Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7
Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerää tuon yhden läyhääjän täällä väittää, etteikö Krisseä olisi muka haukuttu enemmän kuin muita, kun sama tyyppi etunenässä täällä on ollut niitä suoltamassa.
Ei Krisse varmasti ole, saati koe itseään uhriksi. On ikäisekseen vahva ja rohkea, ja se on mikä luultavimmin näissä nettikiusaajissa triggeröikin.
Joel on hyvä voittaja, mutta pääsi kyllä kaikessa paljon vähemmällä kuin muut, häntä ei laiskuudesta tuomittu leppoisan luonteensa vuoksi. Ei sinänsä ole reilua, että nuorempi nainen, joka on monin tavoin ihan samanlainen kuin Joppe, mutta sillä erotuksella, että sanoo mielipiteensä ääneen, saa hirveät reaktiot ja valitukset aikaiseksi.
Se mitä hyvää tästä kaudesta varmasti seuraa on, että ensi vuonna asukkaat tietävät, että ilkeät ja kieroilevat eivät pelissä pärjää. Se on ollut tänä vuonna ihana muutos. Oli ihan parasta, että finaalissa oli talon kaksi hyväsydämisintä ihmistä. ❤️
Toinen muutos mitä toivon tapahtuvan on, että kaikkiin nettiherjaamisiin alettaisiin puuttua tiukemmalla kädellä. Kaikki haukkumiset voisi karsia ihan kokonaan pois ja laittaa aina bannia läyhääjille.
Sitä kohden..toivottavasti.Krisse vahva ja rohkea. Siitä olen erimieltä. Aivan yhtä eksyksissä tuntui olevan kuin muutkin tuon ikäiset. Ehkä jopa heiveröisempi, kun ei mitään oikeaa asiaa oikein uskaltanut tuoda esille. Lähinnä piiloutui komentelunsa taakse.
Siltä ei mikään heittäytyminen lähtenyt. Edes kännissä. Mietti liikaa omia heikkouksiaan.
En rupea trollin kanssa väittelemään.
Sun elämänsisältö näyttää koostuvan pelkästä pas*** puhumisesta ja asioiden vääristelystä.Olisi ollut kiva seurata ja kommentoida täällä, mutta sun läsnäolo ja pahanolon suoltaminen pilasi tämän ketjun.
Mä vaan niin toivon, että sunkaltaisten toimintaan tullaan puuttumaan, koska ei ole oikein, että tukahdutatte kaiken keskustelun ja ajatte järkevät keskustelijat pois, koska ei niitä haukkumisia kukaan tervejärkinen halua lukea.Kylläpä ottaa voimille, kun joku näkee asiat toisin, eikä ole samaa mieltä kanssas.
Kasva ihmeessä jo aikuiseksi ja avaa silmät.
Kyse ei ole asioiden toisinnäkemisestä vaan siitä, että ihmisiä haukutaan ja heistä vääristellään asioita.
Kasva itse aikuiseksi ja lopeta muiden haukkuminen.
Joelista voisi tulla hyvä radiojuontaja :) kuuntelisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joel on hyvä voittaja ja itseasiassa omakin suosikkini, mutta on kyllä todettava, että naisena Joel ei olisi ikinä voittanut tuolla olemisella. Naisena tuo löhöily ja tekemättömyys olisi ärsyttänyt ihmisiä ja erityisesti muita asukkaita. Se olisi tuomittu laiskuutena ja muita piirteitä hänessä olisi huomioitu vähemmän. Miehenä tuo löhöilykin laskettiin lähinnä sympaattiseksi piirteeksi.
Voi herranjumala. Kukas siellä oli toiseksi viimeisenä lähtijänä, muistatko?
Kirjoitinkin voittajasta. Joel ei olisi voittanut naisena. En kirjoittanut toiseksi tulemisesta. Krissen laiskuus nimenomaan ärsytti talon asukkaita ja monia katsojia. Joelin laiskuus taas koettiin talossa sympaattisena olemisena. Harva sitä varmaan tietoisesti tekee, mutta alitajuisesti vanhat sukupuoliroolit ja odotukset eri sukupuolia kohtaan vaikuttavat siihen miten koemme ihmisten olemuksen ja käyttäytymisen.
Itseäni ei ärsyttänyt Joelin tai Krissenkään laiskuus, koska olen itsekin laiska ja mukavuudenhaluinen ihminen.
Kyllä minua vähän Joelinkin laiskuus ärsytti. Mutta onhan hän ja Kristiina vielä todella nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Huomioita kaudesta:
Casting oli pääosin hyvä, siinä oli oikeastaan vain kaksi virhettä: Ella, joka osoittautui tylsäksi, ankeaksi ja johon muut asukkaita joutuivat suhtautumaan silkkihanskoin, joten Ella vei liian pitkän aikaa liian paljon tilaa. Toinen virhe liittyy samaan asiaan - Joel oli liian ylivoimainen tuossa porukassa, hänelle ei löytynyt muista asukkaista tarpeeksi karismaattista vastavoimaa, koska esim Artun mahdollisuudet upposivat Ellaan.
Läyhääjät ja pskanpuhujat koomisesti pilasivat paitsi omat mahdollisuutensa hyviin sijoituksiin myös melkein pilasivat Joelin voiton, mutta onneksi vain melkein. Länkyttämällä koko kauden yhdestä ihmisestä (Krisse) kaikkea typerää ja valheellistakin, he varmistivat katsojissa vastareaktion haukutun puolesta ja se vei sinänsä tylsähkön Krissen finaaliin asti. Varsinkin OP teki hallaa Lievestuoreen Norpalle haukkumalla vielä omassa häädössäänkin Krisseä, mutta toisaalta - eihän hän Joppea pitänyt 'minään' muutenkaan, vaikka edessäpäin esitti niin maireaa.
Tehtävissä oli aivan liikaa askartelutyyppistä nykertämistä, liian vähän fyysisesti rankkoja tehtäviä. Käsikirjoittajat eivät olleet onnistuneet kovin hyvin tällä kaudella. Salatehtäviä olisi voinut olla enemmän. Jos nykerrystehtävillä yritettiin rassata asukkaiden henkistä jaksamista, se ei kovin hyvin onnistunut, sillä asukkaat ovat hyvin tietoisia formaatista, ja tällä kaudella poikkeuksellisenkin kovahermoisia (Joel, Marko, Paula, OP, jopa temperamenttinen Arttu draamailustaaan huolimatta tai sen takia suoritti kaikki tehtävät mallikelpoisesti)
Joel oli tosiaan tässä porukassa ylivoimainen. Oli jo monta viikkoa päivänselvää, että hän voittaa. Oli jopa havaittavissa monilla foorumeilla sellaista keinotekoista kilpailuasetelmien luomista - haukkumiskampanjoita milloin ketäkin asukasta vastaan, jotta saatiin jonkinlaista kontrastia. Tosiasiassa Timon ja Markon putoamiset varmisti lopullisesti Joelin voitot - tosin hän olisi varmasti voittanut nuo molemmat, jos he vastassa olisivat olleet. Joten onnea Joppe, olet Iso Nimi (OP:ta lainaten), ainut sellainen tällä kaudella. Minun BB-voittajien listalla kärkikaartia. Hauska, älykäs ja kiltti ja rehti voittaja, sellaista kilttiä ja rehtiä ja hauskaa ei sitten Pertun ja Saulin jälkeen ollakaan nähty, ja älykästä ja hauskaa ei koskaan ennen?
Älykäs ihminen ei pidä pipoo sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Sini katsomossa?
Oli. Ainakin minä olin samannäköisen tumman naisen näkevinäni siellä. Onkohan missään ollut enää juttua siitä sen avioerosta, onko tosiaan eronnut miehensä kanssa lopullisesti? Ja miten mahtaa olla sen työrintamalla nykyään, kun sehän oli töissä miehensä firmassa ja mies oli sen sitten potkaissut (ainakin väliaikaisesti) pois firmastaan? Mitähän Arttu miettii, kun saa tietää, että hänen ja Sinin touhujen takia Sinin mies otti eron. Tai ainakin ne touhut olivat luultavasti ns. viimeinen niitti Sinin miehelle, tuskin pelkästään tuommoisen takia eroa ottaisi samantien.
Sini oli paikalla. Kuvaan oli suostunut, mutta ei kommentoinut mitään. Tullut järkiinsä.
kuva oli missä halaa Artun kanssa
Olin miltei jo unohtanut koko Sinin, mutta edelleenkin kun sen näki siellä katsomossa tuli jostain mielensyövereistä ne samat ahdistavat tunteet, joita kyseinen ihminen onnistui olemuksellaan tuottamaan pelkän tv:n välityksellä. Yh. Puistattava tyyppi.
-eri.
Pallitpitääolla kirjoitti:
Big Brother on kilpailtu Suomessa nyt 12 kertaa. Voittajaksi on äänestetty mies 8 kertaa ja nainen 4 kertaa. Meidän miesten onneksi nainen on naiselle susi ja miehet rulettaa tulevinakin vuosina!
tulevaisuudessa on naispressa, nyt on nainen pääministerinä ja naisia ministereinä avainpaikoilla, varmaan nainen kenraalina tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko Sini katsomossa?
Oli. Ainakin minä olin samannäköisen tumman naisen näkevinäni siellä. Onkohan missään ollut enää juttua siitä sen avioerosta, onko tosiaan eronnut miehensä kanssa lopullisesti? Ja miten mahtaa olla sen työrintamalla nykyään, kun sehän oli töissä miehensä firmassa ja mies oli sen sitten potkaissut (ainakin väliaikaisesti) pois firmastaan? Mitähän Arttu miettii, kun saa tietää, että hänen ja Sinin touhujen takia Sinin mies otti eron. Tai ainakin ne touhut olivat luultavasti ns. viimeinen niitti Sinin miehelle, tuskin pelkästään tuommoisen takia eroa ottaisi samantien.
Sini oli paikalla. Kuvaan oli suostunut, mutta ei kommentoinut mitään. Tullut järkiinsä.
kuva oli missä halaa Artun kanssa
Olin miltei jo unohtanut koko Sinin, mutta edelleenkin kun sen näki siellä katsomossa tuli jostain mielensyövereistä ne samat ahdistavat tunteet, joita kyseinen ihminen onnistui olemuksellaan tuottamaan pelkän tv:n välityksellä. Yh. Puistattava tyyppi.
-eri.
Sini räiskyvä persoona, ihmettelen vaan miten noinkin korkealle kouluttautunut lähtee tuollaiseen höpöhöpö formaattiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että tähänkin ohjelmaan valikoituu lähinnä alkoholiongelmaisia, joille ei oikeasti pitäisi antaa yhtään alkoholia. Talon bailuja ei oikeasti pystynyt katsomaan, vaan piti lopettaa katsominen 24/7:stä kesken bailujen useamminkin kerran kun tuli niin paha mieli ja ahdistus iski. Toki alkoholi tosi-tv:ssäkin on vanha keikka, mutta joku ohjelma voisi toimia toisin, eikä antaa yhtään alkoholia. Kännisekoiluiden katsomisessa, oli kyse sitten tosi-tv:stä tai fiktiivisestä draamasarjasta ei ole mitään hauskaa. Hyvin ahdistavaa itse asiassa on. Kunpa alkoholia ei olisi koskaan edes keksitty.
"Minulle tuli paha mieli niin kaikilta muiltakin pitää kieltää kaikki."
Ella meinasi tukehtua oksennukseen, Sami oksensi pihalla, Ollipekka oli baarimikkona ja antoi ilmeisesti tuhdit paukut, Paula kans joi niin että tuotti myötähäppeetä. Tuskin Paula juopottelee siviilissä, näyttää ikäistään nuoremmalta ja saanut mukavan sijoituspotin joka kasvaa ja kasvaa.
Vaan joko on Paula ja Arttu hypänneet sammaan junnaan? Sano sää, ei voi tietää!
Vierailija kirjoitti:
Pallitpitääolla kirjoitti:
Big Brother on kilpailtu Suomessa nyt 12 kertaa. Voittajaksi on äänestetty mies 8 kertaa ja nainen 4 kertaa. Meidän miesten onneksi nainen on naiselle susi ja miehet rulettaa tulevinakin vuosina!
tulevaisuudessa on naispressa, nyt on nainen pääministerinä ja naisia ministereinä avainpaikoilla, varmaan nainen kenraalina tulevaisuudessa
Tulevaisuudessa naispressa? Missä tynnyrissä elit vuodet 2000-2012?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisse ei ollut lähelläkään voittoa, jopa yllättävän ylivoimainen joppe oli, krisse suti vielä starttiviivalla kun joppe oli jo maalissa.
Mun mielestä krisse oli voittaja. Mieti kuinka paljon enemmän fanit on laittanut rahaa Kristiinaan kuin Joeliin. Kristiinaa on äänestetty lähes joka sinnuntai ja viikollakin. Jos Krisse olis ollut vain muutamassa häädössä niin kuin Joelkin, niin tulos olisi voinut olla aivan toinen. Minäkin äänestin Kristiinaa monta kertaa matkan varrella, mutta minulle oli tärkeämpää se että kiusaajat lähti ennen Krisseä kuin itse tuo voitto ja varsinkin, kun minulle oli ihan sama kumpi voittaa, Joel tai Krisse.
Krisse hävis ja Joel voitti ylivoimaisesti, se kannattaa vaan hyväksyä eikä keksiä satuja. Hyvä kun rahat meni hukkaan, toivottavasti opitte jotain tästä, kun elää jossain kuplassa niin se kupla puhkeaa ennemmin tai myöhemmin ja lopetettava vaan se valheessa eläminen. Onneksi Joel voitti eikä se laiska mitäänsanomaton leuhka muija.
Ei toinen sija ole mitään kuplassa elämistä saati satujen keksimistä.
Kupla on ollut siellä sun päässäsi, kun oot viikosta toiseen keksinyt kaikenlaisia vääristeltyjä satuja asukkaista.
Ei kakkoseksi tullut oo mikään voittaja vaikka te krissefanit kuinka sitä jankkaisitte, sé vaan tuli toiseksi eikä voittanut, näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Joelin saama (irtiotettu) kone oli. Leivänpaahtimeksi aika iso!
siellä oli erikseen leivänpaahdin jos tiedät. Iso kone, ota selvää.
Krisse voitti kaikki muut paitsi ei Joppea. Ihan kaikki "suuretkin persoonat" . Naisten sarjan ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisse ei ollut lähelläkään voittoa, jopa yllättävän ylivoimainen joppe oli, krisse suti vielä starttiviivalla kun joppe oli jo maalissa.
Mun mielestä krisse oli voittaja. Mieti kuinka paljon enemmän fanit on laittanut rahaa Kristiinaan kuin Joeliin. Kristiinaa on äänestetty lähes joka sinnuntai ja viikollakin. Jos Krisse olis ollut vain muutamassa häädössä niin kuin Joelkin, niin tulos olisi voinut olla aivan toinen. Minäkin äänestin Kristiinaa monta kertaa matkan varrella, mutta minulle oli tärkeämpää se että kiusaajat lähti ennen Krisseä kuin itse tuo voitto ja varsinkin, kun minulle oli ihan sama kumpi voittaa, Joel tai Krisse.
Krisse hävis ja Joel voitti ylivoimaisesti, se kannattaa vaan hyväksyä eikä keksiä satuja. Hyvä kun rahat meni hukkaan, toivottavasti opitte jotain tästä, kun elää jossain kuplassa niin se kupla puhkeaa ennemmin tai myöhemmin ja lopetettava vaan se valheessa eläminen. Onneksi Joel voitti eikä se laiska mitäänsanomaton leuhka muija.
Kupla on ollut siellä sun päässäsi, kun oot viikosta toiseen keksinyt kaikenlaisia vääristeltyjä satuja asukkaista.Ei kakkoseksi tullut oo mikään voittaja vaikka te krissefanit kuinka sitä jankkaisitte, sé vaan tuli toiseksi eikä voittanut, näin se menee.
On vain yksi voittaja, moraalisia voittajia taas vaikka kuinka monta, mun mielestä se on Tia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee uusi kausi niin ei mitään peruskuivamuonia taloon, vaan kaikki pitää itse viikkobudjetilla hankkia. Jollakin kaudella monta peräkkäistä viikkotehtävää vedonlyönnillä 99% epäonnistui ja tarvikkeet vähissä. Lopulta sitten oppivat laittaa pienen vedonlyönnin ja tämäkin tehtävä taisi epäonnistua, mutta saivat edes jotakin ruokaa.
Alkuvuosina piti muistaakseni tupakat (ja alkoholi?) ostaa itse viikkobudjetista.
häpeäpaalu keskelle olohuonetta ja kidutuskammio myös oma hyoneensa ja saa sitten räiskiä vesipyssyllä jos ei oo rätti heilunut köökin puolella eikä oo imuroitu, ei oo tehty jauhelihasössöjä ja makaronimössöä. Vanikkaa ja huonelämmintä vettä niin olisitte tyytyväisiä. Olipa hyvä kausi ettei ollut yövalvomisia niin sai nukkua, 24//7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kupla on ollut siellä sun päässäsi, kun oot viikosta toiseen keksinyt kaikenlaisia vääristeltyjä satuja asukkaista.Ei kakkoseksi tullut oo mikään voittaja vaikka te krissefanit kuinka sitä jankkaisitte, sé vaan tuli toiseksi eikä voittanut, näin se menee.
Anteeksi. Taas unohdettiin, että vain sulla on oikeus määritellä se, mitä muut pitää voittajana.
outoa oli kyllä miksi ellaa piti haastatella hänet haastateltiin jo aikaisemmin..olio niin aika oli varattu sinin haastatteluun, mutta kieltäytyi
Vierailija kirjoitti:
Krisse voitti kaikki muut paitsi ei Joppea. Ihan kaikki "suuretkin persoonat" . Naisten sarjan ykkönen.
Ei ollut erikseen miesten tai naisten sarjaa. Krisse tuli toiseksi. Mitä sitä "kaunistelemaan" Itse tykkäsin krissestä ja olisin toivonut hänen voittavan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin jotain pikkulasten lohdutusta: "Älä itke, et sinä hävinnyt; voitit vain viimeisenä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joel on hyvä voittaja ja itseasiassa omakin suosikkini, mutta on kyllä todettava, että naisena Joel ei olisi ikinä voittanut tuolla olemisella. Naisena tuo löhöily ja tekemättömyys olisi ärsyttänyt ihmisiä ja erityisesti muita asukkaita. Se olisi tuomittu laiskuutena ja muita piirteitä hänessä olisi huomioitu vähemmän. Miehenä tuo löhöilykin laskettiin lähinnä sympaattiseksi piirteeksi.
Voi herranjumala. Kukas siellä oli toiseksi viimeisenä lähtijänä, muistatko?
Kirjoitinkin voittajasta. Joel ei olisi voittanut naisena. En kirjoittanut toiseksi tulemisesta. Krissen laiskuus nimenomaan ärsytti talon asukkaita ja monia katsojia. Joelin laiskuus taas koettiin talossa sympaattisena olemisena. Harva sitä varmaan tietoisesti tekee, mutta alitajuisesti vanhat sukupuoliroolit ja odotukset eri sukupuolia kohtaan vaikuttavat siihen miten koemme ihmisten olemuksen ja käyttäytymisen.
Itseäni ei ärsyttänyt Joelin tai Krissenkään laiskuus, koska olen itsekin laiska ja mukavuudenhaluinen ihminen.
Kuinka monta kertaa Joel luisti viikkotehtävästä? Tai kukaan muukaan? Ainoastaan Kristiina keksi kaikenlaisia vaivoja, koska on niin laiska.