Osaavatko teidän koulukkaat jo kuoria perunan?
Vai tuleeko nykyään joka paikkaan keskuskeittiöltä valmiiksi kuoritut perunat?
Kommentit (32)
Miksi pitäisi kuoria perunat? Kaikki perunan tärkeimmät hivenaineet löytyvät kuoren alta tai kuoresta ja kuorimalla perunan ne menettää. Kuoret myös maistuvat hyvältä (ainakin minun mielestäni).
Poikamme osaa myös laittaa useita ruokia ja jälkiruokia. Harrastaa leipomista. Terävämpikin veitsi pysyy siis jo turvallisesti kädessä.
Osaa kuoria sekä raaan että kypsän perunan:)
Meillä ei asu koulukkaita. Mutta tulevat eka- ja kolmasluokkalaiset osaavat molemmat kuoria perunat. Koulussa tosi ei taida koskaan olla kuoriperunoita.
Vastaus otsikon kysymykseen: Kyllä osaavat
Vastaus aloituksen kysymykseen: Kyllä tulee ainakin tällä paikkakunnalla
Eikö sitä enää opeteta eskarissa? Muistan omilta kouluajoilta että ekalle mennessä piti osata potun kuorinta, kellonajat ja kengännauhojen solmiminen. Eskarissa tarkastettiin että kaikki osasivat.
Miksi pitäisi kuoria ellei ole multainen? Perunan kuori on ravinteikas.
10v. osallistuu ruuanlaittoon joskus mielellään. Kuorii vihanneksia hitaasti ja parin jälkeen narisee, että on tylsää hommaa, mutta onnistuu sen usein tekemään loppuun. Muitakin hommia tekee mieluummin, mutta ilman opastusta ei uskalla tai luulee, ettei osaa.
Jos oli kyse keitetyistä perunoista, sekä mies, että lapsi syö ne kuorineen. Minä olen se joka kuorii omansa.
En ihan ymmärrä, miten koulun valmiiksi kuoritut perunat estäisivät lasta osaamasta kuorimisen.
Vierailija kirjoitti:
Osaa kuoria sekä raaan että kypsän perunan:)
Koulukkaan raaa peruna!
Kyllä perunoiden kuoriminen on suotavaa opetella siihen mennessä kun menee armeijakkaaksi.
Edes kaikki työkkäät eivät osaa kuoria perunoita.
Mun ekalle menevä ei osaa kuoria. Meillä ei syödä perunaa. Ok, uusia pottuja syödään kesällä.
Kai se niistä halutessaan sais kuoret pois.
Menee siis amiksen ekalle.
Sellaista nuoeta ei olekkaan, joka ei saa perunasta kuorta pois. Sen tietää jokainen.
Ei ole yhtä ja oikeaa tapaa tehsä asiaa.
Tämä perunajuttu on vaan itseään viisaina pitävien tapa jotenkin sairaalla!!! tavalla mollata nuorisoa ja pönkittää itseään.
Ei tarvitse osata solmia mitään nauhoja vielä ekalla, kun on tarralenkkarit. Jostain sota-ajalta noi ohjeet. Myn teineilläkin on kengissä kiristettävät kuminarut. Ei tartte joka välkkä solmia kenkiä.
Miksi osaisivat, kun ei isänsäkään 45 v vielä osaa
Koulukkaat 😀