Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin kyllästynyt tähän koronaan

Vierailija
05.08.2020 |

Tuntuu että pää hajoaa, ahdistaa ihan kamalasti. Ihmiset kyttäävät toisiaan, selkeitä suosituksia ei anneta ja tilanteet muuttuvat ilman mitään järkiperusteita. En tiedä kestänkö esimerkiksi vuotta näitä poikkeusoloja. Elämä on pysähdyksissä, työkkärin kanssa saa tapella eikä mistään ole varmuutta. Toivonpilkahdustakaan ei näy, ja ihmiset ovat ymmärtämättömiä ja tunnekylmiä toisiaan kohtaan. Voisin vain kuolla pois, niin ei tarvitsisi kärsiä tässä koronalimbossa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi tilanne muutoin hallinassa, mutta kun muutamat ihmiset haluavat noudattaa perustuslaillista oikeuttaan matkustaa. Tämän hetken tapausten nousu johtuu juurikin ulkomailla käyneistä suomalaisista.

Vierailija
22/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollut lomautettuna maaliskuun puolivälistä asti. Olen passivoitunut ihan totaalisesti. Kaksi ekaa kuukautta puuhasin kaikkea kivaa kotona. Nyt vaan makaan sohvalla kännykkä kädessä. Aamulla kävin lenkillä ja muuten en ole tehnyt yhtään mitään. Enkä usko, että mulla tulee olemaan työpaikkaa minne palata. Varmaan marraskuussa, kun työnantajat ei enää saa valtiolta tukea lomautuksiin, minut irtisanotaan. (En asu Suomessa.) Ahdistaa aikalailla. Kai tämä tästä joskus kuitenkin. Voisipa asiat huonomminkin olla.

Olet kuitenkin terve, toivottavasti, ja sinulla on sentään sohva ja kännykkä. Elämässä on muutakin kuin työnteko ja porvarin orjana oravanpyörässä juokseminen.

Täällä on niin huono sosiaaliturva, että sen varaan heittäytyminen ei oikein houkuta. Kiitos elämänohjemaisesta viestistä kuitenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tää aika ollut hieman stressavaa ja ahdostavaa, mut kuitenkin kyse on ollut vasta muutamasta kuukaudesta. Ei tää tule kestämään edes niin kauaa kuin toinen maailmansota, virus kuin virus tutkitusti "laimenee" vuosien saatossa perus lenssutasolle tai mutatoituu ns. liian tappavaksi jolloin virukselle ei enää ole isäntäeläimiä tarttumisajaksi ja näin virus katoaa - kuten kävi esim espanjantaudin kanssa. Sitä vastaan taisteltiin pari vuotta.

Jaksaa jaksaa, Suomessa tilanne on kuitenkin ihan ok hallinnassa eikä täällä ole ainakaan vielä mikään diktatuuri tullut voimaan kuten osassa maailmaa koronan myötä, eikä muutenkaan erityisen pahoja rajotteita ollut tai ihmisoikeuksia loukattu.

Vierailija
24/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kauheeta jos ei kestä näin vähää aikaa olla poikkeusolosuhteissa..

Ota lungisti.

No, olin juuri ennen koronan alkua saanut pienen toivonpilkahduksen tähän työttömänä kituutteluun työvoimakoulutuksen merkeissä. Koronan tullessa matto vedettiin jalkojen alta, eikä kukaan tiedä miten tilanne tästä kehittyy. Jos kaikki olisi ennen koronaa ollut vakaalla pohjalla, ei tämä olisi näin ahdistavaa. Tunnen olevani yhteiskunnan pohjasakkaa, jonka korona voisi korjata pois ajelehtimasta.

Ap

Nyt voi opiskella monessa avoimessa yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa kursseja etänä. Opiskele siten tällä välin.

Tällaista ajantappoa olen harrastanut nyt jo useamman kuukauden ajan. Alussa oli ihan mukavaa, mutta ei se oikein miltään tunnu tavoitteellisen tekemisen rinnalla. Ei mikään yksittäinen kurssi johda eteenpäin tavoitteissani (saada töitä ja elättää itseni, ja lisäksi edetä tavoitteellisessa harrastuksessani puoliammatilliselle tasolle).

Ap

Vierailija
25/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältä tämä on!

Turha sanoa mitään muuta. Ja ihan vain itsekeskeisten pask.aisten tänne taas tuomaa!

Just kun meinattiin päästä tavalliseen elämiseen takaisin.

Vierailija
26/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää eniten tämä että tätä ihan turhaan venytetään ja vanutetaan kun tämän olisi voinut tukahduttaa kerralla pois. Parempi kertarutina kuin ikuinen kitinä pätee tähänkin asiaan.

Lisäksi se olisi ollut kaikin puolin helpointa ja halvinta kun olisi toimittu just toisin kuin miten nyt toimittiin ja toimitaan.

Vierailija
27/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo matkailun avaaminen oli kyllä ihan kaikista pähkähulluin päätös. Toki se olisi auttanut kummasti kun nämä kreikkaan sun muualle rynnänneet ihmisprzeet olisi osanneet olla karanteenissa sen kaksi viikkoa, mutta kun on lusikalla annettu niin ei tuollaista vastuuta voi silloin antaa.

Vierailija
28/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jotain suosituksia sitten voimassa? Täällä ei ainakaan näy ainuttakaan suojaa ja mammat ja papat hiihtelee pihoilla ja kaduilla ilman huolen häivää. Yksi pysäyttikin minut ihan vaan juttusille yksi päivä.

Vierailija
29/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää eniten tämä että tätä ihan turhaan venytetään ja vanutetaan kun tämän olisi voinut tukahduttaa kerralla pois. Parempi kertarutina kuin ikuinen kitinä pätee tähänkin asiaan.

Lisäksi se olisi ollut kaikin puolin helpointa ja halvinta kun olisi toimittu just toisin kuin miten nyt toimittiin ja toimitaan.

Muttakun se tukahduttaminen ei ole mahdollista lopullisesti! Ymmärräthän että jopa P-Koreaan virus löysi tiensä, maailman eristäytyneimpään valtioon. Ja tukahdutuksen valinneet valtiot on nekin aika ajoin yhä uudelleen joutuneet sulkemaan kaiken totaalisesti kun yhä uudelleen tapausryöppäitä pitkänkin "nolla tapausta"-ajanjakson jälkeen jostain ilmestyy. Suomi ei ole läheskään niin omavarainen että voisi sulkeutua aidosti muulta maailmalta, joten aina on porukkaa ulkomailla, vaikka sitten rekkamiehiä tuomassa ruokaa ja tavaraa, ja näiden ulkomailla käyvien työntekijöiden mukana virus voi aina palata tukahduttamisen jälkeenkin. Se ei siis ole toimiva keino pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
30/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan sitä hetkeä kun voin taas syödä käsilläni vaikka leivän tai ottaa käsilläni juustoa paketista tai leikkelettä. Kaiken nämä teen haarukalla ja veitsi apuna. Aikaa vievää puuhaa. Ongelma on ja paha, tiedän. En vain pysty antamaan itselleni anteeksi jos saan koronan ja en ole kaikkeni yrittänyt. 

Vierailija
31/32 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi tilanne muutoin hallinassa, mutta kun muutamat ihmiset haluavat noudattaa perustuslaillista oikeuttaan matkustaa. Tämän hetken tapausten nousu johtuu juurikin ulkomailla käyneistä suomalaisista.

No ei johdu, kyllä ne on niitä Suomeen tulleita kausityöntekijöitä.

Vierailija
32/32 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ja miksei pidetä yhtä suurta meteliä syöpään kuolleista tai itsemurhan tehneistä? Tuntuu, että on maailmanloppu, kun joku kuolee koronaan, mutta syövälle tai itsemurhalle kohautellaan olkapäitä, kun ne ovat niin tuttuja kuolinsyitä. Niihin ollaan totuttu ja niitä vähätellään. Jälkimmäisen kuolemia voitaisiin ainakin ehkäistä terapiatakuulla ja mielenterveyden hoidon resursseja lisäämällä. Lisäksi on suhtauduttava esim. epämääräisiin vatsakipuihin vakavasti ja tutkittava mahdolliset suoliston kasvaimet ym. eikä vain lähettää kotiin buranaresepti kourassa tai leimata luulosairaaksi.

Sulku- ja rajoitustoimet tuhoavat yrityksiä, saavat aikaan työttömyyttä ja myös sosiaalisia ongelmia, mm. perheväkivaltaa. Onko se sen arvoista uhrata lukemattomien työikäisten tulevaisuus vuosikymmeniksi, että joku elämän ehtoopuolella oleva monisairas saa pari lisävuotta? Jos olisin 85-vuotias monisairas, sanoisin että antakaa niiden nuorten elää ja käydä töissä, minä olen jo elämäni elänyt.

Yhteiskunnasta on luotava sellainen, että kaikki pääsevät mukaan osallistumaan rajoitteistaan huolimatta ja normaalia terveydenhuoltoa haittaava koronakoohotus voitaisiin lopettaa. Kuinka monen elintärkeät hoidot lykkääntyvät tämän hysterian takia? Korona on tappanut lähinnä niitä, joille jo influenssa olisi kohtalokas. Tuleeko näistä suluista ja rajoituksista siis uusi normaali joka influenssaepidemian aikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän