exä häiriköi puhelimella, saako estettyä?
Eli saako puhelimesta blokattua jonkun yhteyden otot niin että puhelimesta lähtisi esim. viesti että puhelinnumero ei ole käytössä. Ei viitsisi puhelinnumeroa vaihtaa, mutta haluaisin päästä piinasta. Mitään yhteydenottoja ei enää tarvittaisi.
Kommentit (9)
Lumia 900
Täytyy harkita tuota numeron vaihtoa. Toisaaltaan nykyään ihmisen löytää netistäkin melkein mistä vain vaikka numero olisikin salainen. Joten täytyy vain odotella että exän järki alkaa juosta ja jättää rauhaan.
ap
Pahoittelen, Lumiat (Windows Phonet) eivät tue numerojen blokkausta. Hanki iPhone tai Android-puhelin, nämä osaa tehdä tuon haluamasi numeroblokkauksen out-of-the-box.
Ilmoita poliisilla,he käskevät sun säilyttää tekstarot ja tee rikosilmoitus sen pohjalta.hanki lähestymiskielto,se koske myös puheluja
Mulla on vanha puhelin, mutta ainakin mulla saa määriteltyä nimet ryhmiin ja rajoitettua sitä, mitkä ryhmät hälyttää ja mitkä ei. En tiedä, mitä toisessa päässä silloin tapahtuu, ja tekstareista en tiedä, miten niiden kanssa käy.
Voi toki olla, että liittymätasolla pystyy tekemään asian älykkäämmin. SInuna ottaisin yhteyttä operaattorisi asiakaspalveluun, ehkä sieltä saat apua.
Tsemiä, AP, tosi kurja tilanne sulla!
joo yrittelin lueskella noita operaattoreiden sivuja, mutta ehkä soitan sinne koska haluan että tämä ihminen saa myös viestin siitä että en enää saa hänen viestejään... jos viestit tulee hänen mielestään vain perille niin asia ei parane lainkaan...
ap
Minulla saa uudessa älypuhelimessa sellaiset estot, että puhelin ilmoittaa soittaessa varattua (siis estetylle) ja viestit menevät roskapostikansioon. Ei oikein hyvä ratkaisu, koska näet kuitenkin, kuinka paljon sinua on häiritty... Itse kyllä vaihdoin numeroa, kun häirintä sai minun mielestä liian suuret mittasuhteet: soitin suoraan operaattorille ja vaihtui n. tunnin sisään numero.
ei se täydellinen esto olisi hyvä asia. nyt sä saat kerättyä todisteet tuosta häiriköinnistä ja laitettua sille syytteet. jos sä kuitenkin haluat vaan lopetaa ton, niin vaihda numeroa.
Morjesta ketjuun,
Operaattorit eivät pysty blokkaamaan puheluita vain tietystä numerosta, joten ainoat konstit on että puhelimeen laittas jonkun appsin joka blokkaa puhelut/viestit (jos siihen sellaisen saa).
Toinen konsti on sellainen, ja tää toimii siis vain puheluille, että laita joksikin aikaa soitonsiirto sellaiseen numeroon jonka tiedät varmuudella ettei se ole käytössä. Nyt, kun se häirikkö sit soittaa niin hän kuulee tiedotteen että "valitsemasi numero ei ole käytössä". Toivottavasti hän ei hoksaa kokeilla tekstaria :(
Numeronvaihto on sitten tosiaan yksi keino, vähän työläämpi tosin, ja viime kädessä rikosilmoituksen teko poliisille.
Toivottavasti asiat hoituvat kuitenkin muilla konsteilla :)
Tero@SoneraPartio
Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.