Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko olemassa vegaaneja miehiä, jotka ei olisi mitään ituhippejä?

Vierailija
05.08.2020 |

Mä haluaisin miehekseni vegaanimiehen, jolla kuitenkin olisi koulutus, kävisi töissä. Nim. Ikuinen lapseton sinkkuko

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä on ituhippiyden määritelmä, mutta olen salilla käyvä ja muutenkin fyysisesti aktiivinen, akateeminen vegaanimies ja työelämässä hyvässä asemassa. Myös aviossa jo pitkään. Kyllä meitä on monia muitakin, ja tähän suuntaan maailma vähitellen muuttuu. Pidä vain "verkot vesillä".

Vierailija
42/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni olemme olleet vegaaneja, nykyään käytämme välillä pientilojen luomumunia, luomuhunajaa ym. Aina on töissä käyty nuoresta saakka.

Ituhippi on aika laaja kielikuva ja tarkoittaa kaikille eri asioita. Miestä välillä työkaverit kiusoittelee tuolla nimellä. Nyt vanhemmiten se on loppunut, kun monilla ikäisillään on suuret mahat ja lääkityksiä erinäisiin sairauksiin. Ehkä siinä oman terveyden ja kriisiytyneen ympäristötilanteen äärellä ajattelevat järkevämmin, unohtuu naurettava äijäily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jonkinlainen yritys nostaa ituhippien ja soijasotilaiden statusta. Ei onnistu. Kaikki tietävät että vegaanimiehet on ruohonpolttajia ja pierulta haisevia rastapäitä, joilla ei ole töitä.

Vierailija
44/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sellaisia. Ovat onnellisesti perheellisiä, eivätkä varmasti edes katsoisi palstamammaa päin.

Vierailija
45/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jonkinlainen yritys nostaa ituhippien ja soijasotilaiden statusta. Ei onnistu. Kaikki tietävät että vegaanimiehet on ruohonpolttajia ja pierulta haisevia rastapäitä, joilla ei ole töitä.

Aloittajakin tietää tämän selvästi.

Vierailija
46/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit saavat suolistosairauksia helpommin kuin lihansyöjät. Kuidut raastavat suolen seinämää ja lisäävät kaasun muodostusta.

Pierut aiheuttaa turvotusta ja vatsakipua.

Taitaa sinulla olla pää kipeänä, kun tuollaisia aivopieruja päästelet.

Vierailija
47/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla vegaani? Ei täysveganismi ole tarpeellista vaikka välittäisikin eläimistä, kertoo vaan ajatusmaailman mustavalkoisuudesta.

Itse koen eettisesti parhaaksi olla täysvegaani. Olen täysin eläinten hyväksikäyttöä vastaan, ja kaikki eläintuotanto sisältää eläinten hyväksikäyttöä. On totta, että eläintuotannossakin on aste-eroja, kuinka iso eläinoikeusrikkomus se on, mutta kun kerran voin oikein hyvin elää vegaanina, niin miksi osallistuisin edes pieneen eläinten hyväksikäyttöön?

Vierailija
48/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit homon kaa?

Vierailija
49/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanit saavat suolistosairauksia helpommin kuin lihansyöjät. Kuidut raastavat suolen seinämää ja lisäävät kaasun muodostusta.

Mitään tällaista yhteyttä vegaaniruokavalion ja suolistosairauksien välillä ei ole todettu. Nuo kaasuongelmatkin on pääosin sellaisten ongelma, jotka vasta totuttelevat vegaaniruokavalioon. Mutta pierut ei ole mikään suolistosairaus, ja kohtuullisessa määrin ne ovat hyvä asia, kertovat että hyvät suolistobakteerit siellä toimii paksusuolessa.

Vierailija
50/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään tällaista yhteyttä vegaaniruokavalion ja suolistosairauksien välillä ei ole todettu. Nuo kaasuongelmatkin on pääosin sellaisten ongelma, jotka vasta totuttelevat vegaaniruokavalioon. Mutta pierut ei ole mikään suolistosairaus, ja kohtuullisessa määrin ne ovat hyvä asia, kertovat että hyvät suolistobakteerit siellä toimii paksusuolessa.

Lihaan ei tarvitse totutella. Se on kypsytettynä valmista ruokaa eikä rasita suolta. 

Vierailija
51/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla vegaani? Ei täysveganismi ole tarpeellista vaikka välittäisikin eläimistä, kertoo vaan ajatusmaailman mustavalkoisuudesta.

Itse koen eettisesti parhaaksi olla täysvegaani. Olen täysin eläinten hyväksikäyttöä vastaan, ja kaikki eläintuotanto sisältää eläinten hyväksikäyttöä. On totta, että eläintuotannossakin on aste-eroja, kuinka iso eläinoikeusrikkomus se on, mutta kun kerran voin oikein hyvin elää vegaanina, niin miksi osallistuisin edes pieneen eläinten hyväksikäyttöön?

Sama homma. Paljon helpompaa olla täysvegaani kuin alkaa tapauskohtaisesti selvittelemään, että olisiko nyt jostain eettisesti kestävästä poikkeuksesta kyse. Muutenkin, olen ollut vegaani jo suurimman osan elämästäni, joten ajatus lihansyömisestä on ylipäätään kaukainen ja oikeastaan jopa vähän ällöttäväkin.

Vierailija
52/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaapa se veganismi nimenomaan olla yleisempää korkeakoulutettujen ja työssäkäyvien keskuudessa. Omassa lähipiirissä nämä miehet on yleensä jotain it-ammattilaisia ja tutkijoita. 0/5 provo

Tämä. Olen itse it-firmassa töissä, ja nuoremmissa (alle 35 v) täällä on tiimissä useita vegaaneja, ja lisäksi vielä useampi kasvissyöjä joka syö kasvisten lisäksi munia ja maitoa. 

Vierailija
53/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyöjän uloste on sinapin väristä ja löysää liejua. 

Ulosteen pitää olla tummaa, ei mustaa ja kiinteää. 

Kertokaa vegaanit ulosteenne ulkonäkö. 

Vierailija
54/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi hakusessa nainen joka on kaunis, hiljainen, no, sanotaan suoraan että mykkä. Kokkaa hyvää ruokaa joka päivä, ei mitään itukeittoja. Leipoo pari kertaa viikossa.

Rahatilanne sellainen ettei minun tarvitse käydä töissä eli miljoonista puhutaan. Ei valita jos reissuni kestää muutaman viikon vaan on iloinen kun tulen kotiin. Tässä ne tärkeimmät. Mikäli tunnistat itsesi niin otahan yhteyttä.

Pikaisiin näkemisiin.

Vierailija
55/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerran kävin treffeillä 33v. miehen kanssa, joka oli vegaani. Hän myös oli Vihreiden kunnallisvaaliehdokkaana. Sitten hän alkoi minulle paasata siitä, kuinka kamalaa lentomatkustaminen on, kun se kiihdyttää ilmastonmuutosta. Ajattelin, että hänelele varmaan riittää jonksi asti noita viher*vassarifeministinaisia.

Vierailija
56/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin miehet lähtee tuollaiseen äärimmäiseen ituhippi-vegaani ajatteluun mukaan. Tuntuu olevan pääsääntöisesti naisten juttu. Toki poikkeuksia on, mutta ne vain vahvistaa säännön.

Itse olen semmoinen 95 % kasvissyöjä. Ei minulla siihen liity mitään ideologian paloa. En mulkoile vihaisesti vastaantulijoiden nahkakenkiä. En edes pahoita mieltäni nähdessäni turkiksia. Minusta se on niin ikävää kun nykyisin pitää kaikessa nähdä ehdotonta vastakkainasettelua. On naiset vastaan miehet, kasvissyöjät vastaan sekasyöjät, autoilu vastaan julkiset.

M38

Vierailija
57/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin miehet lähtee tuollaiseen äärimmäiseen ituhippi-vegaani ajatteluun mukaan. Tuntuu olevan pääsääntöisesti naisten juttu. Toki poikkeuksia on, mutta ne vain vahvistaa säännön.

Itse olen semmoinen 95 % kasvissyöjä. Ei minulla siihen liity mitään ideologian paloa. En mulkoile vihaisesti vastaantulijoiden nahkakenkiä. En edes pahoita mieltäni nähdessäni turkiksia. Minusta se on niin ikävää kun nykyisin pitää kaikessa nähdä ehdotonta vastakkainasettelua. On naiset vastaan miehet, kasvissyöjät vastaan sekasyöjät, autoilu vastaan julkiset.

M38

Ongelma on naisten halu määrätä muiden tavasta elää. Vihervasemmistossa halutaan lopettaa lihan syönti ja yksityisautoilu ym. 

Vierailija
58/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni perusteella vegaanimiehet eivät ole kovin miehekkäitä sellaisella tavalla mitä haen. En dissaa herkkiä miehiä mutta narsistisia ja/tai maanisia aktivisteja kyllä :/

Minulla se vaahtoaminen ja täysvegaanius aatteena on jäänyt opiskeluaikoihin. Aloitin sen itsenäisesti 13-vuotiaana mutta silloinen yhteisö oli pettymys. Aikuiset ihmiset käskivät minun lopettaa itseni koska perheessäni syötiin riistalihaa enkä "tehnyt sille mitään" ja pidin sitä erityisempänä kuin tehotuotettua. En myöskään ole koskaan ollut militantti tässä asiassa, unelmani ja tavoitteeni ei ole rankaista sekaaneja tai kieltää eläintenpitoa tai lihansyöntiä.

Minulla on sekasyöjämies, oikeastaan aika lihapainotteisesti syövä. :) 

Harrastaa metsästystä ja asutaan keskellä ei mitään. Tukee minun ituhippeilyä mutta seisoo omilla jaloillaan, kumpikaan ei vinoile toisen ruuista tai puutu niihin ja paljon voidaan kokata ja leipoa yhdessäkin. 

Vierailija
59/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni olemme olleet vegaaneja, nykyään käytämme välillä pientilojen luomumunia, luomuhunajaa ym. Aina on töissä käyty nuoresta saakka.

Ituhippi on aika laaja kielikuva ja tarkoittaa kaikille eri asioita. Miestä välillä työkaverit kiusoittelee tuolla nimellä. Nyt vanhemmiten se on loppunut, kun monilla ikäisillään on suuret mahat ja lääkityksiä erinäisiin sairauksiin. Ehkä siinä oman terveyden ja kriisiytyneen ympäristötilanteen äärellä ajattelevat järkevämmin, unohtuu naurettava äijäily.

Minkälaista paskaa sinun vegaanipyllysi joutuu sietämään? 

Kerro meille.

Vierailija
60/89 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista paskaa sinun vegaanipyllysi joutuu sietämään? 

Kerro meille.

Hiljaista on! 

Vegaanit eivät uskalla paljastaa ulosteensa laatuvirhettä. Hahaha...

Tämä hiljaisuus todistaa ihmiset sekasyöjiksi.