Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet 21 -vuotiaasta naisesta, joka ei juo alkoholia?

Vierailija
22.07.2013 |

Ihailetko vai pidätkö omituisena? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan tällaisia järki-ihmisiä, jotka ovat tajunneet, että ei elämässä tarvitse juoda

alkoholia ollakseen onnellinen. mihin sitä oikeasti tarvitaan?

Vierailija
2/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ärsyttävät, koska selvästi ajattelevat olevansa parempia sen takia ja tiukkapipoilevat. Toisista en ajattele mitään, osaavat pitää hauskaa meidän juovien seurassa ilmankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kumpaakaan. En käyttänyt alkoholia juurikaan tuossa iässä enkä käydä edelleenkään. En voi sanoa, että lainkaan, ehkä pari lasillista vuodessa tjsp. En minä syö punajuuria tai juo piimääkään, ei se sen kummoisempi asia ole. 

Vierailija
4/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 21:56"]

Ihmettelen, miksi hän pidättäytyy alkoholista kokonaan ja kategorisesti, kun kohtuukäyttöäkin on monen näköistä. Toivon, ettei kyseessä ole mikään uskonnollinen rajoitus, lapsuudentrauma tai perusteeton pelko.

[/quote]

Syyt voivat olla ihan samoja kuin niillä, jotka esimerkiksi kieltäytyvät kategorisesti kaikesta kannabistuotteiden käytöstä. Minusta jokainen saa juoda tai olla juomatta, mutta jos itse kieltäytyy tietyistä päihdyttävistä aineista, ei pitäisi olla suuri ihmettelyn aihe, että joku ei halua päihtyä orgaanisesta liuottimesta.

Vierailija
5/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:34"]

Syyt voivat olla ihan samoja kuin niillä, jotka esimerkiksi kieltäytyvät kategorisesti kaikesta kannabistuotteiden käytöstä. Minusta jokainen saa juoda tai olla juomatta, mutta jos itse kieltäytyy tietyistä päihdyttävistä aineista, ei pitäisi olla suuri ihmettelyn aihe, että joku ei halua päihtyä orgaanisesta liuottimesta.

[/quote]

Huono vertaus. Alkoholia voi ottaa lasillisen silloin tällöin esimerkiksi ravintolaruoan kanssa ja nauttia alkoholijuomien mausta ilman aikomustakaan päihtyä. Kannabis ei ole sosiaalisesti hyväksytty nautintoaine, eikä sillä ole käytössä muuta arvoa kuin päihdearvo. En minäkään tykkää olla kännissä mutta silti maistelen viinejä, viskejä ja oluita ihan säännöllisesti.

Vierailija
6/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 16:30"]

Jotkut ärsyttävät, koska selvästi ajattelevat olevansa parempia sen takia ja tiukkapipoilevat. Toisista en ajattele mitään, osaavat pitää hauskaa meidän juovien seurassa ilmankin.

[/quote]

Usein tällaisen ylimielisen tiukkapipon leiman saa pelkästään sillä, että ei juo alkoholia, vaikka ei sanallakaan ottaisi kantaa asiaan ja osaa pitää hauskaa muiden seurassa juomattakin. Valitettavasti. Eron huomaa, kun juo limpparinsa lasista, joka saa sen näyttämään drinkiltä. Silloin välttää silmätikuksi joutumisen.

Vierailija
7/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma jos ei juo, mäkin oon 21vee nainen ja koitan vähentää juomista ja luin vielä äsken yhen kirjankin jossa kerrottiin että vielä tän ikäsenä juominen aiheuttaa enemmän haittaa kui yli 30-vuotiailla. Kai mä ton nyt oon jotenkin tiennytkin mutt silti rupesin miettimään ett sillo 17-18 ku tuli juotua överisti, ett varmasti vaikuttaa mun nykyseen opiskelukykyyn..

No äh, laitanpa samantien lainauksenkin siitä kirjasta: "Nuorten aivojen kasvu ja kypsyminen jatkuu 25-30-vuotiaaksi ja tänä aikana kohtuullinenkin juominen vaikuttaa paljon haitallisemmin kuin aikuisena." (Kivinen jne. : Parasta aivoillesi)

Vierailija
8/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:34"]

[/quote]

Huono vertaus. Alkoholia voi ottaa lasillisen silloin tällöin esimerkiksi ravintolaruoan kanssa ja nauttia alkoholijuomien mausta ilman aikomustakaan päihtyä. Kannabis ei ole sosiaalisesti hyväksytty nautintoaine, eikä sillä ole käytössä muuta arvoa kuin päihdearvo. En minäkään tykkää olla kännissä mutta silti maistelen viinejä, viskejä ja oluita ihan säännöllisesti.

[/quote]

Ei minulla ole mitään kohtuukäyttöä vastaan, vaan juon itsekin silloin tällöin lasillisen viiniä ruoan kanssa. Minua silti epäilyttää väite, ettei alkoholin päihdyttävällä vaikutuksella ole mitään merkitystä. Yleensä alkoholista puhutaan seurustelu- ja rentoutumisjuomana. Miksei rypälemehua käytetä seurusteluun ja rentoutumiseen? Uskotko, että viinien, viskien ja oluiden suosio pysyisi ihan samalla tasolla, jos niitä voitaisiin valmistaa alkoholittomina versioina maun mitenkään muuttumatta?

Jos kannabis olisi sosiaalisesti hyväksyttyä ja laillista, mikä estäisi nauttimasta sen erilaisista lajikkeista ja käsittelytavoista? Joillekin tupakalla on vain nikotiiniarvo, mutta jotkut voivat nauttia kohtuudella hienosta sikarista. Silti on nykyään todella yleistä olla kohtuukäyttämättä minkäänlaisia tupakkatuotteita, eikä tätä tarvitse yleensä selitellä. Sinulla on vain sama kapea katsantokanta kannabikseen kuin monilla on alkoholiin: ei muuta arvoa kuin päihdearvo.

Vierailija
9/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:52"]

Uskotko, että viinien, viskien ja oluiden suosio pysyisi ihan samalla tasolla, jos niitä voitaisiin valmistaa alkoholittomina versioina maun mitenkään muuttumatta?

[/quote]

Mielelläni joisin tällaisia tuotteita, jos niitä olisi saatavilla. Valitettavasti alkoholi on erittäin oleellinen osa kaikkien mainitsemiesi juomien makua ja muita aistiominaisuuksia, joten tällaisia versioita ei ole varmaan koskaan tulossa. Niiden kehittelyyn ei ole myöskään suurta tarvetta, koska useimmille ihmisille mahdollinen pieni päihdyttävä vaikutus ei ole mikään ongelma. Kaikki maistamani alkoholittomat viinit ja oluet ovat olleet aika huonoja.

Kerrotko vielä, miten nautin kannabiksesta ilman että koen psykoaktiivisia vaikutuksia? Mitkä ne muut arvot kuin päihdearvot ovat?

Vierailija
10/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:49"]

Hieno homma jos ei juo, mäkin oon 21vee nainen ja koitan vähentää juomista ja luin vielä äsken yhen kirjankin jossa kerrottiin että vielä tän ikäsenä juominen aiheuttaa enemmän haittaa kui yli 30-vuotiailla. Kai mä ton nyt oon jotenkin tiennytkin mutt silti rupesin miettimään ett sillo 17-18 ku tuli juotua överisti, ett varmasti vaikuttaa mun nykyseen opiskelukykyyn..

No äh, laitanpa samantien lainauksenkin siitä kirjasta: "Nuorten aivojen kasvu ja kypsyminen jatkuu 25-30-vuotiaaksi ja tänä aikana kohtuullinenkin juominen vaikuttaa paljon haitallisemmin kuin aikuisena." (Kivinen jne. : Parasta aivoillesi)

[/quote]Olen aina ollut sitä mieltä, että alkoholi on vain aikuisille. Kirjassa on siis erittäin hyvä pointti. 

Vierailija
11/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 18:05"]

Kerrotko vielä, miten nautin kannabiksesta ilman että koen psykoaktiivisia vaikutuksia? Mitkä ne muut arvot kuin päihdearvot ovat?

[/quote]

Sinäkin jätit aika moneen esittämääni kysymykseen vastaamatta. Miksi kannabista pitäisi nauttia ilman psykoaktiivista vaikutusta, jos alkoholinkaan aiheuttama mahdollinen pieni vaikutus ei ole ongelma? Mikä estää saamasta marihuanan polttamisesta samoja elämyksiä kuin hienon sikarin nauttimisesta?

Vierailija
12/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 18:35"]

Mikä estää saamasta marihuanan polttamisesta samoja elämyksiä kuin hienon sikarin nauttimisesta?

[/quote]

Niin, senhän minä juuri haluan tietää, että miten se kannabiksesta nauttiminen ilman psykoaktiivista vaikutusta onnistuu samalla tavalla kuin vaikkapa viinistä nauttiminen ilman humalaa. Minun tietääkseni kannabista ei käytetä tällä tavalla vaan ainoastaan sen päihdyttävän vaikutuksen vuoksi. Kerro nyt toki, jos muuta tiedät.

Vierailija
13/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten tämä 21-vuotia neitonen suhtautuu alkoholiin. Jos on kauhea absolutisti ja sihisee kaikille jotka tarjoaa alkoholia tai käyttävät sitä itse, niin en erityisesti arvosta.

Jos taas ei käytä alkoholia kun ei ole ollut mitään tarvetta, mutta voi juoda hieman jos sitä tarjotaan ja joskus jopa itsekkin ostaa, niin arvostan suuresti.

Vierailija
14/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 18:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 18:35"]

Mikä estää saamasta marihuanan polttamisesta samoja elämyksiä kuin hienon sikarin nauttimisesta?

[/quote]

Niin, senhän minä juuri haluan tietää, että miten se kannabiksesta nauttiminen ilman psykoaktiivista vaikutusta onnistuu samalla tavalla kuin vaikkapa viinistä nauttiminen ilman humalaa. Minun tietääkseni kannabista ei käytetä tällä tavalla vaan ainoastaan sen päihdyttävän vaikutuksen vuoksi. Kerro nyt toki, jos muuta tiedät.

[/quote]

Käyttämällä tarpeeksi pientä annosta ja kasvattamalla toleranssia. Samalla tavoin kuin alkoholin kohdalla. Miksi tämä ei olisi mahdollista?

Vierailija
15/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että huora se on.

Vierailija
16/28 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v, en käytä lainkaan alkoholia. En ole alkoholistiperheestä tai uskovainen, en vain pidä alkoholin mausta tai humaltumisen tunteesta. Tämä tuntuu olevan monille ihmisille hirveän vaikeaa ymmärtää; vaikka en saarnaa muille alkoholin vaaroista ja osaan juhlia ja pitää hauskaa, joudun aina selittelemään ja puolustelemaan alkoholittomuuttani. Ja usein pelkkä "etkö sä juo ollenkaan, ootko raskaana tai jotain?" ei riitä, vaan ihmiset jankkaavat asiasta pitkään, mikä on oikeasti todella ärsyttävää... Ei, en juo edes sitä yhtä lasillista viiniä tai puolikasta siideriä. Olen kyllä aikoinaan juonut ja viettänyt niin kuin muutkin nuoret, nykyisin juhlin ilman alkoholia. Olisi kiva, jos ihmiset kunnioittaisivat tätä päätöstäni, koska minäkään en kyseenalaista muiden päätöstä alkoholin käyttämisestä.

Vierailija
17/28 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen! Keskittyy tärkeämpiin juttuihin elämässä. Ehkä opiskelee ahkerasti ym. Voi olla joku vakaumuskin taustalla, mutta vakaumukset noin yleistäen on hyvästä. Bimbo-ryyppy-pippelinjanoiset nuoret on niiiin out.

Vierailija
18/28 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitan hänen valintaansa sen kummemmin ihailematta kuin ihmettelemättäkään.

Vierailija
19/28 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vähän yksinkertaisena ihmistä joka kyselee tällaisia. Saat tietenkin tehdä mitä haluat kysymättä muilta lupaa

Vierailija
20/28 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän siitä pitäsi ajatella kun nykyään suurin soa ei juo