Mikä on helpoin tieteenala opiskella?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa yhteiskunta- ja valtiotieteistä. Sosiologia, sosiaalipolitiikka, valtio-oppi. Jos osaa lukea ja jauhaa paskaa kirjoitetussa muodossa niin helppoa saada hyviä numeroita.
Samat kokemukset. Minulla oli harrastus kerätä opintopisteitä mahdollisimman paljon. Luentokursseilla ei ikinä tarvinnut ainakaan perus- ja aineopinnoissa käydä luennoilla. Nelosia ja vitsaus sai powerpointit tsekkaamalla ja aina ei tarvinnut katsoa edes niitä. Etenkin hallintotiede oli sanahelinää samasta näkökulmasta. "Tieteenalan" voisi tiivistää pariin kurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tekniikan ja luonnontieteitä opiskellut on sitä mieltä, eä moni ellei kaikki humanisti/yheiskuna -tieteet. Väite on siinä mielenkiintoinen, että moni näin sanojista ei ole hetkeäkään niitä itse yrittäny opiskella syvällisemmin. Vastaavasti moni humanisi/ yheiskunta -tieteitä opiskellut sanoo, että ei suoraan sanottuna ymmärrä kaikkea teknillsi/-luonontieeteellisiä "juttuja" , vaan tarvitsisivat niiden omaksumiseen suunnattomasti aikaa.
Kumpi kuullostaa fiksummalta ja miksi?
Mikä on syvällisyyden kriteeri? Oon tehnyt perusopinnot matikasta, fysiikasta, tietojenkäsittelystä ja kasvatustieteestä ja jälkimmäinen oli ylivoimaisesti helpoin, vaikka olen puhtaasti luma-tyyppi.
Piseet sinulle! Valta osalla humanistisia ja yhteiskunta tieteitä pilkkavisa ei ole väitteensä taakse muuta kuin ennakkoluuloisuutta. Toiskeksi sanon, että en tiedä missä järjestyksessä opintosi suoriti, mutta väittäisin myös että oppineisuus myös eräällä tavoin kasautuu. Eli kun saa yhden alan perusopinnot tehdyksi, niin toisen aineen aineopintojen tekeminen saattaa usein ei aina mutta usein olla jo helpompaa....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet edes kohtalaisen hyvä matematiikassa, ja sinulla on hyvä muisti, suosittelen kemiaa.
Ei todellakaan ole helpoimmasta päästä
Niin, mutta näistä oikeista tieteistä(fysiikka, matematiikka(+tilastotiede, tietojenkäsittelytiede), kemia, biologia). Biologia vaan on vähän paitsiossa, niin en välttämättä lähtisi, vaikka oikea tiede se on.
Miten määrittelet sen, mitä on oikea tiede? - Onko se vain sellaista, joka voidaan laskennallisesti todistaa ja samalla alleviivataan sitä, ettei numeroilla muka voisi valehdella..
Itseäsi eniten kiinnostava ala, koska sen opiskeluun olet motivoitunut. Jaksat tutkia ja nähdä vaivaa, koska (lähes) kaikki on kiinnostavaa ja mielenkiintoista.
"Sukupuolentutkimus" - kunhan osaa tuottaa täyttä tuubaa oikeilla termeillä höystettynä. Tosin se ei olr tiedettä.
Teologia. Ei romahda sillat, ei mene firma konkkaan, ei kuole potilas. Aina onnistuu tämä alan henkilö.
Tiede vai mikä tahansa asia mitä yliopistossa opetetaan? Humanistisessa nyt varmaan kaikki on helvetin helppoa mutta en itse laske mitään siellä opetettua tieteeksi..
Vierailija kirjoitti:
Tiede vai mikä tahansa asia mitä yliopistossa opetetaan? Humanistisessa nyt varmaan kaikki on helvetin helppoa mutta en itse laske mitään siellä opetettua tieteeksi..
Mahdatko olla suurikin tieteenekijä itsekin, ainakin omasta mielestäsi, jos sinulla on varaa ylenkasoa sitä, miten ai kuinka Humanistiseen tiedekuntaan kuuluu kymmeniä eri tieteenaloja, jotka on esimerkiksi Helsingin yliopistossa järjestetty osastoihin. Tieteenalojen laajassa kirjossa menneisyys, nykyisyys, kielet ja kulttuurit nivoutuvat monitieteiseksi kokonaisuudeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Sukupuolentutkimus" - kunhan osaa tuottaa täyttä tuubaa oikeilla termeillä höystettynä. Tosin se ei olr tiedettä.
tiede joka ei ole iedettä on helppoa.. "Öö" nyt en tainnut ihan kaikkea ymmärtää... Vai ymärsinkä sittenkin..
Hoitotiede! Helpompaa tiedettä ei ole :)
Kauppatiede on kyllä kohtuuhelppoa. Toki vähän riippuen mitä siellä opiskelee.
Kasvatustieteen helppoutta en allekirjoita, jos ei tekstin suoltaminen ja asioiden pyörittely tule luontevasti. Itse olen suorittanut kasvatustieteen perusopinnot ja siinä pitää oikeasti lukea jäätävät määrät ja kirjoittaa ja viljellä oikeaa termistöä. Esim juurikin mainittu kauppatiede on paljon konkreettisempaa ja siinä pääsee vähemmällä.
Minusta valtio-oppi ei ollut helppoa, parhaan arvosanan sain vaalijärjestelmien tentistä ja huonoimman globaaleista talousjärjestelmistä. Se oli pitkä sivuaine mulla.
Helpointa varmaan kasvatustiede, ainakin pöntöimmät opiskelijat (sori).
Joku höttöhumanismi.
Töitä niillä tutkinnoilla ei kyllä saa, ja syystä.
Yritin lähteä opiskelemaan kasvatustieteitä ja jotain kieliäkin kun niihin pääsi helpommin jotta pääsis joillekkin suht naisvaltaisille aloille ja tutustuisi porukkaan, jos vaikka opiskelijapiireissä hiljaisempi ja kiltimpikin mies saisi naisen. Mutta ei naisen naista ole tullut. Ei kiltti ja kunnollinen mies vaan naisille kelpaa se on todettava. Ei oo helppoo missään.
Kauppatieteet on kevyin ohjelma. Kurssit 6 op ja paljon kirjatenttimahdollisuuksia. Asiat ulkoaopeteltavia faktoja ja liittyy ympäröivään maailmaan.
Vaikein on ollut mielestäni sosiologia, niiden kurssien jälkeen teki mieli vetää ranteet auki.
Kasvatustieteiden materiaalit on laadukkaita, siksi helppo oppia. Mutta kurssit hyvin laajoja, töitä pitää tehdä paljon ja op:t kertyy työtä tekemällä.
Tuskallisin opiskelemani aine on ollut kieliteknologia. Siinä pitää ymmärtää niin kielten teorioita, fonetiikkaa, sujuvasti vieraita kieliä, tilastotiedettä, osata ohjelmoida, keksiä uutta ja ratkaista ongelmia. Yleensä sen opiskelijat on nopeita multitalentteja. Vitsikästä on, että kieliteknologit on humanisteja. Itse en pärjännyt vaan vaihdoin ihan vain ohjelmointiin.