Big Brother Suomi 2020 OFFICIAL
24/7
Tänne keskustelua syksyllä alkavasta Big Brother Suomi -ohjelmasta.
Kommentit (104451)
Vierailija kirjoitti:
Harmillisinta tänään tulee olemaan bibiksissä se, että Arttu pääsee sinne neljän joukkoon lähes kaikkia voittokaavoja mukaanlukien. Voi voi, olisivat hoitaneet paremmin tämän tuotannon osalta. Valinneet jopa itse. Itseasiassa, kaikille muille sen jopa paljon suo tuosta porukasta, kuin sille joka sitä eniten toivoo :D
Kyllähän se menee niin että ihmiset äänestää taas pikkuista Kristiinaa kun sitä niin kiusataan ja Kristiina valitsee Artun Joelin ja Ellan mainitsihan se jo PK huoneessa ne kaikista läheisikseen.
Jaa a aika tuhina käy Artun peiton alla aamutuimaan Ella on poikittain ja muut nukkuu
Mitä Ella osti kaupasta voitettuaan sen huutokaupassa? Jäi näkemättä..
Vierailija kirjoitti:
Bileisiin olisi kiva OP ja Paula, koska ne vilpittömästi haluaa juoda ja osaa juhlia.
Sitten Sami, koska se käyttäytyy muutenkin välillä hullusti ja humalassa estojen kadotessa se korostuu.
Neljänneks vaikka Ella tai Krisse, koska niillä nousee päähän pienempikin määrä ja kaikki olisi mahdollista.
Kati ei ees haluu juoda, Timoakaan ei haittaa olla ilman, Joel on ihan yhtä väsynyt humalassa ja selvinpäin, Artulla ei nouse päähän tai sit se on muuten vaan tylsä humalassa. Olis kiva nähdä kunnon actionia bileissä.
"Vilpittömästi haluaa juoda" tuolla varmaan kaikki. (Jopa Kati vaikka onkin valinnut nyt linjan pitäytyä selvin päin.)
Muutenkin olen melko lailla eri mieltä tyyliin jokaisen kohdalla.
En lainkaan usko että Paula ja OP olisivat niin "hauska näky" kuin moni täällä niiden tuparijuhlien perusteella nyt päättelevät. Parempi vertailukohta onkin se lonkeron juonti-ilta.
Molemmat melskasivat enemmän ajatuksesta saada alkoa, kuin vaikuttivat sitten on action siitä nauttivan. Ja jos odotusarvona on saada nähdä taas Paula sammuneena kylppärin lattialle, vessapaperirulla tyynynä, OP:n ammuessa vieressä, niin voin kertoa että ei tule tapahtumaan. Ensinnäkään juomatarjoilu ei tule olemaan tyyliä "nyt saatte vetää niin paljon kuin ehditte" - nyt tarjoillaan pöytään ruoan kanssa nautittavia, ehkä viinejä, alkuun mahdollisesti aperitiivi tjsp - ja molemmat kyllä tiedostavat häätöäänestystilanteen. Jonkinlainen kontrolli lienee kuitenkin tavoitteena (?). Ja vaikka ei olisikaan, "tarjoilijat" tuskin tuovat juomaa pöytään samaan tahtiin kuin Joppe koreineen.
Arttuhan oli tuolloin pohjanoteeraus. Mikä älytön mesoaminen etukäteen - ja sitten täysi floppi.
6-7 juomaa hirveällä kiireellä kurkusta alas, ja sen jälkeen mykkä jurotus.
Kessu taasen kyllä floppaisi, ihan tarkoituksella. Mikä estradi The Kessu Showlle! Mutta todennäköisesti päätyisi taas vain tuijottelemaan humalaisen silmin Paulaa, kasvoillaan Hilarius Hiiri -virne, ja kihertämään kämmenessä suojissa, sen jälkeen kun on tarjonnut munaansa tämän (tai kenen vaan) käyttöön. Vaihtoehtona on - jos tarjoilu maltillisempaa - "Kessun uskomattomat saavutukset", osa 2067, viidestoista uusintakerta.
Ella ei mahtuisi tekotissiliiveihinsä kun pääsisi köykyttämään toisia, varsinkin Krisseä. Ja sitä en todellakaan halua nähda. - Jutut olisivat sitä samaa: alatyylistä törkyä peräaukko-twistillä ja bilehistoriaansa (lue: mitä oli päällä missäkin, ja kuinka tautisen liiskat hän olikaan ollut), kaikki vain potenssiin 10. Niiden lomaan sitten huutelut kuinka kaikki haluu olla hän. Juu ei kiitos.
Mutta Joppe! Mikä tyylitaju nauttia juomista tilanteeseen sopivalla tavalla! Ja miettikää: mikä mielikuvituksen, hauskojen tarinoiden ja rennon läpänheiton kehto makkariporukka lisättynä Timolla, on ollut jo selvinkin päin, niin mikä tilaisuus nauttia laadukkaasta puheviihteestä olisikaan tarjolla, kun heille olisi annettu vieläpä jokunen alkoholijuoma. Siinä aukeaisi hulvattomien juttujen Tonava! Eikä kukaan möykkäisi toisensa puheen päälle!
Edellispäiväinen, rauhallinen ruokahetki, kun Timo, Joppe ja Krisse nauttivat viimemainitun valmistamaa ja herkullisen näköistä kasvis/vegeateriaa, osoitti myös että näillä kolmella ovat pöytätavatkin kunnossa - katsojan ei tarvitse myötähävetä kuten vaikkapa joutuessa kuulemaan Ellan selostusta peräsuolihuuhtelusta toisten ruokaillessa.
Kati lienee selvä valinta tällaisessa spekulaatiossa sinne tarjoilupuolelle - baarimikko kun on.
Neljänneksi sitten Arttu vai Marko - molemmissa valinnoissa on puolensa. Arttu täydentää hyvin makkarikolmikon tarinointia - toisaalta taas olisi mukava että Marko saisi nähdä Krissestä hieman toisenlaisen puolen; sen fiksun, hauskan ja huomaavaisen. Ehkä he bondaisivatkin toisella tapaa? Ja olisi Marko ansainnutkin rentouttavan illan, nimenomaan yhdessä Krissen kanssa. Eipä olisi mennyt viikkotehtävä läpi ilman heidän panostaan, ei todellakaan!
Markon mussutusta Krissestä olen kuullut, mutta en ole osunut 24/7:n äärelle koskaan niin, että olisin kuullut OP:n jauhavan kakkaa. Aina kun olen katsonut röökipaikan jauhantarinkiä, OP vaan seisoo paikalla ja mutisee jotain lyhyesti, josta voi päätellä kyllä, että on samaa mieltä, mutten kauheasti ole kuullu ilkeää puhetta (en laske ilkeäksi sitä, että kommentoi negatiiviseen sävyyn, jos toinen ei laita ruokaa).
Voisiko joku kertoa lyhyesti kuinka OP on osallistunut tuohon ilkeään puheeseen? En hae tällä sitä, ettei sitä olisi tapahtunut, vaan haluan kuulla miten on puhuttu vai onko vain osallistuttu keskusteluun (BB-talossa kannattaa osallistua, eikä tyrmätä keskustelukumppania hiljentymällä/poistumalla). Kessusta olen kuullut hänen puhuvan, mutta en laske tätä pahaksi, koska OP on kertonut ne jutut myös Kessulle itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Markon mussutusta Krissestä olen kuullut, mutta en ole osunut 24/7:n äärelle koskaan niin, että olisin kuullut OP:n jauhavan kakkaa. Aina kun olen katsonut röökipaikan jauhantarinkiä, OP vaan seisoo paikalla ja mutisee jotain lyhyesti, josta voi päätellä kyllä, että on samaa mieltä, mutten kauheasti ole kuullu ilkeää puhetta (en laske ilkeäksi sitä, että kommentoi negatiiviseen sävyyn, jos toinen ei laita ruokaa).
Voisiko joku kertoa lyhyesti kuinka OP on osallistunut tuohon ilkeään puheeseen? En hae tällä sitä, ettei sitä olisi tapahtunut, vaan haluan kuulla miten on puhuttu vai onko vain osallistuttu keskusteluun (BB-talossa kannattaa osallistua, eikä tyrmätä keskustelukumppania hiljentymällä/poistumalla). Kessusta olen kuullut hänen puhuvan, mutta en laske tätä pahaksi, koska OP on kertonut ne jutut myös Kessulle itselleen.
OP on somasti mukana aina siellä missä ilkeää tapahttu, tyyliin kiäh kiäh. Miten se menikään, ei se ole pahin joka pahaa tekee vaan se joka sen sallii, on joku jeesustelija sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin jotain puhui niistä marianneista, että ostetaan yksi pussi marianneja ja laitetaan se yhteiseksi. "Se varmaan rupeis itkemään, sehän siinä olis se juju."
Vierailija kirjoitti:
Mitä Ella osti kaupasta voitettuaan sen huutokaupassa? Jäi näkemättä..
Sipsejä ja karkkeja. Kävi silloin kauppareissun jälkeen makeillen kertoilemassa Krisselle, mitä oli ostanut, ja Krisse oli iloisena ystävänsä puolesta "voi vitsit, noi on tosi hyviä!" :)
Vierailija kirjoitti:
No OP on monesti keskustelujen alulle panijana, ja heittää bensaa liekkeihin. OP on myös harrastanut tuota selän takana naureskelua ja kommentointi tyyliin: huomasitteko kuka kävi tekemässä leivän, vie varmaan Artulle. Markon jauhaminen on mun mielestä enimmäkseen ollut sitä ärsyyntymistä neuvomiseen tai siihen ettei muka tekis riittävästi kotitöitä.
OPta taas ei tunnu Krisse edes ärsyttävän mutta silti haluaa olla mukana tuossa jauhamisessa. OP on enemmän sellanen riidankylväjä, joka nakkelee syöttejä janauttii ku muut puhuu p*skaa ja draamailee. Ei itse ole se suulain p*skanpuhuja.
Taas Ella, Kati ja Paula on selän takana puhumisen lisäksi suoraan ilkeitä Krisseä kohtaan, nälvii ja keksii oikeasti kaikkia ilkeää kommenttia ja haukkuu Krissen tekemiä ruokia ym. Jättää huomioimatta jne.
Mitä Sami sanoi Artusta ja Eetuellasta illalla kun joutui PK:hon?
Minua ei kiinnosta tämän illan "bibiksissä" mikään muu kuin pieni toivo siitä, että Ella joutuu tarjoilijaksi. Jotain draaman kaarta tällä kai haetaan, mutta onhan nämä jo nähty, että vain osa porukasta saa juomaa ja naureskelevat jossain äijäporukassa ja muut sitten jatkavat elämää ihan normaalisti. Ja näitä bb sitten kutsuu juhliksi, joita ei sitten pitkään aikaan tarvitsekaan taas pitää.
Tällä kaudella on ollut siis yhdet kunnon bibikset ja siitä riitti hauskuutta pitkäksi aikaa. Näistä sisäpiirikaljoitteluista ei irtoa kyllä yhtään mitään. Jopen tai Artunkaan viihdearvo ei kohonnut kyllä pätkääkään, kun yksikseen kaljoittelivat. Ihan turhanpäiväistä tuollainen "lällällää, näille annetaan oluet", kun eipä noistakaan sen isompaa draamaa ole syntynyt. Eikös se maailma ollut nyt parempi paikka, eli ei mene enää läpi tällainen kateuskortin pelaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Sami sanoi Artusta ja Eetuellasta illalla kun joutui PK:hon?
Liittyikö nämä kaksi asiaa toisiinsa?
Sami kertoili miksi on viime viikolla heräillyt ja noussut niin ajoissa kun on ollut niin paljon tekemistä pyykkien kanssa heti aamusta, olen vaan seurannut ettei kyllä ole mitään tehnyt tuijotellut vaan suu auki seiniä. Siis paljon ääntä tyhjästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No OP on monesti keskustelujen alulle panijana, ja heittää bensaa liekkeihin. OP on myös harrastanut tuota selän takana naureskelua ja kommentointi tyyliin: huomasitteko kuka kävi tekemässä leivän, vie varmaan Artulle. Markon jauhaminen on mun mielestä enimmäkseen ollut sitä ärsyyntymistä neuvomiseen tai siihen ettei muka tekis riittävästi kotitöitä.
