Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lakkasit puhumasta "teinikieltä"?

Vierailija
21.07.2013 |

Siis tyyliin: "Mä on niiiiin kuses siihen jätkään." tai "Pakko päästä dokaan tänä viikonloppuna." 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:-D

En ole koskaan voinut kuvitellakaan puhuvani tuolla tavalla. Luulin että ne on jotain sketsihahmoja jotka noin puhuu. Ei mun lapset eikä niiden kaverit käytä tollasta kieltä, puhuu ihan tavallisesti.

Vierailija
2/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en puhunut koskaan noin. en ollutkaan suosittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välittänyt aloittaakaan. Pari kertaa koetin, mutta ei tuntunut luontevalta.

Vierailija
4/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 10:37"]

en puhunut koskaan noin. en ollutkaan suosittu.

[/quote]

Sama.

Tosin luin jotain 12-vuotiaana kirjoittamaani päiväkirjaa, ja teksti oli kyllä vähän teinixii. Mutta sitä ei ollutkaan paljon, muutama sivu. Taisin itsekin älytä hävetä yritelmääni olla "teini".

Vierailija
5/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan puhunutkaan noin, ei sopisi millään mun suuhun tuollainen puhetyyli.

Vierailija
6/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin edelleen puhua niin, jos olisi pakko päästä dokaamaan tai olisin kusessa johonkin kundiin. Voin kyllä sanoa naapurista, että sen näyttää olevan pakko päästä aina viikonloppuisin dokaamaan. Ehkä toi kusessa sana ei istu minulle, mutta ymmärrän sen merkityksen ihan hyvin. Rva 50v

Vierailija
7/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäx ihquu teinixii!!!

Vierailija
8/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta nyt alkanut.

50v

Vierailija
9/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm...en ole ollut koskaan kuses kehenkään, eikä koskaan ollut dokauspakkoakaan, mutta nuorten kieli on kyllä edelleen tuttua ja joitakin messeviä sanoja ja sanontoja käytän nykykielestä, omat lapsikullat ovat ne kieleeni tuoneet.

Vierailija
10/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä (33v) puhuin kummitytölle (7v) fillarista, ja hän korjasi, etten saa sanoa kuin teinit vaan täytyy sanoa polkupyörä. Hänen vanhempansa käyttävät kyllä melko huoliteltua kieltä, mutta mutta...

Vierailija
11/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:05"]

Mä (33v) puhuin kummitytölle (7v) fillarista, ja hän korjasi, etten saa sanoa kuin teinit vaan täytyy sanoa polkupyörä. Hänen vanhempansa käyttävät kyllä melko huoliteltua kieltä, mutta mutta...

[/quote]

Sano sille näsäviisaalle, että sanaa "fillari" käytettiin ainakin jo 50-luvulla.

Vierailija
12/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:05"]

[/quote]

Sano sille näsäviisaalle, että sanaa "fillari" käytettiin ainakin jo 50-luvulla.

[/quote]No teki kyllä mieli sanoa :) Kun minusta rikas ja monipuolinen sanavarasto, synonyymit ja kierreilmaukset ovat parempaa äidinkieltä kuin jatkuva samanlaisuus tai huolitellun/yksipuolisen kielen käyttäminen, olivat ne sitten slangia tai murretta tai mitä hyvänsä.

Vierailija
13/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37-vuotias ja puheessani vilisee edelleenkin vittuja kuin villakoiria. En pääse jostain syystä kasvamaan ulos teinikielestä..

Vierailija
14/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja, joten minulle on hyödyllistä pitää edelleen yllä teinikielen taitoani. Ensisijaisesti tehtäväni on tietenkin opettaa heille akateemista huoliteltua kieltä, mutta joskus asiat on oikeasti helpointa selittää myös nuorelle tutuin ilmaisuin. Teinikielen hallitseminen on haastavaa, koska kielimuodoksi se kehittyy erittäin nopeasti.

Vierailija
15/15 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en juuri aloituksessa mainittuja sanoja käytä, mutta kyllä mää teinixiä varmaan sitten puhun vieläkin, 43-vuotiaana.

En taida kasvaa koskaan aikuiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä