Kaveri jakaa instagramissa kuviani
Minulla on kaveri, jota en kutsu enää ystäväksi, koska hän jakaa minusta kuvia nettiin, vaikka olen pyytänyt ettei hän tekisi niin.
Vaistomaisesti lähden kauemmas jos näen että kuvataan, etten vain häiritse hänen ja muiden kavereidemme sosiaalisen jakamisen tarvetta. Joskus kuva otetaan kuitenkin salaa, niin etten huomaa, ja löydän sen kun avaan seuraavan kerran instagramini.
Lisäksi tällä kaverillani on tapana alkaa silitellä ja halailla minua pian sen jälkeen, kun on julkaissut kuviani. Kuin hyvitellä, ja mulla tekee pahaa se, ei tee mieli päästää lähelle.
Olen sanonut asiasta jo monta kertaa, mutta hän ei muuta toimintaansa. Poistanko instagramin vai kaverin?
Kommentit (21)
https://www.minilex.fi/a/yksityisyydensuoja-ja-valokuvaus
Kaverisi tekee rikoksen rikkomalla räikeästi sun yksityisyyden suojaa ja voit halutessasi nostaa syytteen.
Älä ole enää tyypin kanssa. Ja sano suoraan, älä kiertele.
Mun ex aina ihmettelee kun olen aina kuvissa yksin, olen missä tahansa. Ei oikein ymmärrä, että muilla ihmisillä on yksityisyys. Rajaan kuvan niin, että niissä näkyy vain minä. Sun kaverin kannattaisi ymmärtää muiden ihmisten oikeus säädellä mitä materiaalia heistä on verkossa.
Jos musta on ilman lupaa julkaistu jotain, niin olen kommentoinut kuvaan myös ihan julkisesti että ei ole lupaa, nyt hlvettiin se kuva sieltä ja äkkiä. Nää jakelijat ei kestä negatiivista kommentointia, aika nopsaan poistuu.
Jotkut ei tosiaan osaa ajatella sitä yksityisyyden rikkomista.
Vierailija kirjoitti:
Älä ole enää tyypin kanssa. Ja sano suoraan, älä kiertele.
Olen sanonut, asiassa ei ole mitään epäselvää. Hän on ymmärtänyt, kuten kaikki muutkin tuttumme ymmärtävät tämän asian. Ilmeisesti kuitenkaan sillä ei ole painoarvoa, kun toisessa vaakakupissa painaa tarve näyttää kenen kanssa viettää aikaa, ja hänen on pakko päästä näyttämään seuraajilleen että on minun seurassani. Tai niin minä oletan, en voi olla varma. En usko että motiivina on minun nöyryyttämiseni ja rajoistani piittamattomuus, vaikka sellaiseksi kokemus minulle muodostuukin.
Ellei ihminen usko normaalia kehoitusta, niin tekisin rikosilmoituksen, jos asia minua häiritsee riittävästi.
Laita kommentti että poista kuva kiitos
Miten se instagramin poistaminen muuttaa tilannetta?
Tee rikosilmoitus. Tai sitten lopetat sen kanssa olemisen.
Ei tuollaiset ihmiset mitään oikeita kavereita ole. Etsi kivempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Miten se instagramin poistaminen muuttaa tilannetta?
En näkisi niitä kuvia itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset ihmiset mitään oikeita kavereita ole. Etsi kivempaa seuraa.
En usko että alan tekemään rikosilmoitusta, mutta pohdin heivaanko ihmisen elämästäni. Onko tämä tarpeeksi painava syy katkaista välit vai nillitänkö turhasta. Onko täällä ketään jatkuvasti elämänsä ihmisistä kuvia jakavaa, joka voisi tuoda toista näkökulmaa asiaan?
Täytyyhän siellä olla taustalla jokin hänelle tärkeä asia, kun on valmis kerta toisensa jälkeen loukkaamaan minulle tärkeää asiaa. Silittäminen karmii, tunnen itseni sen vuoksi kiukuttelevaksi lapseksi. Ollaan jo yli kolmikymppisiä molemmat.
Sama juttu täällä ja kyllä vituttaa. Lisäilee tahallaan vieläpä kuvia joissa minulla on esim. silmät kiinni.
Missä kuvat on otettu? Yleisellä paikalla vai yksisessä tilassa?
Vierailija kirjoitti:
Missä kuvat on otettu? Yleisellä paikalla vai yksisessä tilassa?
Yleisellä paikalla. En yritä tässä penätä mikä on laillista, vaan mietin pitääkö minun todella sietää sitä kuvaamista, vaikka olen sanonut monta kertaa asiasta. Kuvittelin että saisin täältä vastauksia ihmisiltä, jotka jakavat kuvia vaikka tietävät ettei se ole toivottua. Miksi on pakko loukata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset ihmiset mitään oikeita kavereita ole. Etsi kivempaa seuraa.En usko että alan tekemään rikosilmoitusta, mutta pohdin heivaanko ihmisen elämästäni. Onko tämä tarpeeksi painava syy katkaista välit vai nillitänkö turhasta. Onko täällä ketään jatkuvasti elämänsä ihmisistä kuvia jakavaa, joka voisi tuoda toista näkökulmaa asiaan?
Mitä toista näkökulmaa? Haluat siis, että tänne tulee joukko ihmisiä sanomaan sinulle, että nillität turhasta ja totta kai annat "kaverin" kuvata, vaikka asia harmittaa sinua? Niiden kommenttien jälkeen voitkin asettua heidän joukkoonsa tässä asiassa. Anteeksi, kuulostat ihmiseltä, jolla ei oikein ole omaa tahtoa. Jo tuo, että suunnittelet oman Instagramisi poistamista, ettet näe kuvia, jotka on otettu vastoin tahtoasi, ei oikein kerro hyvää sinun itsetunnostasi.
Kommentoi kuviin suoraan, että voitko poistaa kuvani profiilistasi. Näin muutkin näkevät, mitä hän tekee. Hän ei ole ystäväsi, jos tekee noin.
Sanot kovalla äänellä mieluiten muiden kuullen, älä kuvaa mua ja jos ei usko niin toistat, että olen sanonut jo kerran, älä kuvaa mua.
Voit myös ilmoittaa Instagramille.
https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-kuvaaminen