Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko maksaisi suunnilleen tällainen remontti?

Vierailija
20.07.2013 |

Noin sata neliötä kerrostaloasunto. Pitäisi uusia kokonaan pienehkö keittiö, kylppäri-vessa sekä erillinen pikkuvessa. Joka huoneesta pitäisi uusia tapetit ja ehkä osittain lattiaa. Keskihintaiset/edulliset materiaalit ok, eli ei tarvii olla hienointa uutta vaan riittää semmonen perusmeininki. Ehkä väliovia ja sähköpistokkeita ja valokatkaisimia ja muuta pientä lisäksi.

Monta kymmentä tuhatta euroa pitäis tuohon varata?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan siitä, että kuka tekee, mut heitetään nyt arvio, että 30000-40000. Toisaalta joku saa tuon summan upotettua pelkkään keittiöön.

Vierailija
2/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osaamme tapetoida ja laittaa laminaattia, mutta muuten tarvitsemme ammattilaisen tekemään sen remontin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu mitä tarvikkeet maksaa, siihen samanmoinen summa päälle työstä.

Vierailija
4/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teettää kaiken, niin kylppäri 10k, keittiö 10k ja WC 5k. Tämä siis ihan perusmateriaaleilla. Laminaatteihin ja tapetteihin 1-2k jos itse laittaa. Perusväliovi karmeineen 100e kpl ja asennus toinen satku per ovi. Sähkömies veloittaa todennäköisesti törkeitä eli ainakin 500 noista sähköhommista.

Vierailija
5/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

50.000 minimi

Vierailija
6/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 21:58"]

Jos teettää kaiken, niin kylppäri 10k, keittiö 10k ja WC 5k. Tämä siis ihan perusmateriaaleilla. Laminaatteihin ja tapetteihin 1-2k jos itse laittaa. Perusväliovi karmeineen 100e kpl ja asennus toinen satku per ovi. Sähkömies veloittaa todennäköisesti törkeitä eli ainakin 500 noista sähköhommista.

[/quote]

Tämä varmasti lähempänä totuutta, tosin noissa keittiö ja vessarempoissa ainakin pystyy säästämään kun etsii halvemman toimittajan kuin sen suurimman firman joka ekana tulee mieleen, kannattaa siis kilpailuttaa ja kysellä hintoja monesta paikasta ennenkuin päättää, voi säästää tuhansia euroja. Meillä esim. meni keittiöremppaan muutama vuosi sitten alle 5000€ kun oli pieni yhden miehen firma, iso firma olisi ottanut liki 10 000€ Itse tein välitilan laatoituksen, siinä säästi vähän, ja vanhan keittiön purki tuttu mies, ja siinä ei kyllä mennyt kauaa aikaakaan, olisi kyllä oma mieskin saanut tehtyä jos olisi uskaltanut alkaa riehumaan :) mutta kun ei meillä kummallakaan ollut kokemusta, tai edes työkaluja, oli parempi että joku muu teki. Laattojakaan en ollut ennen laittanut, mutta ajattelin että kun äitinikin aikoinaan ne teki veljensä opastuksella kun he rakentivat, joten miksen minäkin osaisi, eipä se vaikeaa ollut, ja seinässä on laatat pysyneet. Tänä keväänä tehtiin vessaremppa 4 neliön vessaan, ja siitä oli arvio ensin 3000€ mutta meni kyllä aika paljon enemmän, työn hintaa tuli tuplasti mitä piti, nuori poika teki todella hitaasti, listojen laittoonkin meni 4 tuntia.

Vierailija
7/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan keskustella märkätilojen rempasta isännöitsijän kanssa; taloyhtiöllä kun on tähän asiaan sanansa sanottavana.

Vierailija
8/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö n. 10 000 meillä putkiremontin yhteydessä mutta en uusi nyt vaan myöhemmin. Siihen olisi tullut hella, jääkaappipakastin ja astianpesukone. Pidin kalliina.

Vierailija
9/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppäriin ja vessaan sekä keittiön vesipisteen taakse tarvitaan kunnon vesieriste. Se on parasta teettää ammattilaisella, joka näkee vempeleillään, milloin kerros on tarpeeksi paksu ja kuiva. Samaten hänellä on vakuutus. Jos itse teette ja joskus jostain syystä pääseekin kosteutta seinään, ei mikään vakuutus korvaa siitä aiheutunutta vauriota tai homeongelmaa.

Vierailija
10/10 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu palamaan 85-neliöisen kerrostaloasunnon remontteihin noin 30000e vaikka ollaan tehty kaikki työt itse kylpyhuoneremonttia lukuunottamatta. Teetettiin kylpyhuoneessa remontti periaatteella kaikki uusiksi ja se maksoi 16000e. Keittiöremontti (kaikki uusiksi mukaanlukien koneet) maksoi noin 8000e vaikka itse tehtiin työt putkiasennuksia ja sähkötöitä lukuunottamatta. Seiniä ollaan sitten itse maalailtu ja tapetoitu, uusittu vaatekaapit jne.

Eli kannattaa kyllä varautua että se 40000e menee jos haluaa kunnollisilla, edes keskihintaisilla materiaaleilla remontoida.