Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätätkö vauvan yksi käyvään autoon?

Vierailija
20.07.2013 |

Tuli taas nähtyä niin typerä juttu, en tajua miten joku voi..pysähdyimme muutama pöivä sitten Martinlaaksossa kaupalle, en itse heti huomannut mutta mies sanoi katso vähän, taas joku idiootti jättänyt vauvan yksin autoon..ja siellä se oli yksin..ja auto käynnissä! Kuulema äiti oli mennyt ensin automaatille, kauppaan ja mansikkaostoksille. Kameraa ei ollut olisin ottanut kuvan, rekkarin otin talteen ja auto oli vaalea volkkari. Että voi ihmiset olla piittaamattomia, surkeeta. Olisi voinut tulla iso itku kun joku hörhö olisi hypännyt auton rattiin, ei ollenkaan mahdotonta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi.

Vierailija
2/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jättäisi edes sammutettuun autoon. Typerää touhua.

Oletko varma että ovet oli siltikään auki? Jos on toinen avain virtalukossa ja toisella laittanut ovet lukkoon. Tai että mihin se äiti oli mennyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en jättäisi. Julkisella paikalla en jättäisi käyvään enkä sammutettuun autoon vaikka kuinka nopeasti käväisisin. Omalle pihalle vain jätän itkuhälärin kanssa nukkumaan unensa loppuun, jos sattuu kotimatkalla nukahtamaan.

Vierailija
4/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle..olen varma ja nähty mihin äiti meni ja tuli. En kyllä hyväksy edes vauvan jättämistä yksin edes lukittuun autoon.

Vierailija
5/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto voi syttyä vaikka palamaan; on niin tapahtunutkin.  Eli en jättäisi autoa käyntiin. Jos lapsi esim. nukkuu, niin voisin ehkä ottaa rahaa automaatista, jos se on on ihan lähellä. Minnekään näkymättömiin tai sisään en mene!  Todella edesvastuutonta toimintaa.

Vierailija
6/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihmisillä kehnot autot, kun pitää jättää tyhjäkäynnille siksi aikaa, kun menee asioilleen. Mitä laki sanoo? Nukkuvan lapsen uskaltaisin jättää hetkeksi autoon ovet lukossa, mutta ikkuna hiukan raollaan (kuitenkin niin, ettei raon kautta voi sorkkia ikkunaa auki), jottei happi lopu. Ja moottori tietenkin sammutettuna.

Vierailija
7/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 12:53"]

Kyllä on ihmisillä kehnot autot, kun pitää jättää tyhjäkäynnille siksi aikaa, kun menee asioilleen. Mitä laki sanoo? Nukkuvan lapsen uskaltaisin jättää hetkeksi autoon ovet lukossa, mutta ikkuna hiukan raollaan (kuitenkin niin, ettei raon kautta voi sorkkia ikkunaa auki), jottei happi lopu. Ja moottori tietenkin sammutettuna.

[/quote]

Ei noinkaan. Autossa varsinkin kesällä lämpötila nousee nopeasti. Ei auta vaikka jättäisitkin pikkuisen ikkunaa auki, se ei viilennä autoa.

Vierailija
8/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki ei sano aiasta yhtään mitään. Ihan saa jättää yksin autoon käypä se tai ei, jos nyt joku on niin idiootti. Oikeudessa voidaan sitten puida mahdollisia jälkiseurauksia. Mahdollisesti heitteillejättö jne.

Vierailija
9/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt useasti vauvan nukkumaan autoon (en tietenkään kuumalla ilmalla) ja käynyt kaupassa. Samoin tekevät suurin osa tuntemistani ihmisistä. Muutama hysteerinen mamma meuhkaa kuinka niin ei voi tehdä.

Vierailija
10/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ettei minun (neljän lapsen äidin) ole koskaan tarvinnut edes harkita lasten jättämistä autoon nukkumaan. Vaikka mieheni työ onkin sellaista, että harvoin saan lapsia jätettyä hänelle kun kaupassa pitäisi käydä.
Vauvat ovat kulkeneet kaukalossa mukana, taaperot istuvat kärryissä jne.

Sinne kun ei tarvitse mennä uniaikaan. Ja vaikka lapsi onkin nukahtanut autoon, en häntä sinne jätä vaan herätän.

Olenko sitten hysteerinen äiti jos ymmärrän mahdolliset riskit? Olen nähnyt autojen syttyvän yhtäkkiä tuleen vaikka ovatkin olleet sammuksissa, kuumalla ilmalla myös autossa nousee lämpötila nopeasti, lapsi voi herätä, jnejnejne.

(oli muuten kerran kiire autojen omistajilla siirtää omansa pois vierestä kun sammuksissa oleva auto alkoi palamaan, onneksi oli ulkoilmatilaisuus joten asia huomattiin nopeasti).

Enkä koskaan voi tietää ehdinkö sittenkään kaupasta 10min pois. Jos siellä onkin jonoa paljon? Ei kaikki ihmiset kulje autoilla, joten parkkipaikan autojen perusteella en sitä tiedä.

Vierailija
11/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No parempi että on käynnissä ja ilmastointi päällä, näin kesäkuumalla. Itse todistin vielä typerämpää toimintaa taannoin kun vauva ja taapero oli jätetty lukittuun autoon, kaikki lävet kiinni. Vauva huusi takapenkillä suorassa aurigon paisteessa ja isompi pelasi kännykällä etupenkillä. Onneksi isompi uskalsi avata ikkunaa kun koputin, kysyin voisiko hän avata autosta ikkunoita ja antaa pikkusiskolle tutin takapenkille. Sanoi ettei saa poistua turvavöistä. Avasi minulle kuitenkin lukon, että sain oven auki ja vauvalle tutin suuhun. 

Ihan hullua toimintaa, oisi ees jättäny tosiaan sen auton käyntiin, ettei tarvii paahtua sinne penkkeihin.

Vierailija
12/12 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mä otin aina vauvan mukaan paitsi jos pysähdyin esim. postilaatikon viereen parin metrin päähän ja nousin kaittamaan kirjeen sinne tjsp. Mutta jos hain kaupasta maitoa, nostin rahaa yms. niin vauva oli aina mukana. Liian hyväsäs muistissa se uutinen kun äiti oli jättänyt lapset autoon, tuli joku oikosulku (voi tulla vaikkei auto olisi käynnissä!) ja auto paloi ja lapset mukana. Erittäin epätodennäköistä, mutta silti en halunnut ottaa riskiä. Ei se niin iso vaiva kuitenkaan ollut napata pilttiä mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän