Keskituloisen verotus kiristynee 200e ensi vuonna
Iltasanomissa juttu. Mietin säästö keinoja, kirkosta eroaminen ja ammattiliitosta eroaminen ovat keinoja joita tulee mieleen. Muita?
Kommentit (31)
17 euroa kuukaudessa. Eihän tuollaista edes huomaa.
Onpas vähän :O Eli itselle aivan sama.
Tänä vuonna verotus tippui keskituloisella 250 euroa, joten paluu on vuoteen 2019.
Johan taas on pienestä ruikutusta. Minä ainakin maksan veroni ilomielin valtiolle kun tietää että meillä on niin hienot päättäjät.
Kirkosta nyt kannattaa erota jo muutenkin kuin säästösyistä. Helpoiten sen teet lomakkeella osoitteessa: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Vierailija kirjoitti:
Kirkosta nyt kannattaa erota jo muutenkin kuin säästösyistä. Helpoiten sen teet lomakkeella osoitteessa: https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake
Eronnut jo, eli ei auta.
Polttoaineet ja tuloverotus nousee.
Mitähän veroja vihervasemmisto seuraavaksi nostaa?
Meillä eletään jo nyt melkein kädestäsuuhun. Pitää varmaan muutaman vuoden päästä lopettaa lapsien harrastukset.
Vierailija kirjoitti:
Meillä eletään jo nyt melkein kädestäsuuhun. Pitää varmaan muutaman vuoden päästä lopettaa lapsien harrastukset.
Lopeta se röökaaminen, niin on lapsilla varaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta se röökaaminen, niin on lapsilla varaa harrastaa.
Kumpikaan ei polta, eikä läträä viinan kanssa. Juhannuksena juotiin pullo kuoharia ja seuraava pullo on luultavasti punaviiniä jouluna.
Kerros AP, yksikin hallitus joka ei ole nostanut polttoaineveroa? Tai mitään muita veroja (ok. ansioverotus)?
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla säälin hakeminen on manipulointia. Ihan varmasti teilläkin on paljon rahareikiä, koosta voi säästää. Lisäksi jos vertaa 2021 ja vaikkapa 2015, niin ostovoima on parantunut, eli vuonna 2021 ei pitäisi olla niin tiukkaa kuin 2015 oli.
Vierailija kirjoitti:
Kerros AP, yksikin hallitus joka ei ole nostanut polttoaineveroa? Tai mitään muita veroja (pl. ansioverotus)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla säälin hakeminen on manipulointia. Ihan varmasti teilläkin on paljon rahareikiä, koosta voi säästää. Lisäksi jos vertaa 2021 ja vaikkapa 2015, niin ostovoima on parantunut, eli vuonna 2021 ei pitäisi olla niin tiukkaa kuin 2015 oli.
Kerroppas paljonko autonkuljettajalla ja ruokakaupassa työskentelevällä ostovoima on parantunut?
Palkat ei nouse, mutta menot senkun lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Johan taas on pienestä ruikutusta. Minä ainakin maksan veroni ilomielin valtiolle kun tietää että meillä on niin hienot päättäjät.
Jaaa, no mä haluan verorahoilleni jotain hyvitystä. Kaikki menee huonommaksi ja rahani kelpaa hulluuteen. Olis kiva maksajana saada jotain takasinkin. Mitä saan en mitään. Ainiin onhan meillä kirjastot, no nekin katoilee kummasti ja koulut. Nykyään ymmärrän, että maksan muiden velkoja tulokkaiden elämiset. En aidosti enää ymmärrä. Sitten kun kapinoin, niin olen huono ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen harkinnut kirkosta eroamista koska en halua tukea Raamatun hylänyttä kirkkoa. Mutta jos en maksa kirkolle niin nostaako se ansiotuloani ja sama raha menee kunnallisen ja tuloveron? En halua myöskään maksaa lisää valtiolle.
Keskituloisen verotus kiristyy noin 5000€ ensi vuonna. Sen veron maksuaikaa on siirretty tulevaisuuteen. Sanna ottaa puolestasi vippiä, ei tarvitse maksaa heti takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna verotus tippui keskituloisella 250 euroa, joten paluu on vuoteen 2019.
Minulla ainakin kiristyi tänäkin vuonna. Palkka ei noussut.
Jos vaikka jäät työttömäksi, ei tarvitse maksaa niin paljon veroja.
Itse olen iloinen, jos selviän tästä koronahärdellistä noin pienellä rahalla.