Suositelkaa ammatteja, missä voisin LIIKKUA
Tällä hetkellä teen kirjanpitäjän töitä ja istun vain tietokoneella. Hartiat ja niska jumissa, selkä kipeä. Nyt haluaisin vähentää näitä töitä ja alkaa tehdä osa-aikaisesti töitä missä liikkuisin paljon. Suositelkaa jotain :)
Kommentit (323)
Siivoojia tarvitaan joillakin paikkakunilla tosi paljon tällä hetkellä. Voit saada vaikka lomatuurauksen, niin pääsee kokeilemaan tuntuuko omalta. Mutta voin luvata, että jossain vaiheessa alkaa ketuttamaan se tunne miten siinä ammatissa kokee olevansa ns. "alaluokkainen". Moni katsoo rumasti tai jättää huomioimatta, ehkä pari tyyppiä moikkaa aina. Sinulla ei ole mitään palkallisia taukoja ja siirtymisetkin on palkattomia. Kannat likaisia rättejä ja roskia ympäriinsä hikisenä. Et voi mitään kahvitella työkavereiden kanssa tai selailla nettiä. Voi alkaa ne taloushommat taas tuntumaan hehkeiltä tän jälkeen..
Ruokakaupan lähetti tai yleensäkin kuljetuspalveluyritykset, jos tavaroiden nostelu kiinnostaa. Tai sitten ostosten keräilijä. Tilaan ruoat 24/7 auki olevasta kaupasta ja tuotteita taidetaan kerätä kaikkina vuorokauden aikoina.
Vapaa palokuntalainen. Mutta ei taida saada palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajavartija.
Suurin osa rajavartioista leimaa passia istuen kopissa. Aika pieni osa on niitä, jotka oikeasti partioi rajaa.
Ei pidä paikkaansa. Isäni oli ravartiostossa eikä työ mitään pelkkää passin leimaamista todellakaan ole.
Puistotyöntekijä! Tein yhden kesän ja syksyn sitä hommaa. Oli todella kivaa ja monipuolista! Palkka tosin todella surkea, mutta plussaa on jatkuva ulkona ja liikkeelläolo, näkee konkreettisesti työnsä tulokset (roskien kerääminen on oikeasti todella viihdyttävää), saa istuttaa keväisin kukkia, kitkeminen ei tosin ollut mitään herkkua, oksien harventaminen on myös hauskaa :D Talvisin homma on enimmäkseen roskien keräämistä, lumen luontia. Syksyisin haravointia, ja sitä saa tehdä sen pari kuukautta kyllästymiseen asti :D. Päivätyötä ja kelien armoilla ollaan. Sateessa on kivaa olla lämpimän sadetakkiasun kanssa pihalla :) Voisin tehdä tätä hommaa koska tahansa jos palkka olisi parempi.
Wolt-kuski, pyörällä tietty. Rahan määrästä en ehkä tuon homman yhteydessä alkaisi puhumaan, mutta liikkua varmaan saisi ja aika vapaasti itse määritellä milloin hommaa tekee.
Verkko-ostosten keräilijä esim. Prismassa / Cittarissa. Tulee varmasti askelia työvuoron aikana :)
Hyvä ketju! Olen samassa tilanteessa, tosin hoitajan koulutus taustalla. Hoitoalan töitä voisin muuten tehdä, mutta en jaksa osaa siellä työskentelevistä ihmisistä. Alalle hakeutuu todella paljon sinne soveltumattomia henkilöitä. Joku kohtuullisesti palkattu, itsenäinen ja paljon liikettä sisältävä ammatti olisi unelma.
Jos nykyinen työ on muuten ok, miettisin aluksi miten voin lisätä työpäivään ja pelkkään istumiseen muuta rutiinia. Hommaa sähköpöytä (jos sitä ei vielä ole) ja tee työtä myös seisaaltaan. Seisallaan olo mahdollistaa myös muunlaisen liikkumisen kuin ihan pelkkä istuminen. Onko työnkuvaan mahdollista lisätä/vaihtaa sellaisia työtehtäviä, joissa tulee noustua ylös, esim. postinkäsittelyä tai muuta, josta saa ylimääräisiä askeleita?
Tällaisena maailmanaikana on melkoinen riski vaihtaa työpaikkaa, joten yksi näkökulma asiaan on se, että selvittää miten voi nykyistä työtä muuttaa sen verran, että jatkuva istumarutiini katkeaisi.
Rakennussiivous. Saa kontata, kurkotella, kantaa tavaroita, roudata roskia, imuroida isolla raskaalla teollisuus imurilla. Jos on esim. kerrostalo niin ennen hissin valmistumista ravataan portaita. Ei tarvitse koulutusta. Hyvä kunto ja asenne riittää. Töiden jälkeen ei tee mieli salille mennä.
Kannattaa miettiä mitä toivoo!! Olen itse nyt siivoamassa ja olen jokaisen työpäivän jälkeen ihan kuollut! Joudun vetämään energiajuomia ja proteiinipatukoita että jaksan töissä. Viikonloput ei riitä palautumiseen. Keho on ihan loppuunpalanut vaikka mieli ei stressaa.
Rappusiivoojan työ on hyvin fyysistä ja liikkuvaa.