Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko todella niin että lapset ei voi mennä kouluun ulkomaanmatkan jälkeen?

Vierailija
05.08.2020 |

Terveitä ollaan ja ei mitään oireita. Ja lasten pitäisi olla kaksi viikkoa karanteenissa kotona? Ovat menossa uuteen kouluun niin senkin takia karanteeni on täysin älytön ratkaisu. Koronan voi saada mistä vaan, myös Suomesta. En näe ulkomaanmatkassa mitään erityistä riskiä.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen perustuslaki pitäisi tartuntatautien aikana kokonaan kumota, sillä mitkään suositukset eivät toimi. Pakkolait Pohjois-Korean tyyliin.

Monta viikkoa Suomen terveysviranomaiset ovat toitottaneet - älä matkusta ulkomaille, ellei ole pakko. Ja jos on pakko, huolehdi varotoimista, kasvomaskin käytöstä, käsihygienista, vapaaehtoisesta karanteenista jne. Tänäänkin on tullut tuo juttu Ylen radiosta kolme kertaa

Mitä tekee ap. kaltaiset, vie ulkomaille jopa puolustuskyvyttömät kouluikäiset lapset.

Ymmärrän pakolliset työmatkat, mutta en muuta ja vielä viedään lapset.

Ja ap. kaltaisten vuoksi Suomessa koronaviruksen toinen aalto on alkanut heinäkuun ensimmäisellä viikolla ja voimme vain arvailla miten tuhoisat seuraukset ovat, niin kuolonmäärien, että taloudellisesti. Keväällä päästiin Suomessa todella helposti.

Ja nyt sairastuvat yhä nuoremmat, jopa lapset ja suurin ryhmä on alle 30v.

Vierailija
142/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että ap:n lapset möläyttävät jotain reissusta koulussa, niin heidät lähetetään kotiin. Meille ainakin tuli Wilma-viesti, että matkan jälkeen ei olisi kouluun tulemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti korona tuntuu matkailijoiden omissa nahoissa eikä niiden jotka ovat noudattaneet hallituksen ohjetta ja pysyneet kotimaassa.

Vierailija
144/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hirvittää, että näitä ap:n kaltaisia vähättelijöitä on niin paljon. Mä kuulun itse riskiryhmään ja oikeasti pelottaa tartunta. Mun ystävä sairasti toukokuussa koronan ja on vieläkin sairauslomalla. 50v mies, ei kuulu riskiryhmään, ei ole koskaan polttanut, on hoikka ja terve, sellainen erähenkinen tyyppi, harrastaa vaelluksia yms. No enää ei ole terve, keuhkot on paskana edelleen. Oli 10vrk tehohoidossa. 

Ajatelkaa nyt ihmiset oikeasti vähän muitakin!! Ja miten paljon taas yhteiskuntaa kurittaa kun kaikki joudutaan sulkemaan uudestaan. Lomautukset, irtisanomiset, konkurssit,  puhumattakaan siitä inhimillisestä hädästä sairastuneilla ja heidän omaisilla. 

Vierailija
145/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä keino saada lapset kiusatuiksi koulussa, kun laittaa heidät kouluun heti ulkomaanmatkan jälkeen.

Vierailija
146/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin jälkeen, jos on negatiivinen, niin sitten voi mennä.

Vierailija
147/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä, miksei voinut matkustaa niihin maihin, joita ei luokiteltu riskimaiksi? Me esimerkiksi teimme aivan ihanan Baltian-kierroksen lomalla.

En oikein ymmärrä miksi ei voi lomailla Suomessa? Suomessa on aivan ihania paikkoja.

Vierailija
148/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä. Kukaan ei ole kieltämässä. Mekin teimme reissun tässä kuussa ja lapset menevät normaalisti kouluun. Korona ei ole vaarallinen, hysteerikot hysterioi ja muut jatkaa arkeansa.

Vierailija
149/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä kaikki reissaajat sairastuvat Koronaan, ja saavat sitä mitä tilasivat. Varmaan kiva olla koko perhe sairaana. Laittakaa sitten instaan kuvia. Suomalaiset = junttikansa vailla vertaa. Mä saan matkustaa kun mä haluun mulla on oikeus. Olen matkustanut elämässäni todella paljon, kun Korona tuli, päätin heti, että nyt ei matkailla. Haluan pysyä terveenä, Korona on vakava tauti. Jos sen voi välttää, vältän sen.

Vierailija
150/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että tämä on trolli, ei voi näin typeriä ja itsekkäitä ihmisiä olla. Se on aivan yhdentekevää onko oireita vai ei, voitte silti olla tartuttajia. Taas nähdään miten suositukset on yhtä tyhjän kanssa, ihmiset jostain syystä kuvittelevat etteivät ne koske heitä ja etsivät porsaanreikiä miksi voivat toimia suosituksia vastaan. Haloo!!! Pää pois perseestä ja ajatukset muihin, jos ei oma terveys huoleta. Jokaisella on vastuu nyt toistenkin turvallisuudesta.

