Nainen: Mikä on kengänkokosi?
Itse olen aina "kärsinyt" isoista jaloista. En esim. voi ostaa juoksulenkkareita naisten osastolta, koska koot loppuvat 41-42:een ja tarvitsen yleensä 43-kokoiset, mallista riippuen. Kävelykengistä menee yleensä koko 41-42. Olen 169cm pitkä.
Ajattelinkin laittaa vähän galluppia pystyyn: Minkä kokoisia jalkoja muilla naisilla on (laittakaa myös pituutenne)?
Kommentit (80)
Naiset käyttää liian pieniä kenkiä, siksi nämä kyselyt eivät oikein ole päteviä.
38-39/174 cm. Koen itseni onnekkaaksi jalan koon puolesta. Mutta... Malliltaan jalkani ovat kinkkisemmät, mm. hyvin kapeat, ja se rajoittaa aika paljon kenkävalikoimaa. En myöskään pysty käyttämään varvassandaaleja tai jotain ohuilla nauhoilla varustettuja kesäkenkiä, sillä ne tuntuvat lipsuvan jaloista pois koko ajan. Aina joutuu siis valitsemaan kenkiä, joissa useampia remmejä ja muotoiltuja pohjallisia jne.
35-36. Olen kyllä pieni muutenkin.
40/170 lenkkarit tietysti isommat
Miksei vaihtoehtona ole 36? No, minulla on kokoa 36.
Korkkareissa 39, tennareissa yms. 40.
40 ja 164 cm. Ei minusta näytä mitenkään suhteettoman suurelta, mutta välillä onnistun siitäkin harmistumaan, että on 2-4 kokoa suurempi kenkä kuin "kaikilla muilla".
38/171 cm. Vlelä ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen 32 vuotta sitten kengän koko oli 36.
35, mutta useimmiten korkkareissa sekin on liian suuri. Pituutta minulla on 163 cm.
Vierailija kirjoitti:
Miksei vaihtoehtona ole 36? No, minulla on kokoa 36.
Sori, jäi vahingossa pois. Unohdin vissiin pienijalkaiset! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hauskinta" tilanteessani on se, että minulla ja miehelläni - 186cm pitkä äijänrotkale - on suunnilleen saman kokoinen jalka! ;D
Ap
Meillä tilanne on sillä tavalla "hauska", että minulla on kengänkoko 38, mieheni sedällä 37 ja mieheni veljellä 36. Tai siis ei mitenkään hauskaa heille itselleen, silloin kun pitää kenkiä ostaa. Ei ole montaa kenkäkauppaa Suomessa, missä noin pieniä miesten kenkiä myydään.
Miehelläni on sentään ihan aikuisen miehen kengänkoko, joskaan ei mikään isokenkäinen ole hänkään, 42 vain.
Kenenkään aikuisuus ei määräydy asian perustella, johon ei voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset käyttää liian pieniä kenkiä, siksi nämä kyselyt eivät oikein ole päteviä.
Ja ihan väärän mallisia eli kärjestä kapenevia, jotka puristaa varpaat kasaan ja erityisesti isovarvas vääntyy keskelle päin vaikka pitäisi olla suorassa linjassa koko pituudelta.
36-37/156