Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7 Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Minnalle joku sinkku pappismies mökille.
Voisko mökkiläisten huomisen päivätehtävä olla Markon pelastaminen talosta takaisin mökille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minna on esitellyt kaikki talon asukkaat ammatteja, luonteenpiirteitä, harrastuksia, ulkonäköä ja seksuaalista suuntautumista (Timo) myöten. Ellan tarinaa ei kerro, miksi? Kertoo ehkä jotain Minnan suhtautumisesta, ikäänkuin se olisi asia jota pitäisi hävetä. Kaikki talossa ja katsomoissa tietää asian ja Ellalle se on ihan normaali juttu.
Ei Minnan pidä asiaa hävetä hänen puolestaan. Näyttää vain siltä, ettei Minna itse hyväksy sitä tosiasiaa ja saa mökkiläiset kummastelemaan miksi jätti kertomatta asian. Asiahan on Ellalle normaali, nyt Minna teki siitä epänormaalia.Onko Minna siis maininnut muiden sukupuolen? Miksi Ellan sukupuoli pitäisi nostaa erikseen esiin?
Varmaan siksi että ella on eetu. Oletko jotenkin taukki.
Tehtävien epämääräiset kuvaukset mahdollistavat eri vaihtoehtoja. Voiko olla, että tuotanto valitsee tehtävät eri vaihtoehdoista oikeasti vasta sen jälkeen, kun osallistujat on päätetty?
Jotenkin on sellai tunne et Minna vielä kisaa ja saa sen Kristiinan hupun päähänsä niin ei talon väki tunnista. Luulevat Kristiinaksi
Ella menetti bb-talossa elämänsä mahdollisuuden debytoida Kansallisteatterin lavalla näyttelijänä. Translaumahan vaati, että Kansallisteatterin pitää valita ammattinäyttelijä Janne Reinikaisen sijasta joku tuntematon transnainen kadulta tai Roberts coffeen tiskin takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Minna kun ei ottanut kantaa tuohon kun nuo päivitteli miehen ääntä.
Miten niin hyvä? Miksi ei voi kertoa että hän on transnainen. Nöyryyttävämpäähän tämä on nyt Ellalle kun kaikki sanoo hänen ääntään miehen ääneksi ja pelottavaksi. Jos kaikki tietäisi totuuden niin tälläistä ei lauottaisi.
Koska asian selittäminen ei kuulu hänelle.
Ihan hyvin olis voinu tossa vaiheessa mainita, eihän se mikään salaisuus ole. Olisi ollut suorastaan kohteliasta mielestäni, sekä O-P:ta että Ellaa kohtaan. Saattais tulla ehkä snadisti nolo tilanne kun asia paljastuu... Tai sitten ei.
-eri
millä tavalla nolo tilanne? Eihän talolaisiakaan etukäteen varoitettu, kun Ella astui taloon, että hän on syntynyt mieheksi. Ihan itse heidän piti se päätellä ja todennäköisesti äänen perusteella hekin asian hoksasivat. Ääni on miehen ääni, mitäs ihmeellistä siinä on.
No kyllä minä ainaki nolostuisin jos olisin ääneen arvioinut jonkun "pelottavaksi amatsoniksi" tajuamatta että kyseessä on transnainen. Eri asia jos näkee kyseisen henkilön ftf, asia selviää nopeasti jos vaikka hämmennystä tuleekin aluksi. Haluaisin että tuollaisessa tilanteessa kerrottaisiin jos asia kerran yleistä tietoa niille on jotka Ellan ovat tavanneet.
o
No eikö se olisi kehu? Amatsonhan on naispuolinen.
No en minä tiedä miten Ella sen ottaisi, voihan se ottaa kehunakin. Tarkoitan vain että jos itse korostaisin (tietämättäni) transnaisen miehisiä puolia, nolostuisin kun saisin tietää.
Eihän se toki cis-naisestakaan varmaan mukavalta tuntuisi, mutta transnaisella kun on pohjalla vielä se oma dysforia ja haluaisi että muut näkisivät hänet mahdollisimman naisena.
Mutta juu, Minna ajatteli varmasti että ei kuulu hänelle kertoa tuollaista, ei siinä nyt mitään väärää tapahtunut... Kunhan pohdiskelin miten itse olisin toiminut :)
Timo on söpö touhottaja tuolla äijien seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minna on esitellyt kaikki talon asukkaat ammatteja, luonteenpiirteitä, harrastuksia, ulkonäköä ja seksuaalista suuntautumista (Timo) myöten. Ellan tarinaa ei kerro, miksi? Kertoo ehkä jotain Minnan suhtautumisesta, ikäänkuin se olisi asia jota pitäisi hävetä. Kaikki talossa ja katsomoissa tietää asian ja Ellalle se on ihan normaali juttu.
Ei Minnan pidä asiaa hävetä hänen puolestaan. Näyttää vain siltä, ettei Minna itse hyväksy sitä tosiasiaa ja saa mökkiläiset kummastelemaan miksi jätti kertomatta asian. Asiahan on Ellalle normaali, nyt Minna teki siitä epänormaalia.Onko Minna siis maininnut muiden sukupuolen? Miksi Ellan sukupuoli pitäisi nostaa erikseen esiin?
Ja siis mitä tuo Ella on itse puhunut sukupuolestaan? Ehkä Minna ajattelee, ettei halua sanoa sellaista, mitä Ella ei ole itse sanonut (suoraan Minnalle). Siten tuo asia poikkeaa esimerkiksi Timon seksuaalisesta suuntautumisesta, jonka hän on itse selkeästi ottanut puheeksi.
Ella on kertonut transsukupuolisuudestaan, mutta en muista oliko Minna kuulemassa. Voiko olla, että Minnalta on mennyt varma tieto asiasta ohi, eikä siksi tahdo kertoa mahdollisia oletuksiaan muille? Eri
Buahahaha, kaikkea täältä saa lukea. Minnahan ei voi sanoa ellasta mitään siksi, että hän haluaa transukatsojien pisteet. Jos hän sanoisi että ellä on eetu, jos hän sanoisi että ella on mies, jos hän sanoisi että ella on nainen, jos hän sanoisi että ella on transnainen, aina jäisi jonkun ryhmän äänet saamatta.
Katsokaan kun tuo suntio on varma että hän voittaa, hänhän on niin mielenkiintoinen persoona omasta mielestään. Suun voi avata kyllä ja papattaa tunteja putkeen, mutta ei voi sanoa omaa kantaa mihinkään.
Tapahtuuko tänään enää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Minna kun ei ottanut kantaa tuohon kun nuo päivitteli miehen ääntä.
Miten niin hyvä? Miksi ei voi kertoa että hän on transnainen. Nöyryyttävämpäähän tämä on nyt Ellalle kun kaikki sanoo hänen ääntään miehen ääneksi ja pelottavaksi. Jos kaikki tietäisi totuuden niin tälläistä ei lauottaisi.
Koska asian selittäminen ei kuulu hänelle.
Ei nytkö eletään jo maailmassa, jossa vaan toinen trans kelpaa kertomaan jonkun ihmisen olevan trans? Huutista!
Miksi kenenkään pitää ylipäätään kertoa tuollainen asia? Pitääkö myös kertoa ihonväri, iso nenä, puuttuva sormi ja ylipaino, vai miksi ihmeessä juuri tämä asia nyt olisi sellainen tiedotettava asia ja sen kertomattomuus nyt olisi niin iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minnalle joku sinkku pappismies mökille.
Kyseessä ei edelleenkään ole mikään paritusohjelma.
Jäin miettimään sitä kilpailun alkua. Huusikohan joku mökissä että "toi on mies" tms. ja sit se leikattiin pois.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tänään enää mitään?
Kai tänään vielä tulee toinen kaksintaistelu ? vai oliko niitä jo kaksi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä Sinin motiiveja osallistua koko formaattiin. Luuliko tosiaan, että hänellä olisi mitään mahdollisuuksia voittaa tuolla käytöksellä? Lisäksi jo pelkkä osallistuminen big brotheriin oli aika outoa asianajajalta ja se kyllä vähentää uskottavuutta vaikka kuinka mukava ja ihana ihminen olisikin ollut. I don't get it. Halusiko se vartavasten erota ja lopettaa työt asianajajana?
Lähti pakoon oravanpyörää. Eli lähti karkuun työtänsä sekä miestänsä, ja onnistui menettämään kummatkin kenties.
Sinillä jos ammatti kaupan kassa yms ei ongelmaa mutta sentään Juristi Varatuomari niin ihmettelen miksi lähti moiseen ohjelmaan. Laki ala tosi tarkkaa mitä tulee maineeseen siihen huonoon. Sinille toivon kaikkea hyvää. Ison aukon jätti.
Aika tylsä ohjelma tulisi, jos mammojen mieleen kaikki vähänkin tunteita herättävät ihmiset pitäisi poistaa heidän mielikseen jo toisella viikolla ohjelmasta. Kyllä tuotanto osaa sumplia niin, että pomottajat ja ilkiöt tuovat rahaa äänestyksissä. Eikä silläkään ole väliä, jos sellainen vahingossa voittaa. Sinin lähteminen oli suuri suru ohjelman budjetille.
Mitä murretta Marko puhuu?
Minnan