Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön nuori nainen, onko muita?

Vierailija
20.07.2013 |

Olen työtön nuori nainen, ikää on 22v. Olen käynyt lukion ja amiksen ja hakenut töitä, mutta ei vaan löydy. Olen ihan "terve", ei siis mitään alkoholiongelmaa, mitä vois heti olettaa kun on työtön. Kun työttömistä puhutaan aina ongelmaisina miehinä. Jotenkin hävettää olla työtön... Luulis, että nätti ja oma-aloitteinen nainen nyt löytäisi töitä, mutta kun ei. Miesystäväni on töissä, mutta hänkin jaksaa aina huomauttaa työttömyydestäni ja appivanhemmatkin aina vihjailee.

En tiä, jotenkin tuntuu, että työtön nuori nainen on joku legenda, ainakin meikäläisen piireissä. Kaikilla on joku työ- tai opiskelupaikka tai sit ovat kotiäiteinä. Jotenkin turhauttavaa olla kaiket päivät toimettomana. Onko muita samanlaisia...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hannkia koreakoulutus tai yliopistotutkinto, amistutkinnolla eibtöitä saa

Vierailija
2/27 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hanki korkeakoulututkinto (ekonomi, lakimies, lääkäri, di - mielellään tuotantotaloudesta).
2. Jos 1. vaihtoehto ei ole mahdollista niin opiskele sairaanhoitajaksi
3. Jos 2. ei onnistu niin opiskele lähihoitajaksi (ja mielellään myöhemmin sitten sairaanhoitajaksi vielä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa hakeutunut korkeakouluihin, mutta en ole päässyt. Ei kai ole tarpeeksi älliä semmoiseen teoreettiseen opiskeluun. Eikö todellakaan ole muita joilla on sama tilanne?

Vierailija
4/27 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös N22 ja työtön. Tosin työttömyyteen omalla kohdallani vaikuttaa pitkäaikainen masennus. Minulla ei ole myöskään tutkintoa, opiskelut jäi kesken masennuksen takia.

Vierailija
5/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi haistattelit sairaanhoitaja ja lähihoitaja ehdotuksilleni mutta tosiasia on että niillä aloilla ei tarvitse itkeä että ei ole työtä (jos on vain valmis muuttamaan työnperässä). Aloilla myös tienaa ihan hyvin - erityisesti jos on valmis muuttamaan ruotsiin/norjaan.

Vierailija
6/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:52"]

Kaupan kassalle pääsee ilman työkokemusta ja koulutusta, oletteko laittaneet suuriin kauppaketjuihin hakemuksia/ käyneet pienemmissä liikkeissä kauppiaan puheilla??

Puhelinmyyntiä on myös  tarjolla rajattomasti, luulisi senkin työttömyyden voittavan. [/quote]

Miltäköhän aikakaudelta nämä sinun luulosi ovat? Kaupan kassoille on satoja hakijoita, uskoisin että sieltä joukosta poimitaan ne, joilla on aiempaa kokemusta juuri kyseisestä tehtävästä.

Puhelinmyyntihommia tekevät nykyisin myös juristit, KTM:t ja FM:t. Kun tällaisia hakijoita piisaa, miksi työnantaja ei ottaisi parhaita päältä?

Vierailija
7/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö puhelinmyyjiksi, mitä tahansa muuta. Ja jos ulkonäön avulla onnistuisitte jotenkin skorettamaan duunin, niin ikävä yllätys voisi olla edessä....

Ja siis nuorisotyöttömyys huituilee jossain 25 pinnan korvilla nykyään. Eihän tuo nyt mitenkään outoa ole.

Vierailija
8/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta saa työharjoittelun kautta :)

Kannattaa hyödyntää

Terveisin: entinen työtön 

Vierailija
9/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 10:56"]

Olen työtön nuori nainen, ikää on 22v. Olen käynyt lukion ja amiksen ja hakenut töitä, mutta ei vaan löydy. Olen ihan "terve", ei siis mitään alkoholiongelmaa, mitä vois heti olettaa kun on työtön. Kun työttömistä puhutaan aina ongelmaisina miehinä. Jotenkin hävettää olla työtön... Luulis, että nätti ja oma-aloitteinen nainen nyt löytäisi töitä, mutta kun ei. Miesystäväni on töissä, mutta hänkin jaksaa aina huomauttaa työttömyydestäni ja appivanhemmatkin aina vihjailee.

En tiä, jotenkin tuntuu, että työtön nuori nainen on joku legenda, ainakin meikäläisen piireissä. Kaikilla on joku työ- tai opiskelupaikka tai sit ovat kotiäiteinä. Jotenkin turhauttavaa olla kaiket päivät toimettomana. Onko muita samanlaisia...

[/quote]

Mene amkiin opiskelemaan, saat jotain järkevää tekemistä ja ehkä sitten työllistyt paremmin. Jos lukiosta selviää, selviää myös amkista kevyesti. Opiskelu on sitä paitsi paljon hauskempaa kuin työnteko.