OPta taas ei tunnu Krisse edes ärsyttävän mutta silti haluaa olla mukana tuossa jauhamisessa. OP on enemmän sellanen riidankylväjä, joka nakkelee syöttejä janauttii ku muut puhuu p*skaa ja draamailee. Ei itse ole se suulain p*skanpuhuja.Taas Ella, Kati ja Paula on selän takana puhumisen lisäksi suoraan ilkeitä Krisseä kohtaan, nälvii ja keksii oikeasti kaikkia ilkeää kommenttia ja haukkuu Krissen tekemiä ruokia ym. Jättää huomioimatta jne.
Hyvä kuvaus, juuri noin op toimii.
Kuten jo kirjoitin, op hihittää kiäh kiäh, heittää bensaa liekkeihin ja siirtyy röökin kanssa takavasemmalle. Muka selitti, kuinka hän se on reipas poika ja sanoo päin naamaa.
käytiinkö eilen kaupassa vai onko se tänään? hyvä jos jotkut bileläiset joutuvat kännissä kauppaan tänään kesken bileiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuon typerän "läyhäys" - sanan käyttö.
Heti kun kerrot jonkun vastaavan ja yhtä osuvan sanan.
Juoruilu, kieroilu, panettelu, solvaaminen, halveksiminen...
Näitä voisi käyttää vaihtelevasti, mutta av-mammat ovat kuuluisia läyhääjiä.
Mikään noista ei ole täsmälleen samansisältöinen kuin sana läyhääminen. Läyhääminen sisältää nuo kaikki kerrallaan ja sitä voi käyttää silloin, kun tarkoitetaan käytöstä laajemmin eikä tarvitse eritellä, että "nyt se Ella juoruili ja solvasi, mutta eilen hän kieroili". Voi vain sanoa yksinkertaisesti, että Ella on läyhännyt tänään ja eilen.
Vierailija kirjoitti:
Sami kertoili miksi on viime viikolla heräillyt ja noussut niin ajoissa kun on ollut niin paljon tekemistä pyykkien kanssa heti aamusta, olen vaan seurannut ettei kyllä ole mitään tehnyt tuijotellut vaan suu auki seiniä. Siis paljon ääntä tyhjästä
Ettei vain herännyt Eetuellan nyrkkipyykkiin tänäkin aamuna.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä tietysti. Eilen sitä hänen moljotustaan seurasin, että puolitoista tuntia laahusti kahvikupin kanssa ja retkotti olohuoneessa ja arvasin, että siitäkin kehittää jonkin sankaritarinan.
Op kyllä antoi Krisselle täysiä nimeämispisteitä jo mökillä, perusteluina muistaakseni mm. se, että "vaikuttaa yrittävän miellyttää kaikkia eikä tuo oikeita mielipiteitään julki" tai jotain sinne päin. Mutta siellä mökillä nyt ei muutenkaan ollut vielä samanlainen ilmapiiri kuin noilla oli tuolla talossa heti alkuun, veikkaan että seura tekee kaltaisekseen.
Ei ollut mökin aikaan vielä mitään tuollaista käytöstä Krisseä kohtaan. Mökin toimesta jotain antipatioita Krisseä kohtaan alko tulla siinä vaiheessa ku Roope laitto sen mökkiriidan Krissen niskoille. Markohan ei sillon ollut enää mökillä. En muista miten OP tähän reagoi.
Mulla on jäänyt jopa mieleen et ainaki Marko ja Krisse oli ekalla viikolla läheisiä, paljo olivat vastuussa ruokahuollon suunnittelusta ym. Ja sillon tuo Pikku Myy oli yhteinen hellittelynimi Krisselle :D
Kyllähän sitä pitemmällä aikavölillä alkaa tulla selvemmin esiin niitä Ärsyttäviä piirteitä toisista, eikä siinä mitään pahaa ole. Mutta onhan tuo Krissen kohtelu todella inhottavaa, etenki Ellan ja Katin toimesta.