Keskituloisen verotus kiristynee 200e ensi vuonna
Iltasanomissa juttu. Mietin säästö keinoja, kirkosta eroaminen ja ammattiliitosta eroaminen ovat keinoja joita tulee mieleen. Muita?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon ansaitsee keskituloinen?
Olisko jotain yli 4500eur/kk?
Ammattiliitosta eroaminen ei vaikuta verotukseesi millään tavalla.
keskituloinen ei edes huomaa tuon vertaista summaa, kuukaudessa ei edes yhtä kauppareissua vastaa tuo summa. (ja jos joku miettii bensan hintaa niin sekin on vielä korotuksen jälkeen halvempaa kuin muutama vuosi sitten.)
Vierailija kirjoitti:
2200 - 3500
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna verotus tippui keskituloisella 250 euroa, joten paluu on vuoteen 2019.
Minulla ainakin kiristyi tänäkin vuonna. Palkka ei noussut.
Tänä vuonna kiristyi verotus niiltä, jotka tienaavat päälle 2300€/kk. Näin muistelisin Veronmaksajien laskeneen. Sitä hehkutettiin, että monilla verotus kevenee, mutta se koski hyyyyyvin pienituloisia. Itse tienaan noin 2500€/kk ja niin vain minullakin nousi veroprosentti puolella prosenttiyksiköllä. Ei se 12,5€ veronkiristys minullakaan missään näkynyt, mutta törkeää väittää että verotus olisi keventynyt kun jo näin pienillä tuloilla se kiristyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2200 - 3500
Nuo on pienituloisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna verotus tippui keskituloisella 250 euroa, joten paluu on vuoteen 2019.
Tänä vuonna kiristyi verotus niiltä, jotka tienaavat päälle 2300€/kk. Näin muistelisin Veronmaksajien laskeneen. Sitä hehkutettiin, että monilla verotus kevenee, mutta se koski hyyyyyvin pienituloisia. Itse tienaan noin 2500€/kk ja niin vain minullakin nousi veroprosentti puolella prosenttiyksiköllä. Ei se 12,5€ veronkiristys minullakaan missään näkynyt, mutta törkeää väittää että verotus olisi keventynyt kun jo näin pienillä tuloilla se kiristyi.
Brutto vai netto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta nyt kannattaa erota jo muutenkin kuin säästösyistä. Helpoiten sen teet lomakkeella osoitteessa: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Olen harkinnut kirkosta eroamista koska en halua tukea Raamatun hylänyttä kirkkoa. Mutta jos en maksa kirkolle niin nostaako se ansiotuloani ja sama raha menee kunnallisen ja tuloveron? En halua myöskään maksaa lisää valtiolle.
Ansiotulosi on sama, siitä vain lähtee vähemmän pois eli saat itse pitää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3200 euroa kk-palkka. Tämä vuonna veroprosentti tippui 1 %-yksikön.
Kaiken hyväntekeväisyyden lopetus on yksi hyvä säästökeino. Plan yms.