Vierailija
10/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut erilaisissa työharjoitteluissa ja orjatöissä yhteensä 7 kertaa. Mistään ei ole töitä annettu senkään jälkeen. Yhdessä paikassa (eräs kauppa, jossa hyllyjä täyttelin) sanottiin, että olisivat valmiit ottamaan minut vaikka heti uudestaan HARJOITTELUUN mutta kun kysäisin 3 kuukauden harjoittelun jälkeen kesätöitä, niin kas kummaa ei ollutkaan enää hommia tarjolla. Viimeisimmässä harjoittelupaikassa (kahvila) sanottiin että saisin EHKÄ jonkinmoista keikkatyötä, mutta eipä ole soittoja vielä puolenkaan vuoden jälkeen tullut.

Vierailija
11/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne minun kokemukseni kaupan kassailusta ulottuu jopa 2vuoden päähän tästä. Meidä 40 000 asukkaan kunnassa oli mun tuttuja joka kaupassa töissä silloin kun itse opiskelin amk:ssa/ tein kesätöitä. Tiedän kyllä että on satoja hakijoita, mutta on siellä kassalla vaihtuvuuskin suurta, monet kun tekee sitä täysin väliaikaisesti.

Samoin tuttuja naamoja oli kahvioiden ja ravintoloiden tiskeillä, tarjoilemassa, sekä vaateliikkeissä, apteekissa jnejne. Nämä siis kaikki amiksen käyneitä, jatko opintoja suunnittelevia tai oman alan töitä hakevia. Osa vaan lukion käyneitä välivuottaan viettäviä, ei siis koulutuksella päässeet noihin töihin.

Vierailija
12/27 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kotiäidit ovat myös aika usein työttömiä. Ei sekään ole tilanne mitä kadehtia.

Vierailija
13/27 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä ulkonäöstä on vaan hyötyä. Eiköhän kassatytöksikin palkata se hoikka ja nätti kuin se lihava körri. Ihan sama tilanne miehillä. 

Vierailija
14/27 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin RAYlle naamakertoimella.

Vierailija
15/27 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:02"]

Kannattaisi hannkia koreakoulutus tai yliopistotutkinto, amistutkinnolla eibtöitä saa

[/quote]

Vitsailetko? Tervetuloa todellisuuteen. Meitä akateemisia työttömiä ja pätkätyöläisiä on paljon!

Ja aloittaja, älä huoli. Meitä työttöminä olevia nuoria aikuisia on tässä työmarkkinatilanteessa paljon. Valitettavan tavallista.

Terveisin

Pätkätöitä tekevä 27-vuotias FM, viikko sitten työtön ja nyt taas sijaistamassa.

Vierailija
16/27 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppa, se korkeakoulututkintokaan ei takaa työnsaantia (nimim. kokemusta on). Taloustilanne on tällä hetkellä todella huono ja kilpailu työpaikoista kova. Olen hakenut töitä nyt yhdeksän kuukautta ja käynyt lukuisissa haastatteluissa. Mitä kaivattaisiin lisää taitaa olla työkokemus, sillä vaikka omalla kohdalla työkokemusta lähes kolme vuotta ja koulutodistukset on hyvät, niin löytyy niitä kymmenien vuosien kokemuksen omaavia jotka kirivät maaliviivalla ohi. Varmaan sukupuolella on myös merkitystä, sillä jos olisi mies niin töitä saisi helpommin. Nuorten naisten ristinä taitaa olla se lasten saannin ajankohtaisuus, mikä lisäisi työnantajan rahan menoa. Työnantajat saisivat kuitenkin katsoa asiaa pitkällä tähtäimellä, sillä lapsia saaneet varmasti haluavat pysyä töissä ja suurin osa suomalaisista naisista on hyvin kouluttautuneita, joten potentiaalia löytyy. 

Vierailija
17/27 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:11"]

1. Hanki korkeakoulututkinto (ekonomi, lakimies, lääkäri, di - mielellään tuotantotaloudesta).
2. Jos 1. vaihtoehto ei ole mahdollista niin opiskele sairaanhoitajaksi
3. Jos 2. ei onnistu niin opiskele lähihoitajaksi (ja mielellään myöhemmin sitten sairaanhoitajaksi vielä)

[/quote]

1. Haista paska

2. Haista paska

3. Haista paska

Vierailija
18/27 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 22-vuotias vielä tällä hetkellä työtön nainen. Työttömäksi jäin joulukuun alussa määräaikaisen työsuhteen loputtua, ja sen jälkeen en vain ole löytänyt töitä. Mulla on vain lukiotausta, mikä vaikuttaa aika paljon siihen, mihin otetaan töihin. On ollut tosi turhauttavaa olla vain kotona tekemättä mitään. Toisaalta mulla oli keväällä runsaasti aikaa valmistautua pääsykokeisiin, ja pääsinkin sitten opiskelemaan haluaamani alaa, eli opiskelut alkaa nyt syyskuun alussa. :) Eli paistaa se aurinko risukasaankin.

Mutta tsemppiä, toivottavasti jotain löytyy.

Vierailija
19/27 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh.

t. viisikymppinen työtön maisteri, jonka kaksikymppinen amistutkinnon suorittanut poika menee vakituiseen työhön huomennakin.

Vierailija
20/27 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleelliset asiat: mikä olet koulutukseltasi, oletko ollut koko ajan työtön valmistumisen jälkeen, oletko hakenut kaikkia mahdollisia töitä alasta riippumatta??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä