Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten virolaisilla ja venäläisillä naisilla on varaa pukeutua,

Vierailija
22.07.2013 |

meikata, käydä kauneushoidoissa ym, vaikka olisivat pienituloisiakin. Tämä ei ole mikään sossu maksaa keskustelu, vaan miten heillä pienituloisillakin on varaa omissa maissaan näyttää niin kauniilta ja laitetuilta kuin he näyttävät. Kyllähän se vaatii kampaajaa, meikkejä yms. Vaatteetkaan eivät ole ilmaisia. Osalla tietysti voi miehet maksaa ainakin osan, mutta isolla osaa ei kuitenkaan ole poikaystävistä tai miehestä tietoakaan.

Mihin sellaiseen meillä menee rahaa, mitä heillä ei mene? Mitä luulette/tiedätte näistä maista?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 17:01"]

Ensinnäkin, luulot siitä, että kaikki virolaiset naiset edustaisivat sinun mielikuvaasi virolaisesta naisesta, eivät pidä paikkaansa.

[/quote]

No ei tietenkään kaikki, vaan suurempi osa naisista kuin Suomessa. Kyllä tuon näkee jo katukuvaa katselemalla. Tunnen muutamia eestiläisiä naisia, ja eron huomaa myös asenteessa. Miehiltä odotetaan paljon, paljon enemmän apua taloudellisesti ja muutenkin vastuuta vaativissa asioissa, sekä fyysistä voimaa vaativissa tehtävissä ja silloin, kun tehtävään liittyy mahdollisuus tulla likaiseksi.

Ja en nyt puhu maaseudun köyhälistöstä, vaan niistä eestiläisistä (ja venäläisistä), joiden kanssa olen itse ollut tekemisissä.

Vierailija
2/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet maksavat. Monelle suomalaiselle miehelle on yllätys, että tyttöystävän /työssäkäyvän) elättämiseen kuluu kuukaudessa 500 - 1500 e sen lisäksi, että mies maksaa asumisen ja ruuan. Venäläinen nainen haluaa tilipussin ja kontrollin mieheen taloudellisesti, vastineeksi saa kotiinsa puunatun puudelin, joka ei todellakaan tee muuta kuin ole nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne kiristää vyötä. Hyvältä pitää näyttää vaikka söisi kuukauden jokaisena päivänä hernekeittoa.

Vierailija
4/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on perinne siellä, vaikka neuvostokansalaiset olivat tasa-arvoisia, niin avioliittoon pääseminen oli kuitenkin ehto esim. asunnon saamiseksi. Eli traditionaalinen miesten miellyttäminen on kyseessä. Rahaahan löyty siihen, mitä pitää tärkeänä. Joillain se on oma ulkonäkö, joillain esim. hyväntekeväisyys tai sidukka.

Vierailija
5/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustus ja kodinvarustelu on virolaisilla kuulemma aika kehnoa, vaikka habitushommat olis kunnossa.

Vierailija
6/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo neuvostoaikainen tasa-arvo on aikaansaanut vastareaktion, että naiset haluavat olla naisellisia. Vähän niinkuin se, että Brittien koulupukupakko synnyttää vinkeää katumuotia, kun halutaan erottua massasta.

Vierailija
7/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) etenkin venäläisillä on periaate "köyhällä ei ole varaa maksaa halvasta"

B) Etenkin venäläiset naiset (kaupunkilaiset) panostavat ulkonäköönsä, koska ulkonäkö määrittää sen minkälaisen ensivaikutelman he antavat itsestään.

Äitini on venäläinen ja hän on minullekin opettanut että naisen tulee olla huoliteltu ja kaunis kun hän menee ulos kodistaan, oli hän naimisissa tai ei. 
Itse en näkisi että kyse on enää alisteisesta asemasta, vaan perivenäläisestä prameilusta. Jos menette Moskovaan, näette koristellun kaupungin, vaikka sisältö ei välttämättä olekaan sitä kaikkein kauneinta.

Vierailija
8/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heillä oikeasti olekaan varaa...

Venäläinen ystäväni ilmoitti esim. kerran kenkäkaupassa ostavansa upeat Bossin nahkasaappaat ja syövänsä sitten vaikka Spaghettia ilman kastiketta koko kuukauden.

Heillä on vain niin voimakas näyttämisen tarve, että merkkikamat vaikka varastetaan ennemmin kuin pukeudutaan Lindexin riepuihin.

Vierailija
9/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitukijärjestelmä on tehnyt suomalaisista naisista pullukoita feministejä.

KTM Mies

Vierailija
10/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööhh, mutku nuo venäläiset käy ostamassa vaatteita ihan cittarin alennusmyynneistä ja kirpparilta. Ihan itse itä-Suomessa havaittu. Samoin heitä näkee Anttilan meikkiosastolla, joten se, että he ostavat vain laatua eikä halpakuteet kelpaa on täyttä bullshittiä. 

Vierailija
11/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset ostaa vaatteita ja meikkejä paljon sellaisilta "toreilta" tai kiinteässä paikassa sijaitsevilta markkinoilta. Hinnat on tosi halvat, vaatteet osin jopa laadukkaita, mutta ennenkaikkea näyttäviä ja naisellisia. Tavisvenäläisilläkään ei ole varaa ostaa myymälöistä, vaan nämä "jarmarkat" ovat heidän shoppailupaikkoja.

Vierailija
12/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 37 v. lyhyehkö ja pyöreähkö nainen. Vuosikausia hain kivoja vaatteita, jotka eivät ole mummomaisia ja pissis-tyylisiä. Sitten kävin Virossa ja voi mikä taivas mulle aukes! Naisellisia, laadukkaita ja halpoja vaatteita pilvin pimein. Kenkiäkin oli oikeasti laidasta laitaan ja nykyään mäkin kävelen korkkareissa ja muissa naisellisissa kengissä, kun ennen kävelin huonoilla korkkareilla tai Eccon sandaaleilla. Suomesta kun en löytänyt mun jalkaan sopivia ja kivan näköisiä kenkiä.

Eli mun mielestä Virolaisten naisellisuuteen johtuu täysin siitä mitä kaupat tarjoavat. Suomessa pitää 25 vuotiaana leikata hiuksen lyhyeksi, 30 vuotiaana papiljottikiharat tai kananpyrstö ja Marimekkoa ja Tarjoustaloa päälle.

Vierailija
13/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnevastaus: money talks and pussy walks. Korkeakouluopiskelijat toimivat prostituoituina saadakseen rahaa. Yhteiskunta on toisenlainen kuin Suomessa.

Vierailija
14/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Venäjällä. Siellä kulttuuri vain on se, että naiset panostavat ulkonäköön. Mutta monilla kodit olivat melkoisen ankeita. Eikä niitä merkkivaatteita välttämättä ollut kuin ne yhdet. Ja yhdet hienot korkokengät, jotka kopsuteltiin aivan loppuun ja vasta sitten ostettiin uudet. Eikä siellä kampaajat ole niin kalliita kuin täällä.

Vierailija
15/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kauneushoidot ja kampaajat jne. ovat entisen itäblokin maissa suhteellisesti paljon halvempia kuin meillä. NIinpä pienempipalkkaisillakin on varaa käyttää niitä. Ja todellakin, noissa maissa monella naisella pääsylippu parempiin oloihin on oma ulkonäkö.

Vierailija
16/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään venäläisetkin naiset alkaa olla pulleita -nekin on saanut vihdoin Mäkkärit!

Ja jos pukeutuu tiukkaan kopiomakkoon ja kopio kenkiin niin joku pitää sitä kauniina, joku toinen ei. ;)

Ehkä ne saa venäläisalennusta kun kylän venakko tekee manikyyrit? Toinen taas on kampaaja? Hmm..

Niillä on aikaa kun ei käy töissä. Odottavat vaan että mies tulee töistä niin voi lähteä radalle.

Vierailija
17/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on vaan pieni osa jotka meikkaa. Oikeesti TARKKAILE KAIKKIA NAISIA kun seuraavan kerran menet sinne. Aivan oikein, huomaat vaan ne laitetut. Siellä on niitä ylipainoisia suoraan saunasta tulleita punanaamoja ihan siinä missä Suomessakin. Havaintoni Pietarista ja Moskovasta. Venäläinen tuttavani ei usko kun kerron että Suomesasa venäläisillä naisilla on sellainen maine, että aina laittautuvat viimeisen päälle. Hänen mielestä tällaisen käsityksen on pakko olla joku vitsi. 

Vierailija
18/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:20"]

Mihin sellaiseen meillä menee rahaa, mitä heillä ei mene?

[/quote]

No tietenkin viinaan ja baareissa juoksemiseen. Se on kallista. Itse olen ihan suomalainen, mutta nuo rahankäyttökohteet eivät vain ole koskaan kiinnostaneet minua, ja minulla oli jo opiskelijana varaa kallisiin vaatteisiin. Tätä sitten kaverini joukolla kummastelivat, samaan aikaan kun itse polttivat satoja euroja iltarientoihin joka kuukausi.

Mainitsemissasi maissa naiset elävät vielä niin alisteisessa asemassa, että sen ulkonäön on oikeasti oltava parasta mihin pystyy, jotta saa itselleen miehen elättäjäksi. Ilman miestä on paljon vaikeampaa pärjätä. Siksi kaikki liikenevä raha halutaan helposti sijoittaa omaan ulkonäköön, vaikka sitten joutuisi tinkimään terveyteen, ruokaan, kotiin ja harrastuksiin liittyvästä kuluttamisesta.

Vierailija
19/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.07.2013 klo 16:20"]

Mihin sellaiseen meillä menee rahaa, mitä heillä ei mene?

[/quote]

Mainitsemissasi maissa naiset elävät vielä niin alisteisessa asemassa, että sen ulkonäön on oikeasti oltava parasta mihin pystyy, jotta saa itselleen miehen elättäjäksi. Ilman miestä on paljon vaikeampaa pärjätä. Siksi kaikki liikenevä raha halutaan helposti sijoittaa omaan ulkonäköön, vaikka sitten joutuisi tinkimään terveyteen, ruokaan, kotiin ja harrastuksiin liittyvästä kuluttamisesta.

[/quote]

Ai luulet, että sen takiako? Onko sitten suomalaiset verkkapukuiset läskimasut vain sen takia rumia, että ei tarvitse miestä kalastaa? Haloo, come on.

Vierailija
20/49 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla kakkosen kanssa.

Virossa ja Venäjällä naiset pukeutuu ensisijaisesti seksikkäästi ja panostaa hoikkaan, miestämiellyttävään ulkonäköön muutenkin. Suomessa nainen pukeutuu useammin naisellisesti ja omaa makuaan noudattaen. Tässä on huima ero, vaikka molemmat satsaisivat saman summan vaatteisiin ja meikkeihin ym.

Suomessa nainen voi kouluttautua siinä kuin mies ja pystyy äitiyslomien ja päiväkotijärjestelmän ja muiden sosiaalisten etujen ansioista elämään ilman miestä rahallisesti, monissa muissa maissa näin ei valitettavasti ole.

Suomalainen nainen on myös itsenäisempi kuin esim. virolainen, tottunut tekemään asiat itse.