Vierailija
151/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, työkaveri oli työmatkalla UKssa ja seuraavana päivänä töissä. Kätevää.

Jos työnantaja määrännyt työmatkalle niin varmaan aika vaikea kieltäytyä ellei halua työttömäksi.

Työnantaja kai sitten määrää myös etätyöhön kahdeksi viikoksi.

Vierailija
152/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä. Kukaan ei ole kieltämässä. Mekin teimme reissun tässä kuussa ja lapset menevät normaalisti kouluun. Korona ei ole vaarallinen, hysteerikot hysterioi ja muut jatkaa arkeansa.[/quote

Monet matkustavat ulkomaille ja Suomeen palattuaan eivät ole omaehtoisessa karanteenissa. Jos ei henkilö matkustelustaan työyhteisölleen kerro, ei kai kukaan voi tietää mahdollisesta tartuntariskistä. Eivät kaikki jaa tekemisiään somessa eikä työkavereille kerrota yksityiselämästä mitään yksityiskohtia.

Lapset eivät osaa olla kertomatta, mutta aikuisia ei varmaan mitenkään voi pakottaa noudattamaan suosituksia.

Vierailija
153/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsekästä. Sitten ku teidän perheeltä löytyy kirona ja koulukaverit perheineen joutuu altistuksen tähden kotiin, siellå voi olla monia jotka eivät voi sitten mennä töihin!!! Monilla työpaikoilla on tosi tiukat säännöt. Ja itselläni juuri opinnot aloittanut lapsi, häntä jännittää korona tosi paljon, että miten tulee häiritsemään opiskeluja. Kyse ei ole vaan SINUSTA. Vaan MEISTÄ.

Vierailija
154/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on suomalainen perus möllikkä taas typerä..alkaa olla perus jenkin tasolla tuo asioiden ymmärtäminen(siellä joutuu liimaamaan ohjeet joka asiaan).

Vierailija
155/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä sinne ulkomaille pitää mennä aivan koululaisten kesäloman lopussa? Varmasti kiva alku ap:n lapsille uudessa koulussa jos muut lapset välttelevät heitä juuri tehdyn ulkomaan matkan takia. Tai jos sattuvat tartuttamaan muita tai sairastuvat itse ja luokka joutuu karanteeniin. Varmasti roppakaupalla tulee kavereita tuolla tyylillä.

Vierailija
156/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä kaikki reissaajat sairastuvat Koronaan, ja saavat sitä mitä tilasivat. Varmaan kiva olla koko perhe sairaana. Laittakaa sitten instaan kuvia. Suomalaiset = junttikansa vailla vertaa. Mä saan matkustaa kun mä haluun mulla on oikeus. Olen matkustanut elämässäni todella paljon, kun Korona tuli, päätin heti, että nyt ei matkailla. Haluan pysyä terveenä, Korona on vakava tauti. Jos sen voi välttää, vältän sen.

Heh. Hysteerikkojen järjenjuoksu on täysin epäloogista. Kuten voi odottaakin.

"Toivottavasti nämä kaikki reissaajat sairastuvat Koronaan," 😀

-> sitä suurempi todennäköisyys on, että ehtivät tartuttaa muitakin.

Ja kyllä hysteerikkoa pännii, kun sen onkin hän itse, joka sairastuu, eikä ne reissaajat!

Asuimaassani testataa väkilukuun nähden enemmän kuin missään muualla. Keräävät aineistoa. Nyt on jo todettu, että suurin osa positiivista on oireettomia. Ja suurin osa positiivista ei ole matkustanut ulkomaille/ulkomaista korona-aikana. Virus on ilmeisesti muuttunut lievemmäksi, eikä pahoja tautitapauksia ole todettu moneen kuukauteen. Näin se pystyy leviämään "salaa", ihmisten tietämättä.

Kuka tahansa voi olla tartunnan kantaja. Sinäkin, torvelo hysteerikko!

Vierailija
157/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole käyty riskimaissa, niin ainakin lentokentillä monet ovat oleskelleet tartunnan saaneiden kansa samass tilassa tarpeeksi kauan.

Vierailija
158/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole käyty riskimaissa, niin ainakin lentokentillä monet ovat oleskelleet tartunnan saaneiden kansa samass tilassa tarpeeksi kauan.

Lentokentillä on maskipakko. Mun kotikentällä suorastaan parveilee sotilaita ja poliiseja, lentokenttävirkailijoiden lisäksi. Liputtomat eivät saa edes tulla sisään.

Vierailija
159/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi tulla kunnon sanktiot niille jotka rikkoo karanteenia ja vaarantaa muut. Ap:n lapset ainakin saa tuta nahoissaan, kiva koulun aloitus.

Vierailija
160/165 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun ei asiaa vaan karanteeni on päivänselvä asia. Voitte olla oireettomia tartuttajia. Kukaan järkevä ihminen ei matkusta juuri ennen koulun alkua tässä epidemiatilanteessa. Teidänkaisten idioottien takia tauti leviää ja tartuttaa niitä jotka siihen myös kuolevat.