Osaavatko teidän koulukkaat jo kuoria perunan?
Vai tuleeko nykyään joka paikkaan keskuskeittiöltä valmiiksi kuoritut perunat?
Kommentit (32)
Koulukas? Siis ekaluokkalainenko?
Vierailija kirjoitti:
10 v ei osaa. Luulen, ettei ole eläissään kuoriperunoita syönyt, ei kai niitä enää missään tarjota nykypäivänä?!
Koulussa perunat on kuorittuja, kotona perunaa on edes harvemmin tarjolla ja jos on, niin usein muusina tai lohkoperunoina.
What?! Mitä teillä sitten syödään? Veikkaan että Heseä ja pitsaa...
Ei osaa yykit, kaakit, kookit, neekit, viikit eikä kuukitkaan meidän koulussa.
Itse olen keski-ikäinen ja kuorin perunat veitsellä, pyörittäen niitä lautasella. Kukaan muu ei tee niin, oikea tapa on vissiin jotenkin pidellä perunaa käsissä ja kuoria samalla. Sitä en osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 v ei osaa. Luulen, ettei ole eläissään kuoriperunoita syönyt, ei kai niitä enää missään tarjota nykypäivänä?!
Koulussa perunat on kuorittuja, kotona perunaa on edes harvemmin tarjolla ja jos on, niin usein muusina tai lohkoperunoina.What?! Mitä teillä sitten syödään? Veikkaan että Heseä ja pitsaa...
Voi luoja 😂
Keitettyjen perunoiden ja pitsan/hesen väliin ei jää mitään??
Onnea...
T:eri
No viime aikoina on syöty esim. kanakastiketta ja ohraa, lohikeittoa, pastaa ja tomaattijauhelihakastiketta, sushia, itse tehtyjä pinaattilettuja ja jauhelihakastiketta, thai red currya ja riisiä, kevätkääryleitä, kanatortilloja...
Näin se ruokakulttuuri kuule muuttuu. Ei ole ollut kuoriperunoita ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa perunat on kuorittuja, kotona perunaa on edes harvemmin tarjolla ja jos on, niin usein muusina tai lohkoperunoina.What?! Mitä teillä sitten syödään? Veikkaan että Heseä ja pitsaa...
Mitä helvettiä??
Minä en syö perunaa ikinä, enkä myöskään "Heseä ja pitsaa" tai mitään eineksiä. Aika heikko on ruoanlaittotaito (ja mielikuvitus), jos ei mitään muuta "kunnon ruokaa" keksi kuin aina vain sitä ankeaa perunaa. Eiköhän siitä ole suurin osa ihmisistä saanut tarpeekseen lapsuudessaan, ei tarvitse enää aikuisena niitä iänikuisia keitettyjä perunoita väkisin mutustaa.
Kuukki osaa,mutta toppu ei vielä.
Vai vielä perunoita, meillä Stockholmin paremmissa piireissä ei moista juntten ruokaa syödä ollenkaan. Meidän lapsemme osaavat kyllä syödä rapuja oikeaoppisesti.
Koulukkaat ja muut vasikat. Mistä te näitä sanoja keksitte?
Keskuskeittiöltä on tullut valmiiksi kuoritut perunat ainakin 90-luvulta saakka. Ala-asteella ei opeteta mitään kotitalouteen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Muistan omilta kouluajoilta että ekalle mennessä piti osata potun kuorinta, kellonajat ja kengännauhojen solmiminen. Eskarissa tarkastettiin että kaikki osasivat.
Meillä ei opetettu noista eskarissa muuta kuin kellosta tasan- ja puoliajat. Koulussa kun käytiin läpi tarkemminkin kelloa, sen osaamista ei koskaan tarkistettu.
Koulussa perunat on kuorittuja, kotona perunaa on edes harvemmin tarjolla ja jos on, niin usein muusina tai lohkoperunoina.