset sitä itse tajua. Eihän siitä tarvitse tehdä mitään numeroa tyyliin: "saat tän tosi hienon MERKKIvaatteen". Meillä ne on lapsille ihan normaaleja vaatteita eivätkä edes tajua, mikä ero on Peakilla tai H&M:llä. 

Jotenkin musta tuntuu, että ne vanhemmat, joilla ei ole varaa tai halua ostaa lapsilleen merkkivaatteita, tekevät tässä asiasta elämää suuremman ongelman!

[/quote]

Voin taata ja alleviivata, että meillä olisi varaa lasten merkkivaatteisiin :) jos nyt joku Peak on  merkkivaate... Kyllä meiltäkin löytyy näitä joitain urheilukauppojen merkkejä mutta kysymys olikin opettaako lapset merkkivaatteiden perässä juoksemiseen niin vastaus on todellakin ei, se on wt-meininkiä.

T. 2

Vierailija
7/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset tajuavat! Koulussa varmasti tulee jokunen lapsi kehumaan kenkiä/hupparia ym. Eli jos ei ostettaessa tiennyt, niin viimeistään koululla selviää.

Entä jos lapsi itse haluaa, ostatko vai ohjaatko muunlaisiin valintoihin? Saatko lapsen ymmärtämään?

Vierailija
8/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapset arvosta PEAK tms. merkkiä. Kyllä 9v poika haluaa DC:tä. 

Vierailija
9/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:27"]

Muutenkin komppi tälle:

"Jotenkin musta tuntuu, että ne vanhemmat, joilla ei ole varaa tai halua ostaa lapsilleen merkkivaatteita, tekevät tässä asiasta elämää suuremman ongelman!"

[/quote]

Voi ziisus mitä ylemmyydentunnetta. Ihan kuin valtaosalla ei olisi varaa ostaa jotain ns. merkkirytkyjä :DDD Kysymys onkin arvomaailmasta, siitä opettaako lapsensa juoksemaan merkkien perässä. Ja H&M:n vaatteet ovat päihittäneet kestävyydessä meillä ainakin muutamat ns. merkkivaatteet aivan kevyesti.

Vierailija
10/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kovan tappelun takana, että poika suostuu laittamaan edes farkut jalkaansa ainaisten verkkareiden sijaan. Hitto.

Voi kun saisikin sen pukemaan omasta tahdostaan jotain merkkivaatteita, mutta ei.. Isänsä poika.

Vierailija
11/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö... opetan kyllä/annan omillahankinnoillani esimerkkiä, että kannattaa satsata ennemmin muutamiin laadukkaisiin ( eli käytännössä merkki-) tuotteisiin paljon ennemmin kuin haluta ja hankkia lukemattomia topinriekaileita Henkkamaukalta tms.Onko se sitten materialismia? Minusta nimenomaan tämä laadukkaisiin pitkäkestoisiin tuotteisiin vähempilukumääräisesti satsaaminen on kaukana materialismista.

Vierailija
12/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAH!

Ei, en opeta. Lapsi opettaa ne ihan meille vanhemmille kun on itse imenyt ne kavereilta, harrastuksista (skeittimerkit), mainoksista jne. Minä sitten hoopona ihmettelen mitä ne ovat ja millaisia pitäisi olla.

Sellaista se on kun lapset ovat nykyään monissa asioissa enemmän ajan hermoilla kuin me aikuiset. Kaikkeen hömppään ei lähdetä mukaan, mutta esim. koulurepun saa kyllä mieluisensa, samoin kengät.

Pitää tuohon DC-keskusteluun vielä kommentoida, että meidän 9-vuotiaskin jo tietää että se alkaa olla niin out-of-date... Ja sitten taas 5-vuotias ilmoitti minulle että hänen pitää saada DC:n tennarit kun hoitokaverillakin on, ja erivärisillä nauhoilla. Jep :)

Vierailija
13/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. En välitä mistään merkeistä rotan persettäkään :) Yleensä merkkivaatteet on rumia, ja rumia vaatteita en päälleni pistä, varsinkin tuhansien eurojen käsilaukut on järkyttävän rumia, ei sovi mun tyyliin ollenkaan. Esikoinen on kohta 19, eikä tyttö ole koskaan puhunut mistään merkkivaatteista, ostaa sellaisia vaatteita jotka näyttää kivalta, ja joihin on varaa.

Vierailija
14/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peak ja DC merkkivaatteita??? Meidän vastasyntynyt ja taapero puetaan sitten suorastaan couturevaatteisiin...

Vierailija
15/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaate - joo, lapsella on Armania ja joku Nina Riccin lastenvaatemalliston mekko. Kenelle ne sitten ovat merkkivaatteita?

Vierailija
16/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:33"]

Muutenkin komppi tälle:

[/quote]

Voi ziisus mitä ylemmyydentunnetta. Ihan kuin valtaosalla ei olisi varaa ostaa jotain ns. merkkirytkyjä :DDD Kysymys onkin arvomaailmasta, siitä opettaako lapsensa juoksemaan merkkien perässä. Ja H&M:n vaatteet ovat päihittäneet kestävyydessä meillä ainakin muutamat ns. merkkivaatteet aivan kevyesti.

[/quote]

Opettelehan lukemaan, tuossahan OLI yhtenä vaihtoehtona "joilla ei ole varaa TAI HALUA"...

Joka tapauksessa sinä (ap?) olit tässä nyt se, joka oli ylemmyydentuntoinen ja haukkui muita. En minä. Minulle on herttaisen samantekevää, miten muut lapsensa vaatettavat, mutta sinulle se näkyy olevan aggressiivisen melttoamisen aihe ja sauma haukkua muita tyhjäpäisiksi materialisteiksi.

PS: minulla on täysin päinvastaiset kokemukset H&M:n vaatteista. Vauvojen bodyja olen sieltä ostanut hyvälaatuisia, mutta nyt (kun lapseni ovat varhaisteini- ja teini-iässä) isompien lasten vaatteet on todettu onnettoman laatuisiksi, järjestään.

Vierailija
17/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:37"]

HAH!

Ei, en opeta. Lapsi opettaa ne ihan meille vanhemmille kun on itse imenyt ne kavereilta, harrastuksista (skeittimerkit), mainoksista jne. Minä sitten hoopona ihmettelen mitä ne ovat ja millaisia pitäisi olla.

Sellaista se on kun lapset ovat nykyään monissa asioissa enemmän ajan hermoilla kuin me aikuiset. Kaikkeen hömppään ei lähdetä mukaan, mutta esim. koulurepun saa kyllä mieluisensa, samoin kengät.

Pitää tuohon DC-keskusteluun vielä kommentoida, että meidän 9-vuotiaskin jo tietää että se alkaa olla niin out-of-date... Ja sitten taas 5-vuotias ilmoitti minulle että hänen pitää saada DC:n tennarit kun hoitokaverillakin on, ja erivärisillä nauhoilla. Jep :)

[/quote]

Niin on lapset erilaisia. Meidän 5-vuotiaalla ei ole mitään tajua, millaiset kengät jollain päiväkotikaverilla on tai millaiset niiden pitäisi olla, saati ymmärtäisi jonkin merkin päälle. Kaverille riittää, että on kengät joilla kävellä :) Onneksi näin meillä. Eikä kavereidenkaan lapsilla ole tällaista ongelmaa esiintynyt, ehkä ollaan vähän sivistyneempää porukkaa :)

Vierailija
18/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 ostatko lapsillesi haluamansa? Oikeasti luokassa on ihan vain muutama joilla status-vaatteet vaikka väittäisivät kaikilla olevan. Onkohan niin, että nuoret äidit ostavat enemmän status-vaatetta?

Vierailija
19/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 10:33"]

Muutenkin komppi tälle:

[/quote]

[/quote]

Opettelehan lukemaan, tuossahan OLI yhtenä vaihtoehtona "joilla ei ole varaa TAI HALUA"...

Joka tapauksessa sinä (ap?) olit tässä nyt se, joka oli ylemmyydentuntoinen ja haukkui muita. En minä. Minulle on herttaisen samantekevää, miten muut lapsensa vaatettavat, mutta sinulle se näkyy olevan aggressiivisen melttoamisen aihe ja sauma haukkua muita tyhjäpäisiksi materialisteiksi.

PS: minulla on täysin päinvastaiset kokemukset H&M:n vaatteista. Vauvojen bodyja olen sieltä ostanut hyvälaatuisia, mutta nyt (kun lapseni ovat varhaisteini- ja teini-iässä) isompien lasten vaatteet on todettu onnettoman laatuisiksi, järjestään.

[/quote]

Kyllä tuossa oli selkeä ylemmyydentunteen ilmaus. Ne MUUT, joilla ei varaa, pitävät tätä merkkivaate asiaa elämää suurempana asiana. Vastapainona sitten ME, joilla on varaa ja joille siitä syystä on aivan yhdentekevää vaikka vaate olisi kuinka kallis, ME ostamme vain laatua. Oksettavaa itsensä ylentämistä.

Vierailija
20/48 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaatteista on normivaatteita, hyvän hinta/laatusuhteen omaavia vaatteita (HM jne..). Pari usan matkaa on tehty ihan sen takia miehen kanssa kahdestaan, että sieltä ostetaan kerralla parin seuraavan vuoden merkkivaatteet. Siellä kun ne ovat halpoja Suomeen verrattuna. Silloin olen ostanut lapsille t-paitoja, huppareita jne. Itselle myös merkkikamaa :) Tämä ihan sillä, etten halua, että lapsemme kokevat kamppeensa muita huonommiksi. Tähän riittää se, että pieni osa on merkkikamaa, ei suinkaan joka vaate.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi