Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä tässä nyt on vaikeaa? MaskiPAKKO sisätiloihin (kaupat, kirjastot, bussit yms) ja riskiryhmiltä rajoitetaan liikkumista. Tämä siis perus pese-kädet-pidä-turvavälit toimenpiteiden lisäksi. Ja yhteiskunta jatkaa rullaamistaan. Näin!

Vierailija
06.08.2020 |

ev

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus korkeintaan. Pakkoa ei tule. Halukkaat voivat pukeutua vaikka täysimittaiseen alipaineistettuun biopukuun. Ei sitä kukaan kiellä. Ette ainakaa siten saa mitään tartuntaa ja ette myöskään vaaranna muita.

Vierailija
42/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea pelko ihmisillä...  Koskakohan tästä aiheesta ei enää jakseta kohkata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan maalaisjärjelläkin tajuaa että ne maskit vähentävät minulta itseltäni lähteviä mahdollisia pöpöjä ympäristöön. Jos suurimmalla osalla ihmisistä on maskit julkisilla paikoilla niin niitä pöpöjä ei lähde oireettomista ihmisistä leviämään niin helposti.

Maskit toki suojaavat kantajaansakin jos osaa käyttää maskia oikein, pesee sen ohjeiden mukaisesti, eikä räplää sormilla maskia/kasvoja, mutta suurin hyöty tulee siitä että se estää yhtä sairastunutta levittämästä tautia ympärilleen.

Vierailija
44/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole rahaa ostaa mitään ylimääräistä. Hyvä kun riittää ruokaan.

Vierailija
45/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun riskiryhmään.

Maassamme on vapaa liikkuvuus taattu laeilla. Minua ei voisi estää ilman lain rikkomista kulmasta missä tykkään.

Mulle on ainakin ihan sama, jos riskiryhmäläinen haluaa itse vaarantaa henkensä. En siis kannata kieltoja, vaan suosituksia. Ei se riskiryhmäläinen mulle vaaraksi ole sen enempää kuin muutkaan,.

Vierailija
46/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän tästä ole pitkä aika, kun monet olivat niin kamalan huolissaan kasvot peittävien vaatekappaleiden turvallisuusuhasta.

Vierailija
47/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan maalaisjärjelläkin tajuaa että ne maskit vähentävät minulta itseltäni lähteviä mahdollisia pöpöjä ympäristöön. Jos suurimmalla osalla ihmisistä on maskit julkisilla paikoilla niin niitä pöpöjä ei lähde oireettomista ihmisistä leviämään niin helposti.

Maskit toki suojaavat kantajaansakin jos osaa käyttää maskia oikein, pesee sen ohjeiden mukaisesti, eikä räplää sormilla maskia/kasvoja, mutta suurin hyöty tulee siitä että se estää yhtä sairastunutta levittämästä tautia ympärilleen.

Tuo johtaa samaan kuin rokotukset eli sitten on niitä vapaamatkustajia. Jos suurin osa käyttää, niin ei ole enää väliä mitä minä teen ja olen käyttämättä tai käytän samaa maskia päiväkausia. Ja kun ei se maski kuitenkaan minua suojaa vaan muita, niin mitä väliä sillä on toimiiko se.

Vierailija
48/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo johtaa samaan kuin rokotukset eli sitten on niitä vapaamatkustajia. Jos suurin osa käyttää, niin ei ole enää väliä mitä minä teen ja olen käyttämättä tai käytän samaa maskia päiväkausia. Ja kun ei se maski kuitenkaan minua suojaa vaan muita, niin mitä väliä sillä on toimiiko se.

Emme tule koskaan pääsemään tilanteeseen jossa ei ole vapaamatkustajia. Kyllähän nytkin jo suurin osa on kyyhöttänyt kotona kevään, mutta jotkut iloiset käyneet yskimässä ruokakaupan kasvishyllyillä. Se että suurin osa noudattaa rajoituksia tai suosituksia on kuitenkin parempi kuin ettei kukaan sitä tee.

Vierailija
49/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä maskipakko. On järkyttävää pitää niitä. Jotkut maskit haisee on niin kuuma ja tunkkaista ilmaa pitää hengittää. Surutta otan pois ja nakkaan roskiin, kun puhelin soi tai menen kansliaan. En jaksa tehdä töitä, jos se maski on koko ajan kasvoilla. Hoitoalalla olen.

KORONA ACCICENTS😷👀 HAPPENED IN HOSPITALS⚕️😷

Do not be a corona😷 Accident DENIALIST. WE NEED MASKS IN TO ALL PLACES.

Yours, The Qarantine and Mask Director 🏥 ⚕️😷😍

Vierailija
50/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ulkona saa liikkua ilman vaatteitakaan

Miksei saisi?

Vierailija
51/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava jonkun keskituloisen jeesustella maskiasialla.

Oletetaan, että joku keskituloinen menee Helsingissä julkisilla töihin. Tai voi vaikka pitää välillä etäpäiviä.

Tarvitsee maskeja viikossa vaikka 6-10. Koska on keskituloinen, niin on varaa maksaa ne mukavasti.

Mutta jos on vaikka pienituloinen asiakaspalvelussa työskentelevä, maskeja kuluu jo noin neljä päivässä eli sata euroa kuussa. Ei ole varaa!

Vierailija
52/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä suljettiin vanhukset koko kevääksi koteihinsa, jotta nuoremmat voivat nyt tuoda uuden korona-aallon ulkomailta. Riskiryhmien liikkumista ei rajoiteta ellet sitten tarkoita sitä, että kaikki 20-45v ikäiset saavat ainoastaan tehdä työmatkansa ja käydä kaupassa kerran viikossa, muuten ei kokoonnuta juottoloihin terasseille eikä mennä festareille.

Minulta on viety, ja uhataan edelleen viedä pois parhaasta elämastani olennainen osa. Väkisin. Lohdutukseksi tarjotaan vuoden jatkoa laitoshoitoon joskus tulevaisuudessa. Kun he ilkeävät tehdä sen nyt, niin eivät varmasti emmi tehdä sitä lapsillenikin.

Jos vain anetaan tapahtua. Sellainen on heidan etiikkansa!

Parempi kun ei anneta, eikä kehnoja etiikoita seurata.!

Vierailija
53/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä suljettiin vanhukset koko kevääksi koteihinsa, jotta nuoremmat voivat nyt tuoda uuden korona-aallon ulkomailta. Riskiryhmien liikkumista ei rajoiteta ellet sitten tarkoita sitä, että kaikki 20-45v ikäiset saavat ainoastaan tehdä työmatkansa ja käydä kaupassa kerran viikossa, muuten ei kokoonnuta juottoloihin terasseille eikä mennä festareille.

Minulta on viety, ja uhataan edelleen viedä pois parhaasta elämastani olennainen osa. Väkisin. Lohdutukseksi tarjotaan vuoden jatkoa laitoshoitoon joskus tulevaisuudessa. Kun he ilkeävät tehdä sen nyt, niin eivät varmasti emmi tehdä sitä lapsillenikin.

Jos vain anetaan tapahtua. Sellainen on heidan etiikkansa!

Parempi kun ei anneta, eikä kehnoja etiikoita seurata.!

Johan tuolla oli terveydenhuollon usuttama poliisi vanhojen naisten kimpussa kun osallistuivat koronapakotusta vastustavaan mielenosoitukseen. Siita on Youtubevideo!

Sekin viela

Vierailija
54/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä maskipakko. On järkyttävää pitää niitä. Jotkut maskit haisee on niin kuuma ja tunkkaista ilmaa pitää hengittää. Surutta otan pois ja nakkaan roskiin, kun puhelin soi tai menen kansliaan. En jaksa tehdä töitä, jos se maski on koko ajan kasvoilla. Hoitoalalla olen.

KORONA ACCICENTS😷👀 HAPPENED IN HOSPITALS⚕️😷

Do not be a corona😷 Accident DENIALIST. WE NEED MASKS IN TO ALL PLACES.

Yours, The Qarantine and Mask Director 🏥 ⚕️😷😍

Jos kerron tartunnastani vain ylihoitajalle, niin voin toisaalta hyvin kotoa käsin kirjoittaa maskeista kaikille.

Vierailija
55/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Tosin silti syöpää sairastavana opettajana 700 oppilaan yläkoulussa olisi kyllä lisäksi ihan kiva, jos voisi jäädä pois töistä. Rahatilanteen takia ei voi jäädä palkattomalle ja sairaslomaa ei saa.

Siis sairastat syopaa, etka ole lomalla?

Ahkera olet kylla.

Voima sinulle

Vierailija
56/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en mihinkään turhanpäiväisiin kasvomaskeihin rahaani laita, mutta uudenmaan junteille maskipakko!

Älä sitten tule tänne Uudenmaan junttilaan enää ikinä vaan pärjäile pitäjäsi palveluilla vastaisuudessa.

Onneksi siellä ei semmosia palveluja ole mitä en löytäisi muualta. Siinä olet oikeassa että uusimaa todellakin on junttila.

Vierailija
57/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. työttömälle ihan mahdoton juttu ostaa maskeja. Kuten joku muukin totesi, jos meillä on varaa maksaa Italian velkoja, niin kyllä pitää valtion kustantaa maskit ainakin työttömille ja pienituloisille.

Vierailija
58/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nih kirjoitti:

Esim. työttömälle ihan mahdoton juttu ostaa maskeja. Kuten joku muukin totesi, jos meillä on varaa maksaa Italian velkoja, niin kyllä pitää valtion kustantaa maskit ainakin työttömille ja pienituloisille.

Maskeja ei tarvitse ostaa, maskin voi askarrella itsekin. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon ohjeita. 

Vierailija
59/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä muut vois rajoittaa liikkumistaan vaihteeksi, että riskiryhmäläisetkin sais elää.

Vierailija
60/84 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä suomalaisten maskivalituksesta ei voi muuta sanoa, kuin että voi itku ja hampaan kiristys. Voimia ja jaxuhali :D

Kyllä te niihin maskeihin totutte, niinkuin täällä Keski-Euroopassa ja muuallakin maailmassa on totuttu. Siitä tulee osa tavallista arkea ja ennen pitkää teitä jo naurattaa kun mietitte tätä porua.

t. ulkosuomalainen