Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten virolaisilla ja venäläisillä naisilla on varaa pukeutua,

Vierailija
22.07.2013 |

meikata, käydä kauneushoidoissa ym, vaikka olisivat pienituloisiakin. Tämä ei ole mikään sossu maksaa keskustelu, vaan miten heillä pienituloisillakin on varaa omissa maissaan näyttää niin kauniilta ja laitetuilta kuin he näyttävät. Kyllähän se vaatii kampaajaa, meikkejä yms. Vaatteetkaan eivät ole ilmaisia. Osalla tietysti voi miehet maksaa ainakin osan, mutta isolla osaa ei kuitenkaan ole poikaystävistä tai miehestä tietoakaan.

Mihin sellaiseen meillä menee rahaa, mitä heillä ei mene? Mitä luulette/tiedätte näistä maista?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa maissa miehen tilipussi tuodaan naiselle.

Vierailija
22/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, luulot siitä, että kaikki virolaiset naiset edustaisivat sinun mielikuvaasi virolaisesta naisesta, eivät pidä paikkaansa. Olen asunut itse Tartossa ja siellä naiset ovat aika tavallisen näköisiä, siis suomalaiseen silmään tavallisen näköisiä. Sanoisin, että siellä nk. näyttävimmin pukeutuvat vironvenäläiset.

Kaikki eivät käy missään hoidoissa tai ostele kalliita vaatteita. Nuoret naiset käyvät paljon kirppareillakin, etenkin opiskelijat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO kaikkihan sen tietävät, mitä venäläiset ja virolaiset hor... anteeksi, naiset, tekevät tienatakseen rahaa ja ovat sen verran pinnallisia, että käyttävät kaikki varansa sitten ulkonäköönsä.

Ja siis ulkonäöstä tietenkin pitää huolehtia, en sitä moiti, mutta joku kohtuus kaikkien rahojen tuhlaamisessa pitäisi olla.

Vierailija
24/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap sekottaa kaksi asiaa: tyylin ja sen, mitä se maksaa.

Virossa varsinkin venäläiset tykkäävät pukeutua seksikkäästi ja koristella itseään röyhelöin, rusetein ja korkokengin. Suomalaisnaisten mielestä se on enimmäkseen mautonta. Ero on siis tyylissä - ei hinnassa.

Vierailija
25/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:03"]

NO kaikkihan sen tietävät, mitä venäläiset ja virolaiset hor... anteeksi, naiset, tekevät tienatakseen rahaa ja ovat sen verran pinnallisia, että käyttävät kaikki varansa sitten ulkonäköönsä.

[/quote]

Ai jaa, minä en tiedä. Voisitko kertoa sen minulla?

Terv. se Tartossa asunut

Vierailija
26/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:03"]

[/quote]

Ai jaa, minä en tiedä. Voisitko kertoa sen minulla?

Terv. se Tartossa asunut

Vierailija
27/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääpä huviksenne Tallinnan tai Pietarin laitakaupungille tai kaupungin ulkopuolelle maaseudulle, niin sitten saatte todellisen "muotikatsauksen" virolaisten ja venäläisten naisten pukeutumisesta. Kun tuloja tai eläkettä on vain niukasti, ei paljon ostella röyhelöitä ja rusetteja tai käydä kauneushoitoloissa. Korkekenkienkin asemesta lonksuvat kumiterät.

Vierailija
28/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä heidän kauneudestaan samanlaisia kun kaikki muutkin

Vierailija
29/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 37 v. lyhyehkö ja pyöreähkö nainen. Vuosikausia hain kivoja vaatteita, jotka eivät ole mummomaisia ja pissis-tyylisiä. Sitten kävin Virossa ja voi mikä taivas mulle aukes! Naisellisia, laadukkaita ja halpoja vaatteita pilvin pimein. Kenkiäkin oli oikeasti laidasta laitaan ja nykyään mäkin kävelen korkkareissa ja muissa naisellisissa kengissä, kun ennen kävelin huonoilla korkkareilla tai Eccon sandaaleilla. Suomesta kun en löytänyt mun jalkaan sopivia ja kivan näköisiä kenkiä.

Eli mun mielestä Virolaisten naisellisuuteen johtuu täysin siitä mitä kaupat tarjoavat. Suomessa pitää 25 vuotiaana leikata hiuksen lyhyeksi, 30 vuotiaana papiljottikiharat tai kananpyrstö ja Marimekkoa ja Tarjoustaloa päälle.

Virossa kyllä osataan paremmin huolehtia ulkonäöstä. Suomessa sitten pidetään jotenkin turhamaisena. Pitäisi näyttää rumalta ja jo parikymppisenä tosiaan leikata ne hiukset ja mummoutua. Osa suomalaisista näyttää todella paljon ikäistään vanhemmalta.

Vaatevalikoima nyt on mitä on. Itse tilaan netistä jonkinverran vaatteita. Korkokenkiä en käyty kuin harvoin sään salliessa. Talvella ne ovat melko epäkäytännölliset vaikkakin kauniit.

N26

Vierailija
30/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny ja nähny sen. Eipa venäläinen nainen oo sen ihmeellinen kuin suomalainenkaan. Suomalaiset on itsenäisiä naisia.

Vierailija
31/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessä, että teillä on todella kapea otos, joka ei vastaa lähellekään totuutta venäläisestä populaatiosta.

Vierailija
32/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaverina virolainen nainen. Nykyään olemme ystäviä myös muutenkin ja vietämme paljonkin aikaa yhdessä. Hän näyttää aina erityisen huolitellulta mutta ei välttämättä käytä mitenkään kalliita merkkivaatteita.

Sen mitä olen seurannut niin hän valikoi vaatteensa tosi tarkkaan ja hänellä on selvästi parempi silmä kuin vaikka itselläni siihen, että vaatteet joita hän hankkii sopii hyvin yhteen hänen muiden vaatteiden kanssa. Ostaa usein sitten ne kalleimmat merkkivaatteet käytettynä. Hänen tyylinsä on ehkä enemmän sellainen klassinen kuin päivän trendejä seuraava. Heillä on myös muutaman muun virolaisen kanssa tapana kun joku heistä lähtee matkalle niin tuovat toisilleen halvalla löytämiään vaatteita, juuri äsken hän kertoi erään ystävänsä tuoneen hänelle jenkeissä käydessään useita vaatteita joita oli sieltä jostain merkkivaatteiden outlet -myymälästä löytänyt. Hän siis tietenkin makoi ne itse.

Hän usein käydessään kotimaassaan sukulaisia ja perhettä tapaamassa käy siellä samalla kampaajalla ja laittamassa kynnet jne. ilmeisesti kun tietää oikeat paikat se on siellä kuitenkin huomattavasti halvempaa kuin täällä, työnjälki erinomaista.

Vierailija
33/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 37 v. lyhyehkö ja pyöreähkö nainen. Vuosikausia hain kivoja vaatteita, jotka eivät ole mummomaisia ja pissis-tyylisiä. Sitten kävin Virossa ja voi mikä taivas mulle aukes! Naisellisia, laadukkaita ja halpoja vaatteita pilvin pimein. Kenkiäkin oli oikeasti laidasta laitaan ja nykyään mäkin kävelen korkkareissa ja muissa naisellisissa kengissä, kun ennen kävelin huonoilla korkkareilla tai Eccon sandaaleilla. Suomesta kun en löytänyt mun jalkaan sopivia ja kivan näköisiä kenkiä.

Eli mun mielestä Virolaisten naisellisuuteen johtuu täysin siitä mitä kaupat tarjoavat. Suomessa pitää 25 vuotiaana leikata hiuksen lyhyeksi, 30 vuotiaana papiljottikiharat tai kananpyrstö ja Marimekkoa ja Tarjoustaloa päälle.

Virossa kyllä osataan paremmin huolehtia ulkonäöstä. Suomessa sitten pidetään jotenkin turhamaisena. Pitäisi näyttää rumalta ja jo parikymppisenä tosiaan leikata ne hiukset ja mummoutua. Osa suomalaisista näyttää todella paljon ikäistään vanhemmalta.

Vaatevalikoima nyt on mitä on. Itse tilaan netistä jonkinverran vaatteita. Korkokenkiä en käyty kuin harvoin sään salliessa. Talvella ne ovat melko epäkäytännölliset vaikkakin kauniit.

N26

Mä en myöskään ymmärrä miksi pitäisi mummoutua. Oikeasti voi pitää itsensä kunnossa pikkurahallakin jos osaa valita vartalolleen sopivat siistit vaatteet, treenata voi kotioloissakin ja kotiruoallakin voi pysyä kunnossa. Kampaus voi olla sellainen, että sitä pitää hyvin itsekin yllä.

Nykyään vaatteet voivat myös olla sporttisinakin siistejä, kun hankkii kauniita lenkkareita, paitoja ja siistejä huppareita niin nekin ovat ihan tyylikkäitä arjessa. Juhlissa voi olla erilaista. Mikä Suomessa on hyvää niin voi valita meikin ja meikittömyyden väliltä kun täällä ei ole painostavaa kulttuuria sen suhteen.

Mutta siis monen käsitys on, että pitäisi olla jotenkin hirveästi rahaa ulkonäköön kun oikeasti se perusta on hyvissä elämäntavoissa ja siinä että pysyy normaalipainossa ja voi hyvin. Myös toki siinä ettei kulje risoissa vaatteissa.

Vierailija
34/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä eletään sitä elämää, ei tarvitse tällätä sitä varten että saa sen elättäjän. Täällä naisetkin itse elättää itsensä. Se ulkonäköön satsaaminen on kiinni kustakin yksilöstä itsestän ja omista haluistaan. Se ei ole ensisijainen elämän sisältö suurellakaan osalla ihmisiä. 

