Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintöä puolisolle, joka ulosotossa

Vierailija
06.08.2020 |

Mieheni isältä on tulossa perintöä, mutta mieheni on ulosoton piirissä. Olenko ymmärtänyt oikein, että jos mies kieltäytyy ottamasta perintöä, se siirtyy automaattisesti lapsille?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni perintö siirtyy ihan samantien velkojille.

Vierailija
22/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä lailla me eletään toisten rahoilla? Itse käyn töissä, olen aina käynyt. Mies myös, tosin palkasta osa menee ulosottoon. Ihan omilla rahoilla eletään, ei saada asumis tai toimeentulotukea, ei olla koskaan saatu. Tämä perintöasia on tulevaisuutta, ja mietin ainoastaan nyt lastemme parasta. Mies on ollut aiemmin yrittäjä, tehnyt pitkää päivää ja konkurssi, josta velat, lähinnä verovelat on alun perin peräisin ei ole ainoastaan mieheni syy. Iso rakennusfirma jätti maksamatta mieheni yritykselle, josta konkurssi johtui. Ehkä ei kannata varkaaksi syytellä ilman parempaa tietoa. Mieheni, minä eikä lapsemme ole koskaan varastanut mitään. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta onko hänellä lain mukaan oikeutta kieltäytyä koska se heikentää hänen kykyään maksaa velkansa?

Kyllä. Ehtona on se että ei ole osllistunut mihinkään kuolinpesän toimiin. Mahdollisimman nopea vetäytyminen kuolinpesästä kirjallisella ilmoituksella.

https://www.minilex.fi/a/perinnöstä-luopuminen-ulosoton-välttämiseksi

Vierailija
24/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä lailla me eletään toisten rahoilla? Itse käyn töissä, olen aina käynyt. Mies myös, tosin palkasta osa menee ulosottoon. Ihan omilla rahoilla eletään, ei saada asumis tai toimeentulotukea, ei olla koskaan saatu. Tämä perintöasia on tulevaisuutta, ja mietin ainoastaan nyt lastemme parasta. Mies on ollut aiemmin yrittäjä, tehnyt pitkää päivää ja konkurssi, josta velat, lähinnä verovelat on alun perin peräisin ei ole ainoastaan mieheni syy. Iso rakennusfirma jätti maksamatta mieheni yritykselle, josta konkurssi johtui. Ehkä ei kannata varkaaksi syytellä ilman parempaa tietoa. Mieheni, minä eikä lapsemme ole koskaan varastanut mitään. ap

Älä provosoidu av:n mt-ongelmaisista. Muista vain, että nuo syytökset kertovat aina enemmän sanojasta kuin sanomisen kohteesta.

Vierailija
25/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi siis jo etukäteen luopua perinnöstä kirjallisella ilmoituksella perittävälle.

Ehkä kannattaa kuitenkin varmuudeksi selvittää juristin kanssa että menee oikein.

Vierailija
26/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten kannata yhtäkään kippoa tai kuppia ottaa perittävältä, koska muuten perinnöstäluopuminen raukeaa.

Vierailija
27/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa asiasta selvää ihan asiantuntevalta taholta, tämä palsta ei siihen ole paras paikka. Lastenne kannalta ihan hyvä ratkaisu tämä, jos vaan on mahdollista :).

Vierailija
28/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa asiasta selvää ihan asiantuntevalta taholta, tämä palsta ei siihen ole paras paikka. Lastenne kannalta ihan hyvä ratkaisu tämä, jos vaan on mahdollista :).

Av tietää asian ihan hyvin, kun ylläolevia vastauksia lukee.

Ohis

Vierailija
29/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii tosiaan aktiivista toimintaa eli pitää tehdä luopumisilmoitus. Tarkoittaa myös sitä, että rahat todella menevät lapsille ja jos en edes vähänkin merkittävämpi summa täytyy lasten varoista tehdä selvitystä viranomaisille säännöllisesti. Eli varat eivät ole käytettävissä perheen normaaliin elämään.

Eipä ne varat olisi käytettävissä perheen normaaliin elämään silloinkaan jos koko potti menisi velkoihin?

Vierailija
30/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku odottelee miehesi maksavan velkansa, aivan kuten mies odottelee saataviaan isolta rakennusfirmalta. Vaikka velkoja olis verottaja, niin edelleen se on poissa meiltä muilta veronmaksajilta ja nostaa meidän veroprosenttia tai heikentää esim. terveyspalveluita. 

Vierailija
31/83 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä provosoidu av:n mt-ongelmaisista. Muista vain, että nuo syytökset kertovat aina enemmän sanojasta kuin sanomisen kohteesta.

Kiitos. Olet aivan oikeassa. ap

Vierailija
32/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt  saimme tiedon miehen isän kuolemasta ja maistraattiin viety ilmoitus perinnöstä luopumisesta viikon sisällä kuolemasta. Saa nähdä miten tämä tarina etenee. Ymmärtääkseni mies ei ole enää kuolinpesän osakas ja lapset ovat perijiä.

t. ap

Vierailija
33/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama tilanne.

Miehellä kolme miljoonaa ulosotossa eikä se sadan tonnin perintö siinä auta.

Mietinnässä on, kiletäytyykö mies perinnöstä vai suunnataanko se testamentilla minullle.

Sinä kyllä maksat perinnöstä melkoiset perintöverot.

Perintövero on sitä suurempi mitä oudommalle ihmiselle testamentataan.

Sinähän et ole mitään sukua sille miehesi sukulaiselle vai onko isä, joka sinulle testamentin tekisi.

Ja miten helvetissä voi yksityishenkilöllä muka olla 3 miljoonaa velkaa.

Puhut ap täyttä paskaa, et edes käsitä rahojen arvoa.

Kaikenlaiset hölmöt ne provoja kirjoitteleekin!

Vierailija
34/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viimeisin viesti oli varmaan jollekin muulle kun ap lle. Meillä ei ole kyse miljoonaveloista eikä aloituksessa ole mitään propos. T. Ap

Vierailija
35/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa velallisen epärehellisyydeltä. Sellainen löytyy tuolta rikoslaista...

Koska onhan tuollaisen järjestelyn ainoa tarkoitus olla jättämässä velkojat ilman heille kuuluvia rahoja.

Vierailija
36/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Velallinen, joka ilman hyväksyttävää syytä lahjoittaa tai muuten luovuttaa omaisuuttaan, ja siten aiheuttaa maksukyvyttömäksi tulemisensa tai oleellisesti pahentaa maksukyvyttömyyttään, on tuomittava velallisen epärehellisyydestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi."

"Jos velallisen epärehellisyydessä rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti" "rikoksentekijä on tuomittava törkeästä velallisen epärehellisyydestä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi."

Vierailija
37/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ulosotossa olevat velat ole mitään leikkirahaa! Joku toinen on saattanut mennä konkkaan koska miehesi ei maksa velkojaan. Uskomatonta. Tekisin kaikkeni että saisin velkani maksettua.

Vierailija
38/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viimeisin viesti oli varmaan jollekin muulle kun ap lle. Meillä ei ole kyse miljoonaveloista eikä aloituksessa ole mitään propos. T. Ap

No jos ei ole kyse miljoonaveloista niin saa varmaan sitten sillä perinnöllä maksettua ne pois? Kasvattakaa selkäranka.

Vierailija
39/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöstä kieltäytymiseen on täysin laillinen oikeus olipa perijällä velkoja tai mikä tahansa syy. T. Ap

Vierailija
40/83 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt  saimme tiedon miehen isän kuolemasta ja maistraattiin viety ilmoitus perinnöstä luopumisesta viikon sisällä kuolemasta. Saa nähdä miten tämä tarina etenee. Ymmärtääkseni mies ei ole enää kuolinpesän osakas ja lapset ovat perijiä.

t. ap

Muakin kiinnostaa tämän TARINAN eteneminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän