Onko täällä henkilöitä, jotka eivät käytä pääkaupunkiseudulla maskia?
Mitä te ajattelette? Miten uskallatte elää kuin ennenkin? Eikö teillä ole itsesuojeluvaistoa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä on tänään ilmoitettu 3 uutta tartuntaa eli riski saada korona on hyvin matala. Aihetta paniikkiin ei ole.
3? Eihän ole. Etkö lue uutisia? 20 uutta tartuntaa! KAKSIKYMMENTÄ!!!!
Rauhoitu. Täällä on aika paljon ihmisiä.
No ei sesilti tarkoita että asiat olisi niin kuin ennen! Nyt on HÄTÄ. Ihmiset vaan iloisesti hymyillen tuolla taapertaa puiston penkeille juomaan skumppaa. Ehkä se itse ei ole niin vaarallista, mutta matkalla siihen tapahtuu kaikenlaista, esim. useimmat kulkee julkisilla.
Koko Koronan ajan matkustanut julkisilla lähes päivittäin. Välttelen pahimpia ruuhkia, katson mihin istun tai missä seison, pyrin koskettelemaan vähän mitään.
En käytä maskia.
Jos vahva suositus tulee niin ehkä käytän ruuhkaaikaan.
En pelkää enää kovin paljon mutta olen varovainen.
Italiassa on maskipakko ja niitä kannetaan korvasta ja kyynärpäässä ja kaulalla
Jos mun aktiviteetit on ruokakauppa ja ulkoilun niin mihin mä maskia tarvitsen. Kuljen autolla tai jalkasin. Ihan samalla tavalla toimin kuin keväällä eli pidän etäisyyttä enkä mene mihinkään tapahtumiin tai lähde ulkomaille, pesen käsiä ja pari kertaa olen käyttänyt sitä käsidesiäkin. Mikä on muuttunut keväästä?
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt maskia keväästä lähtien kun menen kauppaan tai mihin tahansa tiloihin joissa on muita ihmisiä. Keväällä maskeja oli paljon muillakin, kesän tullen ihmiset alkoivat olla kuin siat pellossa eli maskit jäi kuten jäivät myös turvavälit. Isommassa marketissa on käsidesi silmämääräisesti arvioiden ahkerassa käytössä asiakkailla. Nyt kun ihmisillä alkaa ilmeisesti taas järki kulkea on maskejakin alkanut ilmestyä enemmän. Oikeesti, ehdoin tahdoin ei kukaan halua tuota tautia itselleen halua. Te ääliöt jotka kieltäydytte maskista "koskamävoin" -voimaantumisenne tunnossa voitte mun puolesta hypätä kaivoon. Teistä ei ole väliä mutta ettekö ymmärrä että joku voi saada kohtalokkaan tartunnan teidän välinpitämättömyyden takia. Kiva naureskella kun joku joutuu hautaamaan rakkaansa... Minusta se on mu rha ja jokainen ilman liikkuva pitäisi tuomita raskaimman kautta.
Voimaannutaako hysteria?
Käytän julkisia Hgissä ja maskeja on äärimmäisen harvoilla, näen sellaisia pari päivässä. En aio itsekään käyttää jos ei tule pakkoa.
No kun ne maksaa...
Mulla tosiaan on maski busseissa ja muualla, missä se tuntuu järkevältä. Mun puolisolla ei, edellä mainitusta syystä. Ja tämä taitaa useimmilla syynä olla.
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt maskia keväästä lähtien kun menen kauppaan tai mihin tahansa tiloihin joissa on muita ihmisiä. Keväällä maskeja oli paljon muillakin, kesän tullen ihmiset alkoivat olla kuin siat pellossa eli maskit jäi kuten jäivät myös turvavälit. Isommassa marketissa on käsidesi silmämääräisesti arvioiden ahkerassa käytössä asiakkailla. Nyt kun ihmisillä alkaa ilmeisesti taas järki kulkea on maskejakin alkanut ilmestyä enemmän. Oikeesti, ehdoin tahdoin ei kukaan halua tuota tautia itselleen halua. Te ääliöt jotka kieltäydytte maskista "koskamävoin" -voimaantumisenne tunnossa voitte mun puolesta hypätä kaivoon. Teistä ei ole väliä mutta ettekö ymmärrä että joku voi saada kohtalokkaan tartunnan teidän välinpitämättömyyden takia. Kiva naureskella kun joku joutuu hautaamaan rakkaansa... Minusta se on mu rha ja jokainen ilman liikkuva pitäisi tuomita raskaimman kautta.
Hä? Ei mulla mitään koronaa ole, niin en ole murhaajakaan. Jos on noin kriittisesssä tilassa, niin kannattaa ne kaupassakäyntiajat valita vähän tarkemmin ja oltava tukkimatta käytäviä. Ne hysteerikot, jotka pelkää koronaa, voisi vähän katsoa, miten itse käyttäytyy.
Musta on ihan tervettä, että koronan ollessa suvantovaiheessa suojautumisesta ja rajoituksista höllätään. Keskitetään paukut siihen, että jaksetaan silloin, kun on tosi kyseessä.
Tätä voisi tietyllä tavalla verrata tietyömaiden nopeusrajoituksiin. Suurin osa ei hidasta nopeuttaan oikealle tasolle, koska rajoitukset ovat voimassa silloinkin, kun alueella ei tehdä töitä. Jos rajoitukset olisivat voimassa vain silloin, kun niitä tarvitaan, niin suurempi osa varmaan noudattaisikin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa on maskipakko ja niitä kannetaan korvasta ja kyynärpäässä ja kaulalla
Ei ole kuin sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä Helsingissä on tänään ilmoitettu 3 uutta tartuntaa eli riski saada korona on hyvin matala. Aihetta paniikkiin ei ole.
3? Eihän ole. Etkö lue uutisia? 20 uutta tartuntaa! KAKSIKYMMENTÄ!!!!
Kerrottuna vähintään kymmenellä tarkoittaa 200.
Kaupassakin näin tänään niitä maskeja myynnissä ja niissä luki, että ei suojaa käyttäjää itseään. Sen sijaan suojaa muita ihmisiä pisaroilta.
En ole käyttänyt maskia kertaakaan ja asun pk-seudulla ja kuljen julkisilla paljon. Käsihygienia tietenkin todella tehokasta, aivan kuten ilman koronaakin. Junissa ja muissa julkisissa en istu muiden ihmisten vieressä ja muutenkin pyrin pitämään turvaväliä. Toistaiseksi ei ole maskeja täällä pahemmin näkynyt, katsotaan nyt tuleeko se itsekin sitten syksyllä hommattua, mutta toistaiseksi ei.
Rauhoitu. Täällä on aika paljon ihmisiä.