Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaksoset puetaan samalla tavalla?

Vierailija
21.07.2013 |

Korkeintaan jotain värieroja laitetaan. Kolmosillakin tätä näkee, tiedän kahdet kolmoset. Tästä on varmaan puhuttu ennenkin, mutta en jaksa etsiä. Tiedetään, että osa pukee sisarukset muutenkin. Olen itsekin syyllistynyt siihen joskus, että ostan samanlaiset, mutta eriväriset haalarit pojille, joilla vajaa 2 v ikäeroa. 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhemmat ovat samat ja tykkäävät tietynlaisista vaatteista ja on helpompaa ostaa miellyttävännäköisiä vaatteita useampia kuin etsiä useampia miellyttävännäköisiä vaatteita

Vierailija
2/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jaa, yksi tuttu ei voinut ostaa tiettyä kivaa puseroa kun ei ollut kuin yksi kappale kaupassa. Oli sitten ostanut erilaiset molemmille samanlaiset. Miksei ostanut toiselle sitä mikä miellytti ja toiselle erilaisen? Kysyin itseltään ja sanoi, että ei kaksosille niin isoja vaate-eroja voi laittaa. Jotenkin jäi kysymättä, että miksi ei. Kyse oli kuitenkin vain kuvionnista ja väristä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämään saa sisältöä arvuutelemalla ihmisiä kumpi olikaan kumpi ja päivittelemällä sitä kuinka on samannäköisiä.

Vierailija
4/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttääkseni tyttöjen turhaa riitelyä. Jos jotain vaatetta tai tavaraa on vain yksi, molemmat haluavat sen juuri samaan aikaan tai samana päivänä. Nykyään kyllä yritän ostaa esim. paidat eri värillä tai kuvalla, se aiheuttaa vieläkin kinastusta vaikka kuinka huomenna on vaihtopäivä.

Toinen syy on etten jaksa käydä montaa kauppaa läpi etsiäkseni vaihtoehtoja.

Vierailija
5/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut vain niitä kaksosten vanhempia, jotka ovat todella tarkkoja siitä, ettei lapsilla ole koskaan saman laisia vaatteita. Eräs äiti vie tämän niin pitkälle, että edes kengät eivät saa olla samat, vaikka sitten joutuisi kiertämään kuinka monet kaupat löytääkseen molemmille kunnolliset. Lapset ovat vieläpä niin erinäköisiä, että heidät erottaisi toisistaan vaikka kuinka olisi samat vaatteet yllä.

Vain lehdistä olen lukenut niistä, jotka pukevat lapsensa samoin välttääkseen riidat aamuisin ja tämä on mielestäni ihan hyvä peruste. Itse todennäköisesti pukisin aika pitkälti samalla tavalla molemmat, jos minulla kaksoset olisi, jotta välttyisin enemmältä kaupassa pyörimiseltä.

Vierailija
6/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin aina molemmille, jos löysin jotain kivaa. Mun vaatamaku on jotenkin rajoittunut, ja suurin osa lastenvaatteista on ihan kammotuksia. Joskus puin samanlaisiin, (esim. juhliin uudet vaatteet, helposti ei kivoja erilaisia löytynyt), mutta yleensä oli erilaiset vaatteet yllänsä.

Sitten vähän isompina vaatteet ostettiin lempivärien mukaan.

Kenkiä yms, ostaessa tykkäsin, et pitää olla samanveroiset. Kun saivat itte valita, niin mulla oli paha mieli, jos toinen kerkes valkata laadukkaat ja hyvät, niin toinen ei voinut sitten valita niitä, vaan hän halusi halvat ja huonot. (Ja siis kierrettiin alle 100 tuhannen asukkaan kaupungissa kaikki kenkäliikkeet, melkein).

Nyt 11v valkkaavat kaikki vaatteensa itse, farkut voi olla samanlaiset, mut kaikki muu ihan erilaiset.

Vierailija
7/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaksosia mutta jos olisi niin ostaisin eriväriset vaatteet. Läheltä seuraan kaksosia ystäväperheen ja heillä ei ole päällä aina samanlaisia vaatteita. Kaksosissakin on eroja vai mitä??? Nyt on kysymyksessä identtiset .

Vierailija
8/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo koskee vain samaa sukupuolta olevia kaksosia, siis vauvaiän jälkeen. Silloin olisi minusta tärkeätä, että lapset voisivat olla yksilöitä. Tiedän yhdetkin identtiset kaksoset, joista toinen on aikamoinen raikuli ja tuen tarpeessa, toinenkin vilkas, mutta pärjää ok. Jos tämä raikulimpi tekee jotain tyhmää, niin saatetaan syyttää sitä toista, kun ihmiset eivät erota kaksosia toisistaan. Tämän perheen vanhemmilla on muutenkin jokin hirveä tarve pitää lapset samanlaisina, eli sitä tukea tarvitsevaa lasta ei todellakaan tueta, ei haluta ottaa vastaan apua ja lapsia kohdellaan täysin samalla tavalla, vaikka kyseessä on kaksi erilaista lasta.

Vierailija
9/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä. inhosin sitä lapsena,ja vielä enemmän inhosin sitä,että puhuttiin puolikkaista,ihan kun en olisi ollut kokonainen ilman siskoani.

Vierailija
10/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä syy minkä keksin on etteivät ne riitele vaatteista keskenään.

Vierailija
11/12 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittujen syiden lisäksi puen samalla tavalla lapset siksi, että niitä on helpompi pitää silmällä julkisilla paikoilla. Useimmiten leikkivät lähekkäin ja heidät on helppo tunnistaa samanlaisena parina lapsien keskeltä. Tai jos ovat erillään, niin lasken silti paria, että tuossa yksi, missä vilahtaa toinen valkohattuinen ja vihreäpaitainen.

Vierailija
12/12 |
22.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksoset, jotka on puettu aina erilaisiin vaatteisiin, ihan vauvasta asti. He ovat kaksi eri ihmistä, ja luonteeltaankin erilaiset, siksi halusin, että muutkin huomaavat heidät yksilöinä eikä vaan jonakin parivaljakkona tai toistensa puolikkaina. Myös nimissä vältimme samankaltaisuutta samasta syystä. Edelleenkin kun ovat jo isoja koululaisia, keskustelemme paljon siitä, että kumpikin ovat hyviä ihan erilaisina persoonina, ja ovatkin hyvin löytäneet oman makunsa vaatteiden, värien yms suhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi