Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt tähän koronaan

Vierailija
05.08.2020 |

Tuntuu että pää hajoaa, ahdistaa ihan kamalasti. Ihmiset kyttäävät toisiaan, selkeitä suosituksia ei anneta ja tilanteet muuttuvat ilman mitään järkiperusteita. En tiedä kestänkö esimerkiksi vuotta näitä poikkeusoloja. Elämä on pysähdyksissä, työkkärin kanssa saa tapella eikä mistään ole varmuutta. Toivonpilkahdustakaan ei näy, ja ihmiset ovat ymmärtämättömiä ja tunnekylmiä toisiaan kohtaan. Voisin vain kuolla pois, niin ei tarvitsisi kärsiä tässä koronalimbossa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheeta jos ei kestä näin vähää aikaa olla poikkeusolosuhteissa..

Ota lungisti.

Vierailija
2/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töllöttimet kiinni vaan. Niistä saatava ressi laskee vastustuskykyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositukset ovat kyllä selkeät, mutta piittaamattomat eivät noudata.

Vierailija
4/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lungisti.

No, olin juuri ennen koronan alkua saanut pienen toivonpilkahduksen tähän työttömänä kituutteluun työvoimakoulutuksen merkeissä. Koronan tullessa matto vedettiin jalkojen alta, eikä kukaan tiedä miten tilanne tästä kehittyy. Jos kaikki olisi ennen koronaa ollut vakaalla pohjalla, ei tämä olisi näin ahdistavaa. Tunnen olevani yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka korona voisi korjata pois ajelehtimasta.

Ap

Vierailija
5/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siksi me kaikki kärsimme...

Vierailija
6/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lungisti.

Autisteille se on helppoa. Päivästä ja vuodesta toiseen samat rutiinit kotona ilman mieltä sekoittavia häiriötekijöitä. Se on sitä mielenvahvuutta se.

Vierailija
7/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kestettävä ja jaksettava, kuten presidenttikin totesi. Nyt ei auta nyyhkiä ja masistella.

Vierailija
8/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota lungisti.

No, olin juuri ennen koronan alkua saanut pienen toivonpilkahduksen tähän työttömänä kituutteluun työvoimakoulutuksen merkeissä. Koronan tullessa matto vedettiin jalkojen alta, eikä kukaan tiedä miten tilanne tästä kehittyy. Jos kaikki olisi ennen koronaa ollut vakaalla pohjalla, ei tämä olisi näin ahdistavaa. Tunnen olevani yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka korona voisi korjata pois ajelehtimasta.

Ap

Nyt voi opiskella monessa avoimessa yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa kursseja etänä. Opiskele siten tällä välin.

Vierailija
9/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kyttäämästä.

Sovella suosituksia miten pahaaksi näet, sen mukaan, millainen omalla asuin- ja työpaikkakunnallasi on tilanne.. Koronatilanne on hyvin erilainen eri puolilla Suomea, joten mitään koko maan kattavia määräyksiä ei ole mitään järkeä antaa.

Työkkäri nyt on mitä on. Aina sen kanssa on joutunut tappelemaan, kun sen kanssa on tekemisiin joutunut. Ei ole koronan vika se.

Minua vain nauratti keväällä, kun osa naapureista alkoi kääntää katseensa toisaalle aina kun tuli kadulla vastaan. Aikaisemmin olivat nyökänneet tervehdykseksi vastaavissa tilanteissa. Ihan kuin pelkäisivät katseen tappavan.

Vierailija
10/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vaan, ketjun aloittaja ja moni muukin tarvinnee ajattelutavan muutosta ja mentaaliharjoittelua.

Valitettava tosiasia on, että ainakin parisen vuotta vielä tätä jatkuu ennenkuin on toivoa Suomessa oikeasti palata pandemiaa edeltäneeseen normaaliaikaan. Maailmanlaajuisesti vielä paljon pidemmän ajan kuluttua, toivottavasti sentään joskus.

Voimia, mutta muistetaan että kaikki järjestyy!

Vierailija
11/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin valtion karanteenisuositus ulkomaanmatkan jälkeen, jossa voi kuitenkin käydä töissä, kaupassa ja hoitaa muut välttämättömät asiat.

Vierailija
12/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut lomautettuna maaliskuun puolivälistä asti. Olen passivoitunut ihan totaalisesti. Kaksi ekaa kuukautta puuhasin kaikkea kivaa kotona. Nyt vaan makaan sohvalla kännykkä kädessä. Aamulla kävin lenkillä ja muuten en ole tehnyt yhtään mitään. Enkä usko, että mulla tulee olemaan työpaikkaa minne palata. Varmaan marraskuussa, kun työnantajat ei enää saa valtiolta tukea lomautuksiin, minut irtisanotaan. (En asu Suomessa.) Ahdistaa aikalailla. Kai tämä tästä joskus kuitenkin. Voisipa asiat huonomminkin olla.

Vierailija
13/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko tosiaan? Luulen oikeasti, että kyse ei ole piittaamattomuudesta, vaan siitä, että suositusten tulkinnassa luotetaan liikaa "maalaisjärkeen", jonka varaan ei poikkeustilanteessa pitäisi missään nimessä laskea. Erilaiset tulkinnat järkevyydestä nostavat eripuraa. Selkeät määräykset loisivat yhteishenkeä.

Ap

Vierailija
14/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ajattele montako vuotta ensimmäinen (1914-1918) tai toinen maaimansota (1939-1945) kestivät ja ne olivat koronaepidemiaa kovempia aikoja. Kaupunkeja ei sentään pommiteta eikä kaupoissa ole mitään varsinaista puutetta elintarvikkeista.

Vierailija
15/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut lomautettuna maaliskuun puolivälistä asti. Olen passivoitunut ihan totaalisesti. Kaksi ekaa kuukautta puuhasin kaikkea kivaa kotona. Nyt vaan makaan sohvalla kännykkä kädessä. Aamulla kävin lenkillä ja muuten en ole tehnyt yhtään mitään. Enkä usko, että mulla tulee olemaan työpaikkaa minne palata. Varmaan marraskuussa, kun työnantajat ei enää saa valtiolta tukea lomautuksiin, minut irtisanotaan. (En asu Suomessa.) Ahdistaa aikalailla. Kai tämä tästä joskus kuitenkin. Voisipa asiat huonomminkin olla.

Olet kuitenkin terve, toivottavasti, ja sinulla on sentään sohva ja kännykkä. Elämässä on muutakin kuin työnteko ja porvarin orjana oravanpyörässä juokseminen.

Vierailija
16/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nössöjä jos tämä on pahinta mitä olette kokeneet. Itseä ei häiritse lainkaan. Tämä unohtuu joskus ja tulevaisuudessa tulee jotain uutta kriisiä, ei kannata lannistua.

Vierailija
17/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota lungisti.

Ap

Minä, piiiiitkäaikaistyötön kerkesin olla 2 viikkoa osa-aikatyössä ennen koronaa. Töitä piti olla koko kevään, ja jatkua syksyllä, mutta lomautus tuli, eikä nyt ole tietoa, jatkuuko syksyllä. Todennäköisesti ei, vaikka juuri tällä paikkakunnalla ei juurikaan koronaa juuri nyt ole. Työpaikka oli kuitenkin hyvin kansainvälinen, joten maailmantilanne vaikuttaa siellä enemmän kuin jossain paikallisen tason toimijalla.

En jaksa masentua nyt. Helpommalla pääsee, kun keskittyy selviytymään siitä, mitä on, eikä murehdi sitä, minkä on menettänyt.

Vierailija
18/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne laittaa koulut auki ja miksi Lukiot auki Helsingissä?

Kyllä ahdistaa.

Vierailija
19/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

F*king Niinistö. Koittaa nyt piipittää ja kalastella irtopisteitä. Suomen historian nössöin presidentti. 

Vierailija
20/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ahdistaa ja olen pahoillani esim työttömien puolesta mutta ei auta kuin s**tana kestää (sanon itsellenikin). Tämä on kriisi, ne ei tule kello kaulassa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme