Onko olemassa vegaaneja miehiä, jotka ei olisi mitään ituhippejä?
Mä haluaisin miehekseni vegaanimiehen, jolla kuitenkin olisi koulutus, kävisi töissä. Nim. Ikuinen lapseton sinkkuko
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Luokitellaanko karaten mustan vyön kantaja ituhipiksi?
Karate on sellaista joutavaa ilmaanhuitomista.
Opettele nyrkkeilyä, painia, krav-magaa, thainyrkkeilyä tai jotain muuta vakavasti otettavaa.
Voit toki vaihtoehtoisesti imeä niitä itujasi ja taputella itseäsi selkään.
Vierailija kirjoitti:
Luokitellaanko karaten mustan vyön kantaja ituhipiksi?
No sinulla sitä mustaa vyötä ei ainakaan ole kun tuollaista kysyt edes anonyymisti.
(Vastaus: ainoa vyö mikä vaikuttaa ituhippiysmäärittelyyn, on nahkainen. Jos sinulla on se, et ole ituhippi, jos ei ole - saatat olla ituhippi)
Minun poikani, opiskelee Otaniemessä ja on henkeen ja vereen kapitalisti, mutta vegaani.
Mieheni on opettellut vegaaniksi meidän yhteisen lapsen allergioiden vuoksi (mm. maito ja kananmunta-allergia). Ostamme vain vegaanisia aineita ja teemme vegaanista ruokaa. On normaali (:D) työssäkäyvä perheenisä. Ikää 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on opettellut vegaaniksi meidän yhteisen lapsen allergioiden vuoksi (mm. maito ja kananmunta-allergia). Ostamme vain vegaanisia aineita ja teemme vegaanista ruokaa. On normaali (:D) työssäkäyvä perheenisä. Ikää 35 vuotta.
Ettei vaan olisi yhtään nahkakenkää vahingossa jostain tullut sinne kaapin pohjalle? Hunajaa teen sekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on. Meistä ei ikinä arvaisi että olemme vegaaneja. Ei ulkonäön, eikä juttujemme puolesta.
Kiinnostaisi tietää, millaisia juttunne sitten ovat :)?
Jos puhetta tulee esimerkiksi ruuasta tai ruokavaliosta, emme kerro olevamme vegaaneja, paitsi jos meille tarjotaan jotain epävegaanista ja pelkkä kohtelias kieltäytyminen ei kelpaa. Ja jos puhetta tulee muista ruuista, puhumme niistä aivan samalla tavalla sanomatta että teemme ne vaihtoehtoisella tavalla. Emmekä yritä millään tavalla tuputtaa elämäntapaamme muille, emmekä sitä millään tavalla selittele. Normaalissa keskustelussa kuitenkaan mikään ruokavalio ei tule puheenaiheeksi. Tossa vain esimerkki että jos tulee. :D heille, kenelle olemme joutuneet sanomaan, olemme saaneet siitä paljon arvosteluja mutta annamme niitten vaan olla.
Exä on lähes vegaani, ja on tavallaan koulutettu ja tavallaan on työpaikkakin, mutta ei se kyllä koskaan valmistu eikä se tykkää töissäkään käydä.
Tietenkin on. Esim. oma poikani on hyväpalkkainen juristi ja naimisissa hyväpalkkaisen juristinaisen kanssa. Molemmat vegaaneja. Eivät pidä siitä mitään meteliä mutta sopii kuulemma heille molemmille paremmin kuin lihansyönti.
Onhan näitä. Maailman kuuluisin kasvissyöjäuros on ollut Adolf Hitler.
Mitähän tässä kontekstissa sillä ituhipillä tarkoitetaan?
Itse olen vegaani ja koen olevani melko tavallinen mies. Toki pidän kasvimaan laittoa ihan kivana puuhana, mutta enemmän se tuntuu kuuluvan näihin rauhallista arkea elävien milleniaalien vanhusharrastuksiin kuin mihinkään hippi-ideologiaan.
Onhan niitä! Mun mies on ihan tavallisen näköinen: iso, leveäharteinen, kalju ja sillä on parta. Kukaan ei ikinä usko, että se on vegaani. Mutta on se! Ja käy töissä, jos se oli se olennainen tekijä.
Mun mies, mutta valitettavasti on jo varattu. Hän on DI ja it-alalla, ei ole ikänään ollut työttömänä. Eikä muutenkaan ole millään tapaa hippimäinen, eikä edes punavihervasuri, kokoomusta on tavannut äänestää.
Oma mieheni on. Hän on korkeasti koulutettu, hyvät tulot, komea ja ihana. Mutta hän on minun aviomieheni ja lasteni isä, joten et saa häntä. Mutta ihan näitä olemassa on :D
Taitaapa se veganismi nimenomaan olla yleisempää korkeakoulutettujen ja työssäkäyvien keskuudessa. Omassa lähipiirissä nämä miehet on yleensä jotain it-ammattilaisia ja tutkijoita. 0/5 provo
Haluat jonkun pierulta haisevan soijasotilaan.
Kasvikset pierettää koska niissä oleva kuitu rupeaa käymään suolessa. Ihmisen suoli on liian lyhyt kuitujen pilkoontumiseen. Siksi liha ei pieretä.
Liha on ihmisten ruokaa eikä se allergisoi päinvastoin kuin kasvikset.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa se veganismi nimenomaan olla yleisempää korkeakoulutettujen ja työssäkäyvien keskuudessa. Omassa lähipiirissä nämä miehet on yleensä jotain it-ammattilaisia ja tutkijoita. 0/5 provo
Tämä on kyllä totta. Omasta tuttuvapiiristäni juurikin korkeasti koulutetuissa on vegaaneita tai kasvissyöjiä ja alemmin koulutetuissa ei niinkään.
Ihmisten kuuluu syödä monipuolisesti mutta kasvissyöjät jättää tärkeän ravintoaineen pois ja syövät siksi yksipuolisesti.
Lihansyöjät syövät myös kasviksia. Ottakaa oppia lihansyöjistä kasvissyöjät.
Eräs miespuolinen ystäväni on "vegaani", käsittääkseni ei ole täysin ehdoton sen kanssa vaan kyseessä on enemmänkin pyrkimys tehdä eettisempiä valintoja ilman mitään ituhippeilyä. Oikein hyvä ja fiksu tyyppi ja hyvätuloinen. Sekä onnellisesti pitkässä parisuhteessa.
Lisäksi tunnen pari niitä ns. ituhippejä, jotka ovat ihan eri kategorian tyyppejä ja ehdottomia vegaanihössöttäjiä.
Vegaanit saavat suolistosairauksia helpommin kuin lihansyöjät. Kuidut raastavat suolen seinämää ja lisäävät kaasun muodostusta.
Pierut aiheuttaa turvotusta ja vatsakipua.
Paraskin sanomaan kun kummankin kirjoitat päin peppua. Taekwondo, jujutsu. Mikään näistä ei siis kuulu taitovalikoimaasi.