Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on kotona usein parempaa ruokaa kuin perusravintoloissa

Vierailija
20.07.2013 |

On ihan hauska huomata, että me osataan nykyään miehen kanssa kokata niin hyvää ruokaa, että perus ravintolaruoka on usein huonompaa kuin meidän kotiruoka. Ei varmasti vedä vertoja huippuravintoloille, sitä en tarkoita, mutta tehtiin ihan tajuttoman maukasta ruokaa taas tänään illalliseksi! Hyvä ruoka, parempi mieli :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin tai pistän vielä paremmaksi, meillä yhtä hyvää kuin huippuravintoloissa.

terveisin keittiömestari

Vierailija
2/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa perus ravintoloissa ruoka on huonoa. Pihvi paistettu kengän pohjaksi ja pastat keitetty liisteriksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusravintoloissa käytetään eineksiä ja valmiita kastikkeita. Huonompaa se on kuin kotona

valmistettu,niin maultaan kuin laadultaankin.

Vierailija
4/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, meillä ei Michelin-tasolle päästä, mutta Goodyear-tasolle ainakin.

Vierailija
5/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Itse asiassa harvassa ravintolassa saa edes hyvää ruokaa. Ns. Huippuravintoloissakin käytetään puolivalmisteita, eikä niissä ole juuri koskaan riittävän tuoreita raaka-aineita, kuten esim. juuri maasta otetut kasvikset, vastanostettu kala ym. Kaupasta ei tuoreita ja/tai käsittelemättömiä raaka-aineita edes saa.

Vierailija
6/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:14"]

Perusravintoloissa käytetään eineksiä ja valmiita kastikkeita. Huonompaa se on kuin kotona

valmistettu,niin maultaan kuin laadultaankin.

[/quote]

Juuri näin. Suomessa perusravintola on mäkkärikamaa posliinilautaselta. Surullista.

Vierailija
7/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ketjuravintolan tasoista ruokaa osaa tehdä ihan keskinkertainenkin kotikokki. Jauheistahan ne taitaa kastikkeetkin tehdä ja pihvit lienee puolivalmisteita. 

Vierailija
8/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei suostu enää ravintoloihin syömään, kun kotiruoka on parempaa.

Kiitos kiitoksista siis, mut kun mä haluaisin joskus valmiiseen pöytään. :(

Vierailija
9/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:37"]

[/quote]

Minä taas en halua, koska se ruoka on useimmitencpettymys. Kotona saa todellakin parempaa.

Vierailija
10/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on, helposti. Silti käymme ulkona syömässä melko usein, lounastarjousten aikaan (työajoistamme johtuen pääsemme yhdessä), ihan vain silkasta ilosta, että saa olla toisten passattavana. Oman kodin antimet voittavat kyllä kaikki normiravintolat helposti, jopa nepalilaista / thaimaalaista ruokaa tehdään yhtä hyvää kotona.

Vierailija
11/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:41"]

[/quote]

Niin onkin, mut silti, olis ihana joskus päästä valmiiseen pöytään. Mä oon ihan järjettömän uupunut tähän jatkuvaan kokkaamiseen.

Minä taas en halua, koska se ruoka on useimmitencpettymys. Kotona saa todellakin parempaa.

[/quote]

Vierailija
12/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on keittiömestari ja usein tosiaan kotona parempaa kuin ravintolassa. Syödään kotona paljon sushia, etanoita, jättikatkarapuja, aasialaista, risottoja yms. Kun tekee hollandaiset yms. alusta asti itse, niin onhan se parempaa kuin ravintoloiden valmiit.

Vierailija
13/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin. Se on vain ihan tavallista perusruokaa.

Tämä perustuu ravintolan keittiössä työskennelleen perheenjäsenen käsitykseen, kun ravintoloissa on yleensä puolivalmisteita.

Vierailija
14/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri puhuimme tästä eilen miehen kanssa. Ei tule enää ravintoloissa käytyä, koska kokkaamme itse paljon parempaa. Ja laadukkaampaa.

Vierailija
15/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mekään enää käy ravintolassa koska osaamme tehdä parempaa kuin ravintolassa saisi. Esim pihvit kastikkeella, yhtään kertaa en ole saanut niin hyvää ravontolassa kuin kotona, ja lisäksi tulee paljon, paljon halvemmaksi.

Teemme tosi monipuolisesti ruokaa ja itse myös leivon paljon. Juuri Ahvenanmaalta ostettiin lomalla paikallista itsetehtyä bostonkakkua, ja kun keitettiin kahvit asuntoautolla, niin koko perhe sanoi, että olisi kannattanut äidin tehdä, kun olisi ollut silloin parempaa. Vaikka täytyy tunnustaa, että Ahvenanmaalla ostataan yleensä tehdä hyviä leipiä ja makeita tarjottavia.

Vierailija
16/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden tulisi ajatella annoksensa uusiksi. Ei kaikkiin annoksiin kannata lisätä pakastevihanneksia.  Eivät tavintolat ole äitejä jotka pakottavat syömään kasviksia :D 

Tekisivät vain mitä osaavat niin ei jäisi niin paha maku. 

Vierailija
17/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 11:55"]

Mieheni on keittiömestari ja usein tosiaan kotona parempaa kuin ravintolassa. Syödään kotona paljon sushia, etanoita, jättikatkarapuja, aasialaista, risottoja yms. Kun tekee hollandaiset yms. alusta asti itse, niin onhan se parempaa kuin ravintoloiden valmiit.

[/quote]

Ei tarvitse olla keittiömestari tehdäkseen noita :D Aika perussettiä meilläkin.

Vierailija
18/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

TietenKin on, mutta silti ainakin kesällä haluan myös syömään. Koululaisten kanssa on muutenkin työlästä.

Vierailija
19/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ravintoloiden taso on surkea, tämä on ikävä tosiasia. Jo heti kun siirtyy länsinaapurin puolelle, saa KESKIMÄÄRIN paljon parempaa sapuskaa.

Yhdysvalloissa en vielä toistaiseksi ole saanut pahaa ruokaa missään ravintolassa. Annoskoot ovat ihan järjettömät (liian suuret minusta) mutta ruoka on maistuvaa. Jo katukeittiöstä saa erittäin halvalla, erittäin maukasta ruokaa esim. Nykissä.

Vierailija
20/23 |
20.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä sama juttu. Olisi kiva sillöin tällöin päästä ravintolaan nauttimaan, mutta mies ei arvosta pieniä annoksia ja isoa hintaa. Ei sillä, että viimeiset kerrat parin vuoden aikana kun ollaan oltu syömässä ihan tasokkaissa paikoissa, ainoastaan kerran ruoka ylitti odotukset (esim. viimeksi oltiin Murussa ja ilta oli hauska, mutta ruoka vain "ihan ok").

Kotona tehdään paljon parempaa, edullisemmin ja sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Eikä tietty tarvitse odotella tunnin verran laskun perään :) Eli parempi vaan kun pysytään vaan kotona!

Sinulle, jonka viestiä lainasin: pyydä miestäsi joskus tekemään ruoat ja passaamaan sinua! Me teemme niin, jotta toinen pääsee välillä "valmiiseen pöytään" eikä ruoan laitto ole aina vain toisen harteilla.