Meillä on kotona usein parempaa ruokaa kuin perusravintoloissa
On ihan hauska huomata, että me osataan nykyään miehen kanssa kokata niin hyvää ruokaa, että perus ravintolaruoka on usein huonompaa kuin meidän kotiruoka. Ei varmasti vedä vertoja huippuravintoloille, sitä en tarkoita, mutta tehtiin ihan tajuttoman maukasta ruokaa taas tänään illalliseksi! Hyvä ruoka, parempi mieli :)
Kommentit (23)
Ketjut on pilanneet myös Suomen ravintolat. Tosiaan tuntuu, että tehdään puolivalmisteesta puoliautomaattisesti, ilman mitään kunnianhimoa. Pihvit on yleensä paistettu ihan miten sattuu ja liha on huonoa. Pastat on usein vain kermaista mössöä ylikypsillä kasviksilla. Ja sen olen myös huomannut, että minulle tulee tosi usein maha kipeäksi ja alkaa närästää ravintolassa käymisen jälkeen. Kyse on jostain arominvahventeista tms. joita käytetään eineksissä, niiden kanssa käy ihan samalla tavalla.
Me käydään aika paljon syömässä ulkona ja on harmi, että ravintoloiden taso on laskenut / omat ruokastandardit nousseet niin, että harvemmin niistä mitään ruokaelämyksiä saadaan. Sellaista lounaskeittiön sapuskaa (itse asiassa käyn usein lounaskeittiössä, jossa sapuska on parempaa kuin ketjuravintoloissa). Silloin kun halutaan kunnolla panostaa, etsitään joku pienempi ravintola.
Aikaseen ootte illallisen laittaneet!
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:37"]
Mun mies ei suostu enää ravintoloihin syömään, kun kotiruoka on parempaa.
Kiitos kiitoksista siis, mut kun mä haluaisin joskus valmiiseen pöytään. :(
[/quote]
Meillä sama juttu. Olisi kiva sillöin tällöin päästä ravintolaan nauttimaan, mutta mies ei arvosta pieniä annoksia ja isoa hintaa. Ei sillä, että viimeiset kerrat parin vuoden aikana kun ollaan oltu syömässä ihan tasokkaissa paikoissa, ainoastaan kerran ruoka ylitti odotukset (esim. viimeksi oltiin Murussa ja ilta oli hauska, mutta ruoka vain "ihan ok").
Kotona tehdään paljon parempaa, edullisemmin ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Eikä tietty tarvitse odotella tunnin verran laskun perään :) Eli parempi vaan kun pysytään vaan kotona!
Sinulle, jonka viestiä lainasin: pyydä miestäsi joskus tekemään ruoat ja passaamaan sinua! Me teemme niin, jotta toinen pääsee välillä "valmiiseen pöytään" eikä ruoan laitto ole aina vain toisen harteilla.
[/quote]
Kyllä se joskus tekeekin, mut se ei vapauta siitä jatkuvasta suunnittelu- ainestenhankinta tms vastuusta mihin väsyn.