Jokainen näyttää siltä miltä näyttää kun pinta kuoritaan.

Vierailija
35/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset kodit ovat kuin Neuvostoliitosta, niihin ei paljon rahaa kulu. Tarkoitan ihan tavisvenäläisiä kerrostalokoteja, en uusrikkaiden lukaaleja Pietarissa tai Moskovassa.

Ja kuten aiemmin jo sanottiin, niitä hienoja vaatteita ei ole kaappikaupalla. Kun venäläisnainen (jossakin pikkukaupungissa) tulee kotiin, hän vaihtaa hienot vaatteet kotitakkiin. Kengistä pidetään hyvää huolta jo siksikin, että katujen kunnossapito on mitä on.

Ne vaatteet ostetaan torikojuista (edelleenkin puhun pikkukaupungeista), joissa hinnat on hyvin alhaiset. Vaatteita voi olla vain yksi per malli ja koko, joten se on vähän sellaista metsästämistä. Usein ne vaatteet on tuotu jostakin Kiinasta, ja tyyli on tosiaan sellainen supernaisellinen. Mitään meikäläisittäin tunnettuja merkkejä löytyy (tai löytyi) vain isoista kaupungeista, Pietarista ja Moskovasta.

Vierailija
36/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa tietysti. Oliko oikeasti joku joka ei tiennyt?

Vierailija
37/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun katsos alemman keskitason nupin omaavaa viro lyyli menee kartalle ja kartongille pikku luukustaan klo 01,pentu vinkuu kovaa ääneenn ja votkaa pitää saada lisäksi. nuppi on lisäksi täynnä mielenterveysongelmia. yritätä vielä usuttaa punkeroa muiden kimppuun kn on oma pää täysin pimeä. sotkee stalkkaamansa miehen nime keskinkertaisen ukkonsa kanssa, ja pikku perheriitä on valmis (vaikka ukko tunkee pimeästi hankittuja seteleitä silloin tällöin).

alimmasta pahnasta tuollaiset, mitä sellaisia tässä maassa tarvitaan? eikö virossa ole hoitopaikkoja ja vankiloita sellaisille?

Vierailija
38/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vaan jäänyt katunaikkosluukki päälle? ja pintaan pinotex?

kuivakakkukin on parempaa.

sitäpaitsi täällä katsottiin pitkään mikäli ennen eu ta oli jotain muuta kuin tuulipuku (silloin siellä oltiin neuvostoliitto). sen jälkeen alkoi narsismikukkia. ei haluttu luokittelua metsäläisiksi?

Vierailija
39/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:20"]

Mihin sellaiseen meillä menee rahaa, mitä heillä ei mene?

Mainitsemissasi maissa naiset elävät vielä niin alisteisessa asemassa, että sen ulkonäön on oikeasti oltava parasta mihin pystyy, jotta saa itselleen miehen elättäjäksi. Ilman miestä on paljon vaikeampaa pärjätä. Siksi kaikki liikenevä raha halutaan helposti sijoittaa omaan ulkonäköön, vaikka sitten joutuisi tinkimään terveyteen, ruokaan, kotiin ja harrastuksiin liittyvästä kuluttamisesta.

Ai luulet, että sen takiako? Onko sitten suomalaiset verkkapukuiset läskimasut vain sen takia rumia, että ei tarvitse miestä kalastaa? Haloo, come on.

Minkä ikäinen oikein olet? Haloo, come on, miten äitisi pukeutuu?

Vierailija
40/49 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, luulot siitä, että kaikki virolaiset naiset edustaisivat sinun mielikuvaasi virolaisesta naisesta, eivät pidä paikkaansa. Olen asunut itse Tartossa ja siellä naiset ovat aika tavallisen näköisiä, siis suomalaiseen silmään tavallisen näköisiä. Sanoisin, että siellä nk. näyttävimmin pukeutuvat vironvenäläiset.

Kaikki eivät käy missään hoidoissa tai ostele kalliita vaatteita. Nuoret naiset käyvät paljon kirppareillakin, etenkin opiskelijat.

Komppaan tätä ainakin osittain. Toki Virossakin varmasti kulutetaan ja panostetaan vaikkapa hienoon autoon. Mielestäni se tyylikkyys on enemmän kehon rakenteesta kiinni ja siitä miten "kantaa" itsensä. Olen antanut itselleni kertoa että suomalaisen naisen tunnistaa siitä että mikään ei kävellessä liiku hartioiden ja polvien välillä. Kauniita ja istuvia vaatteitta saa pienelläkin rahalla. Toki meikattuja ja laitettuja naisia näkee Virossa siinä missä muuallakin mutta moni on palvelualalla ilman meikkiäkin. Minä ainakin ihailen tätä viileää, osin ilmeetöntäkin kehon kieltä. Ja olen nainen, miehen kanssa parisuhteessa.