Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mist tietää olevansa läheisriippuvainen?

Vierailija
20.07.2013 |

Niin, mistä sen tietää/tunnistaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue nyt ensinnäkin tietoa siitä googlaamalla. Itse et voi itseäsi diagnosoida, se on ammattilaisten työtä.

Vierailija
2/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin pystyn itseni diagnosoimaan... olen kasvanut alkkisperheessä, ja tunnistan nuo lähes kaikki kuvatunlaiset oireet itsessäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 21:06"]

Kyllä minä ainakin pystyn itseni diagnosoimaan... olen kasvanut alkkisperheessä, ja tunnistan nuo lähes kaikki kuvatunlaiset oireet itsessäni.

[/quote]

Niinhän sitä luulisi. Itselläni on vastaava tausta ja paljon asiaa tukevia kokemuksia elämän varrelta, mutta silti en täytä minkäänlaisen psykiatrisen diagnoosin määritelmää. On "piirteitä" joistakin psyyken rakenteista, mutta ei mitään tautiluokitusta. Olen terve ihminen, mutta herkkä. Se riittää minulle määritelmäksi lääkäriltä.

Vierailija
4/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muuten oikein, mutta läheisriippuvuus ei ole "psykiatrinen diagnoosi". Se on ilmiö, tai sairauden kaltainen tila, muttei sairaus eikä sitä dianosoida lääkäreiden toimesta. T: 3

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 21:06"]

[/quote]

Niinhän sitä luulisi. Itselläni on vastaava tausta ja paljon asiaa tukevia kokemuksia elämän varrelta, mutta silti en täytä minkäänlaisen psykiatrisen diagnoosin määritelmää. On "piirteitä" joistakin psyyken rakenteista, mutta ei mitään tautiluokitusta. Olen terve ihminen, mutta herkkä. Se riittää minulle määritelmäksi lääkäriltä.

[/quote]

Vierailija
5/5 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäpä siinä sitten. Ole vain läheiriippuvainen, jos se määritelmä tuntuu hyvältä ja selittää sinulle asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi