Koira-asiantuntijoita paikalla? Miksi koira pissaa yhtäkkiä sisälle?
Neuvoja kaipailisin: 2v vuosi sitten steriloitu narttu, joka ei ole pissannut sisälle kertaakaan pentuajan jälkeen kusaisi tänään alleen. Normaalisti oltiin ulkoiltu ja normaalit ruoat ja juomat. Epäilen, että vahinko tapahtui unessa, koska lätäkkö löytyi siitä, mihin koira oli käynyt maate kun itse menin päikkäreille. Koska koiralla on ollut myös vähän ripulia ja muutenkin oli pari asiaa jotka halusin tsekata, käytiin eläinlääkärissä. Virtsatulehdusta ei ollut, vatsa ei arista. Virtsan ominaispaino oli alhainen. Edellisestä ulkoilusta oli vain muutama tunti, yleensä pärjää helposti vaikka 12h pissaamatta.
Pissaa on tuntunut muutenkin riittävän tänään.
Onkohan tää joku tauti vai eka merkki leikatun koiran pidätyskyvyttömyydestä vai mitä? Huolettaa.
Kommentit (4)
Joo, ymmärrän että kuulostaa ylireagoinnilta, mutta oli pitänyt jo muutenkin mennä tsekkaan yksi ihomuutos ja korvat, joten menit nyt sitten saman tien, kun ollaan lähdössä huomenna metsään pidemmäksi aikaa, ja sieltä nyt ei sitten ihan niin helposti lähdetä eläinlääkäriin :)
T. Ap
Juonut paljon, joka voi tarkoittaa, että syönyt jotain koiralle sopimatonta. Voi olla myös flunssa tulossa tai jotain hormonihäiriöitä. Virtsaamis ongelmat menevät lähes poikkeuksetta itsestään ohi. Minulla ollut useita koiria nelisenkymmentä vuotta ja jokainen niistä on muistini mukaan joskus pissannut sisälle. Ei se sen kummempaa ole kuin ihmisille nolo ja odottamaton pieni tiraus housuihin.
Älä nyt ihmeessä yhdestä pissasta huolestu. Itse en olisi edes eläinlääkäriin moisesta lähtenyt. Seuraile vaan toistuuko, todennäköisesti ei.