Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummina olen lahja-automaatti

Vierailija
05.08.2020 |

Tuntuu todella ärsyttävälle, että olen lahja-automaatti kaverilleni. Olen siis hänen lapsensa kummi ja olen käyttänyt tnä vuonna jo yli 100e hänen lapsensa lahjoihin, pyöräavusuksiin yms. Meillä on samanikäiset lapset ja kaverini ei todellakaan penniäkään ole käyttänyt omaan lapseni lahjoihin. Ei vastavuoroisesti ole ostanut omalleni koskaan yhtään lahjaa. Ei edes mitään parin euron tigerin krääsään. Olen päättänyt nyt olla ostamatta enää kummilapselleni tästä syystä lahjoja ihan periaatteesta, vaikka ei lapsen vika olekkaan. Ystäväni on aina suuttunut jos en hänen lapselle osta mitään. Esim yhdet synttärit unohdin ja hän melkein välit katkaisin tästä syystä. Ystäväni on eronnut miehestään, mutta saa ihan hyvin rahaa. Silti uhriutuu köyhäksi yh äidiksi, jolla ei ole varaa ostaa mitään lapsilleen. Lapset ovat viikko viikko isällään ja kummasti kaverillani on varaa matkustaa ja juhlia. En jaksa enää olla lahja-automaatti. Mielipiteitä?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mainittakoon vielä, että kotona ei kauheesti kuria ole, joten vaikka kuinka kalliin lahjan ostaisin, niin se on jo parin kk sisään kadonnut/rikki. Tavaroista ei pidetä huolta ja sitä ei lapsilta edes vaadita

Ap

Vierailija
2/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet se mitä haluat olla.

Minulla ja miehelläni on 7 kummilasta ja emme ole lahja-automaatteja. Myöskään meidän lastemme kummit eivät ole sellaisia.

Jos välisiä ovat kummilapsesi äitiin hankalat, niin anna hänen olla ja katkaista välit ihan rauhassa. Lapselle se on ehkä ikävää, mutta elämä on välillä tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis kaverini kyllä matkustelee tai juhlii joka kk, kun lapset ovat isällään.

Vierailija
4/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä aikaa sen lapsen kanssa ilman tavaroita. Onko minkä ikäinen?

Vierailija
5/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet se mitä haluat olla.

Minulla ja miehelläni on 7 kummilasta ja emme ole lahja-automaatteja. Myöskään meidän lastemme kummit eivät ole sellaisia.

Jos välisiä ovat kummilapsesi äitiin hankalat, niin anna hänen olla ja katkaista välit ihan rauhassa. Lapselle se on ehkä ikävää, mutta elämä on välillä tylsää.

Itsekkään en lapseni kummeilta vaadi mitään. Muutaman kerran lapseni on lahjoja saanut heiltä, joka on ollut ihan mukavaa. Mutta en todellakaan niitä vaadi. Mukavempaa on se että ovat pelkästään lapsen elämässä mukana. Vaikka en itse rikas olekkaan, en todellakaan jättäisi lapseni hankintoja heidän varaan. Se miksi nyt tämä asia ketuttaa, kun tällä hetkellä minua vaaditaan viemään kummilastani koulua varten ostoksille (kolutarvikkeita, reppua, vaatetta mm pyydettiin) ja siis minun pitäisi itse ne lapselle kustantaa.

Ap

Vierailija
6/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole lapselle kummi, älä vanhemmalle.

Lahjaksi pieni muistaminen riittää.

Vierailija
7/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Omaa syytähän tämä on, kun tiesin tässä näin jo käyvän. En vaan uskaltanut joskus nuorempana kummiudesta kieltäytyä, varsinkin kun kaverini on hyvin tulinen luonne.

Vierailija
8/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kummilapsen äiti tekee tätä tasan niin kauan kuin sinä suostut tähän. Olet ikäänkuin "saavutettu etu josta ei luovuta". Puhumisen paikka äidin kanssa ja epäilen että äiti suuttuu , uhriutuu ja lopulta katkaisee välit ja syyttää  sinua itsekkääksi ihmiseksi.  Sinä itse teet tiesi , ei kukaan muu.

Vierailija
9/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs läksit??

Vierailija
10/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kummilapsen äiti tekee tätä tasan niin kauan kuin sinä suostut tähän. Olet ikäänkuin "saavutettu etu josta ei luovuta". Puhumisen paikka äidin kanssa ja epäilen että äiti suuttuu , uhriutuu ja lopulta katkaisee välit ja syyttää  sinua itsekkääksi ihmiseksi.  Sinä itse teet tiesi , ei kukaan muu.

Luultavasti tässä näin käy. Olemme jo lapsen äidin kanssa itse tunnettu eskarista saakka, joten olen ehkä aina tottunut pompotteluun. Itse taas olen aina ollut hiljainen ja pelännyt ristiriitoja.

Vierailija
11/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Hanki vaan jotain pieniä lahjoja tai vie elokuviin, teatteriin, museoon ja tee selväksi että nämä on ne lahjat. Mä oon vähän samassa kierteessä. Aloitin innokkaana ostamaan ihan arvokkaita lahjoja ja nyt multa odotetaan aina jotain näyttävää. Lapsi on jo yli 10 ja vuodessa menee useampi satanen lahjoihin. Perheessä vielä juhlitaan etunimeä ja toista etunimeä, kolmatta ei onneksi ole. Eli vuodessa 4 lahjaa+yökyläilyt shoppailuineen. Lapsi on onneksi tosi kiva ja tykkää kaikesta. Jouluna pyysi Adidaksen hupparin ja kohta varmaan uusinta iPhonea...

Vierailija
12/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Omaa syytähän tämä on, kun tiesin tässä näin jo käyvän. En vaan uskaltanut joskus nuorempana kummiudesta kieltäytyä, varsinkin kun kaverini on hyvin tulinen luonne.

"Tulinen luonne" = raivoaa kuin uhmaikäinen joka kerta kun ei saa tahtoaan läpi.

Kannattaako tuollaisen kanssa olla missään tekemisissä?

Vierailija
13/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä! Hanki vaan jotain pieniä lahjoja tai vie elokuviin, teatteriin, museoon ja tee selväksi että nämä on ne lahjat. Mä oon vähän samassa kierteessä. Aloitin innokkaana ostamaan ihan arvokkaita lahjoja ja nyt multa odotetaan aina jotain näyttävää. Lapsi on jo yli 10 ja vuodessa menee useampi satanen lahjoihin. Perheessä vielä juhlitaan etunimeä ja toista etunimeä, kolmatta ei onneksi ole. Eli vuodessa 4 lahjaa+yökyläilyt shoppailuineen. Lapsi on onneksi tosi kiva ja tykkää kaikesta. Jouluna pyysi Adidaksen hupparin ja kohta varmaan uusinta iPhonea...

Oivoi. Joo täytyy meidän molempien alkaa ostamaan vähän pienemmällä budjetilla😅 kirppispäivä kummilapsen kanssa. Siinä olis ideaa 😁

Vierailija
14/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tulinen luonne" = raivoaa kuin uhmaikäinen joka kerta kun ei saa tahtoaan läpi.

Kannattaako tuollaisen kanssa olla missään tekemisissä?

Tottahan tuo on. En tiedä miksi niin paljon ristiriitoja välttelen.

Vierailija
15/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin ei tarvitse ostaa yhtään mitään lapselle. Kummius on ristiäisiin tarvittava muodollisuus. Lakkaa ostamasta, ja jos katkaisee välit, mitä sinä sellaisella kaverilla olisit tehnytkään.

Vierailija
16/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummin ei tarvitse ostaa yhtään mitään lapselle. Kummius on ristiäisiin tarvittava muodollisuus. Lakkaa ostamasta, ja jos katkaisee välit, mitä sinä sellaisella kaverilla olisit tehnytkään.

Tottahan tämä on.

Vierailija
17/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummi 5:lle lapselle ja todellakin itse määrittelen minkä hintaisen lahjan annan. Sama toimii lapseni kummeihin päin.

Meillä lapsen vanhemmat vastaavat lapsen hintavista hankinnoista.

Vierailija
18/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä katko välejä vaan osta lapselle raamattukaupasta vaikkapa kirja. Jos kaverisi tästäkin suuttuu, anna olla. Kummin tehtävä on kristillinen kasvatus.

Vierailija
19/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa kyllä tavaralahjan sijaan veisin lapsen esim. leffaan, kylpylään, museoon, syömään tms.

Tympeää kun jotkut pitävät niin kummia kuin omia sisaruksiaan lahja-automaattina. Meillä minä olen ainoa lapseton sisaruksista mutta sisarusten lasten toiveet on olleet aina onneksi kohtuullisia. Välillä hankinnassa on ollut joku kalliimpi lahja ja silloin sen hankintaan on jokainen halutessaan osallistunut haluamallaan summalla ja vanhemmat maksaneet loput.

Vierailija
20/25 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa kyllä tavaralahjan sijaan veisin lapsen esim. leffaan, kylpylään, museoon, syömään tms.

Tympeää kun jotkut pitävät niin kummia kuin omia sisaruksiaan lahja-automaattina. Meillä minä olen ainoa lapseton sisaruksista mutta sisarusten lasten toiveet on olleet aina onneksi kohtuullisia. Välillä hankinnassa on ollut joku kalliimpi lahja ja silloin sen hankintaan on jokainen halutessaan osallistunut haluamallaan summalla ja vanhemmat maksaneet loput.

Siinä pitää jo tuntea lapsi aika hyvin, että vie johonkin noista. Yleensä kummilapsi on kaukainen lapsi, jonka on nähnyt ristiäisissä ja joinakin synttäreinä sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan