Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaparannassa käyneet!

Vierailija
20.07.2013 |

Puhuvatko he siellä vain ruotsia vai pärjääkö suomella asiodessa?

Mitä yöpymispaikkaa ehdotat jos hotelli/mökkimajoitus vai onko hyvää leirintäaluetta? Kun ei vielä varmaa mentäiskö henk.autolla vai asuntoautolla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä osa puhuu suomea, osa vain ruotsia. Jos ei muuten onnistu, niin englanti käy. Kaunis leirintäalue on Ruotsin puolen Kukkolankoski, Kukkolaforsen. Siellä on myös erinomainen ruoka.

Vierailija
2/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 20 vuotta haaparannan naapurikunnassa asuneena olen aina pärjännyt haaparannalla suomenkielellä. Joissain kaupoissa esim kaikki työntekijät ei osaa suomea mutt sitten on puhuttu englantia tai olen yrittänyt jotakin epätoivoista sönköttää ruotsiksi jos ei ole englantikaan oikein sujunut. .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaparannalla! Ja siellä pärjää kyllä Suomella, Ikeassa on osa työntekijöistä sellaisia jotka eivät suomea osaa, mutta kyllä sitä muualla puhutaan. Kukkolankoski eli Kukkolaforsen Ruotsin puolella on oiva paikka, sinne vaan, Tornion puolella huonot majoittumismahdollusuudet. Koski on noin 15 km Haaparannalta pohjoiseen. Muistathan, että myöskään kruunuja ei kannata tätä reissua varten alkaa vaihtamaan, vaan euroilla ja tavallisella kortilla pärjää hyvin.

Vierailija
4/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa vaihtaa!

Vierailija
5/5 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Tornion puolella on leirintäalue, n. 4-5 km keskustasta http://personal.inet.fi/yritys/janne.lahti/suomeksi/index.html

Molemmissa kaupungeissa on kaupunginhotellit ja Haaparannalla myös hieno Cape East.

Hyvin pärjää suomella!