Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

K 40 ketju : Parhaat anti age-tuotteet ja keinot jakoon!

Vierailija
05.08.2020 |

Täällä ikäkriisinen 45-vuotias kyselee :) Kaikki ikäännymme plaa plaa, mutta useimmat haluaa ikääntyä kauniisti.

Kommentit (1202)

Vierailija
321/1202 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viljaton ja sokeriton ruokavalio. Nuorennuin viikossa ainakin 10 vuotta :D

Vierailija
322/1202 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävän hyvät vitamiinitasot ennalta ehkäisee monta asiaa?

"Monissa vitamiinivalmisteissa on kuitenkin se ongelma, että niiden vitamiinipitoisuudet ovat yksinkertaisesti aivan liian pieniä jos kyseessä on esim. huippu-urheilija, kolmivuorotyöläinen, kova tupakoitsija tai raskaan fyysisen työn tekijä, niin silloin kyseinen vitamiiniannos ei yleensä riitä antamaan riittävää antioksidanttisuojaa, eikä muutenkaan riittävää tärkeimpien vitamiinien saantia."

Nimenomaan "jos kyseessä on esim. huippu-urheilija, kolmivuorotyöläinen, kova tupakoitsija tai raskaan fyysisen työn tekijä". Jos olet normaali, tavallinen tallaaja, kyllä nuo riittävät. Varo liika-annostusta ei-vesiliukoisista, jos olet sekasyöjä. Monipuolinen ruokavalio pitäisi riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1202 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, olen ”vasta” 37v, mutta silti mietin että mistä olisi hyvä aloittaa näiden anti-agen tuotteiden käyttö? Ja olen tällä hetkellä vielä hoitovapaallakin, joten kovin suuria summia ei ole laittaa kosmetiikkaan.

Käytän Lidlin Q10 rasvoja, erilaisia öljyjä etenkin talvisin. Silmänympärysvoide on ollut käytössä jo 20-vuotiaasta... Mutta siis kumpi olisi parempi C-vitamiinivoide vai hyalorinihappo?

Vierailija
324/1202 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupakkaa, alkoholia, aurinkoa jne. Ja hei, ei meikkiä! Silmämeikin voi poistaa lapuilla, mutta iho pestään vedellä.

Vierailija
325/1202 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botox <3, The Ordineryn retinol -tuotteet ja hyaluronihapposeerumi + kollageenia sisäisesti

Miten näitä voi ottaa sisäisesti? Hyaluronihappoa?

Vierailija
326/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q10 Power anti-age Nivea night greame. Aivan huipputuote. Käytän päivin öin.

Olen käyttänyt toista kymmentä vuotta jo pelkästään Nivean eri tuotteita. Sopii minulle.

Vierailija
327/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyvän ihon hoitotuotteet ei ole muuta kuin markkinointia joten ne kannattaa unohtaa saman tien. Ei se Q10 tai mikään muukaan tee sille iholle juuri yhtään mitään, mutta toki siitä saattaa tulla parempi mieli. Mitä vähemmän laitat kemikaaleja kasvoillesi, sitä paremmalta näytät pitkässä juoksussa. Ne rypyt tulee vaikka kuinka kallista rasvaa laittaa. Parempi hyväksyä asia ja keskittyä olennaiseen.

Vierailija
328/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt kasvohoidoissa ja käyttänyt laadukkaita ihonhoitotuotteita koko ikäni.

Kävin plastikkakirurgin Visia Skin Analysis kerroskuvantamisessa eli se kuvaa uv-vauriot, tulevat rypyt ja maksaläiskät, huokosten kunnon, eli kaiken. Halusin tietää että onko ihoani hoidettu oikein.

Olen 44 ja ihoni kunto vastasi tuloksessa 37-vuotiaan ihoa!

Tuo on todiste siitä että hoidot ja tuotteet toimivat.

En hoida ihoa erityisemmin, mutta ajoittain aknen takia käytän tretinoiinia säännöllisesti ja sen kaveriksi kosteusvoidetta. Tretinoiinin kanssa täytyy olla todella tarkka, miten paljon altistaa itse auringolle. Käytännössä en ole ollut koskaan ylipitkiä aikoja ulkosalla rusketuakseni. Kävin samaisessa ihoanalyysissä ja tulokseksi tuli 7 v. nuorempi iho. Auringon välttely on avain ryppyjen ennaltaehkäisyyn. Jos vierailet aknefoorumeilla, huomaat selvästi tretinoiinin nuorentavan vaikutuksen pitkäaikaiskäyttäjien keskuudessa.

Tretinoiinin käyttö vaatii kärsivällisyyttä. Aloitin alussa 1 krt/vko ja tällä menin pari kk kunnes iho tottui ja nostin sen 2-3 krt per vkoon. Sen alle voi laitaa kosteusvoidetta, jolloin laimenee, eikä ärsytä ihoa yhtä paljon.

Mita tretinoiinituotetta kaytat? Mista ostat? 

Vierailija
329/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, olen ”vasta” 37v, mutta silti mietin että mistä olisi hyvä aloittaa näiden anti-agen tuotteiden käyttö? Ja olen tällä hetkellä vielä hoitovapaallakin, joten kovin suuria summia ei ole laittaa kosmetiikkaan.

Käytän Lidlin Q10 rasvoja, erilaisia öljyjä etenkin talvisin. Silmänympärysvoide on ollut käytössä jo 20-vuotiaasta... Mutta siis kumpi olisi parempi C-vitamiinivoide vai hyalorinihappo?

Molempi parempi! Hyaluronihappo kosteuttaa ja sitä sisältäviä tuotteita kannattaa käyttää läpi vuoden. Myös  C-vitamiinia voi, mutta sitä sisältävät tuotteet ovat hyväksi erityisesti aurinkoiseen aikaan kesällä, sillä ne auttavat taistelemaan auringon aiheuttamia vaurioita vastaan.

L300-sarjaa saa melko edullisesti marketeista, ja heillä on myös hyalyronilinja. C-vitamiinituotteet ovat yleisesti vähän kalliimpia, poikkeuksena The ordinaryn tuotteet. Ja Lumenen Valo-sarja on usein K-kaupoissa alennuksessa.

Vierailija
330/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja Nivealla taisi nykyään olla myös C-vitamiinia sisältävä sarja.

Vierailija
331/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaas nyt kollageeni- ja hyaluronihappokapseleiden syöjät!

Se pillerin koll.- tai HA-molekyyli hajoaa tuhannen päreiksi vatsassa.

Ruuansulatusasioita kandee opiskella edes Wikipedia-artikkelin verran, niin tajuaa, kuinka mieletöntä on popsia jotain kollageenia ta hyaluronihappoa pillereistä.

Vierailija
332/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontuotteet noin ylipäätään ja korkea sk aurinkovoide

Vierailija
333/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 48-vuotias ja vaikka tämän sanomisesta sataa alapeukkuja, minua luullaan yleensä noin 35-vuotiaaksi. No ei siitä sen enempää. Uskon, että hyvinvoivan ihoni salaisuus on lievä akne / sekaiho :D Niin kauan, kun finniä pukkaa, ei iho pääse pahasti rypistymään. 

Ihonhoitoni on aika pelkistettyä: puhdistus, kosteutus ja aurinkosuoja. Käytän enimmäkseen perus markettituotteita, joskus ostan myös apteekista. En ole koskaan käyttänyt silmänympärysvoidetta, koska ne ovat niin ohuita että eivät tunnu kosteuttavan riittävästi, vaan silmänalusiho jää kiristävän tuntuiseksi. Sen sijaan laitan silmänympäryksille saman voiteen tai seerumin kuin koko kasvoille.

Rakastan seerumeita, ne imeytyvät ja kosteuttavat jättämättä ihoa rasvaiseksi. Usein korvaankin kosteusvoiteen pelkällä seerumilla. Esim. Lumenelta löytyy paljon hyviä. Talvella kun iho on kuiva, levitän silmänurkkiin ja kaulalle lisäksi pisaran oliiviöljyä. Oliiviöljy toimii myös kuivan kropan suihkusaippuana ja sillä saa luonnonkiharat hiukset kuriin.

Aurinkosuojan kanssa olen tarkka, koska ihoni sekä palaa että pisamoituu herkästi (ja pisamat voivat kuulemma levitä maksaläiskiksi). Eli valoisaan vuodenaikaan aina seerumin päälle aurinkosuojallinen päivävoide (esim. Acolta löytyy kevyt koostumus, joka ei rasvoita ihoa liikaa) tai jos meikkaan töihin, UV-suojallinen meikkivoide (Lumenen CC-voide on loistava).

Olen liian laiska käyttämään kuorintoja, naamioita yms. Nuorempana kokeilin jokusen vuoden ajan käydä parin kk välein kosmetologin hoidoissa (juuri tämän lievän aknen takia) ja käytin myös hänen suosittelemaansa kallista kosmetiikkaa. En huomannut MITÄÄN eroa tähän laiskan naisen halpistuotehoito-ohjelmaan (paitsi että heti hoidon jälkeen naama oli normaalia freesimmän näköinen 1-2 päivää :D), joten siirryin takaisiin laiskan naisen ohjelmaan. Säästyy rahaa kivempiin juttuihin.

Kerran olen kokeillut myös botoxia otsaan ja olihan se kivan näköinen, mutta vaikutus on sen verran lyhtaikainen (n. 6 kk) että en ehkä pidä kuitenkaan rahan ja vaivan arvoisena käyttää säännöllisesti. Kun kyllähän ne ilmerypytkin jollain lailla kuuluvat ihmisen naamaan.

Vierailija
334/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös kaikki seerumit todettu humpuukiksi testeissä,  hieno nimi ja kalliimpi hinta tavalliselle rasvalle vain.

Vierailija
335/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Face yoga. Ks YouTube. Kalaöljy, C-vitamiini, karnosiini ja oluthiiva.

Oluthiivasta saa babaa, joka estää ryppyjä. Sitä ei saa oikein mistään muusta. Sitä ainetta ei nykyisin myydä enää luontaistuotekaupoissakaan.

Vierailija
336/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen akupisteiden käsittely estää rypyt

Vierailija
337/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saisi hieman lurpattavaa/roikkuvaa yläluomea fiksattua? Onnistuuko pistoksilla? Onko kellään kokemusta? Toinen silmäluomi roikkuu enemmän kuin toinen, eniten häiritsee tuo epäsymmetria. En ole vielä 40 enkä haluaisi mitään isoa leikkausta teettää, ehkä sitten vanhempana.

Plasma pen!

Vierailija
338/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehlsin C-voide on hyvä

Vierailija
339/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BABA

Vierailija
340/1202 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seerumit ei ole humpuukia. Mutta vain pari ainesosaa toimii varmasti: todennettuja on retinoidit ihon uusiutumiseen ja ryppyihin sekä hyaluronihapot oikein käytettynä kosteutukseen (laitetaan kostealle iholle, jotta vettää kosteutta ihoon, ei ihosta). Hyaluronihapot eivät poista syvempiä ryppyjä, mutta vähentävät kuivuudesta johtuvaa pintaryppyisyyttä ja tuovat täyteläisyyttä hetkellisesti. Käytän myös c vitamiinia, josta on tutkimusnäyttöä myös ulkoisessa käytössä. C vitamiini hapettuu helposti, joten nopeasti imeytyvä seerumi on huomattavasti voidetta parempi vaihtoehto.

Sit aurinkosuojaus ja perusterveet elintavat on luonnollisesti aika korvaamattomat kaikille yli kakskymppisille. Yllättävän harva on maininnut riittävän unen, nukun 8h yössä pääosin muista syistä, mutta satunnainen unenpuute näkyy kyllä naamassakin.

Varmaan jotkin muutkin aineet toimivat, toki taikavoiteita ei ole olemassa. Ostan nykyään lähinnä ordinaryn seerumeja (10 eur puteli) ja hajustamatonta päivittäiskosmetiikkaa (lv, erisan) . Halpaa on. Iho on kaunis.