Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut apua nivelkipuihin jostain lisäravinteesta, glukosamiinista tms? Suosittele

Vierailija
05.08.2020 |

Kuinka kauan söit että auttoi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut vaikka oli vielä reseptillä saatua. Loppujenlopuksi jouduin lonkka leikkaukseen kun lonkkassa oli niin paha kuluma.

Vierailija
2/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen popsinut nyt reilun vuoden apteekin glukosamiini activea ja se todella on auttanut. Sitä ennen söin kipulääkettä tai laitoin jotain voltarenia toiseen polveen, että pärjäsin sen kanssa, mutta nyt yksi tabu aamulla riittää. Kävelen hyvin paljon ja varsinkin vaihtelevassa maastossa, mutta nyt en oikeastaan enää edes muista nivelrikkoani. Ennen jo kilsan parin kävely tai auton ajaminenkin sattui, yöt olivat tuskaa myös.

Äidilleni tuli nivelrikko myös 45 vuotiaana, samoin siskolleni, se tuli siis silloin kun vaihdevuodet alkoivat. Siskollani se on myös ranteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 3-4 viikkoa syönyt Apteekin Glukosamiinia, en osaa vielä sanoa apua. Polvikipuun vaikuttaa niin moni asia. Huomasin polvien olevan aina kipeät, kun työttömänä istun paljon sohvalla, joka on liian upottava minulle. Vaikea aina päästä ylös, kun polviin sattuu. Akuuttina toimenpiteenä laitoin istuintyynyjen alle levyt, jotka poistaa tuon upottavuuden ja se pelkästään on saanut polvikivut vähenemään. Vasemmassa polvessa on kulumia ja turvotusta, liikkuminen kuten kävely on parempi kuin jatkuva istuminen.

Vierailija
4/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi kalanmaksaöljy tabletit

Vierailija
5/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Msm-jauhe. Tutkittuja tuloksia nivelrikon hoidossa. Muutaman viikon jälkeen oireet alkoivat lievittyä.

Vierailija
6/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sellainen harmaa alue, josta saat vaan epämääräistä tietoa. Omat nivelrikkoni ovat olleet pienimmissä nivelissä, sormissa ja varpaissa, enkä ole syönyt yhtään mitään lisäaineita niiden takia. Nehän paranevat ajan kanssa itsestään, hoiti niitä tai ei.

Taitaa ylipainon välttäminen olla paras lääke. Ja monipuolinen ruokailu, nämä kaiken välttelijät ovat niitä vaivaisimpia.

Vierailija
7/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma löytöni parhaaksi avuksi nivelkipuihin on ollut kaikkien makeutusaineiden (sokeri, hunaja, keinomakeutusaineet) ja gluteeniviljojen jättäminen ruokavaliosta pois. 

Olen itsekin kokeillut sen seitsemää luontaistuotetta. Ryhdyin sittent tutkimaan asiaa myös englanninkielisiltä sivuilta ja tuo sokereiden ja gluteeniviljojen osuus tuli vastaan. Niinpä lähdin kokeilemaan kipuja aiheuttavien syiden poistoa lääkinnän sijaan. Ainakin omalla kohdallani tämä toimi. Aiemmin minulla pakotti isovarpaiden ja peukaloiden tyviniveliä, lonkkaa ja kyynärpäitä. Tyvinivelet olivat pahoina erityisesti öisin. Ei enää. 

Nimimerkillä kaikkea on kokeiltu.

Vierailija
8/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkivuista olen päässyt eroon viljattomalla ruokavaliolla.

Vierailija
9/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse syönyt mitään nilvevalmistetta, mutta syötimme glukosamiinia koirallemme, jolla oli nivelrikko, ja siitä oli kyllä ihan näkyvästi apua. Muistan, kun mieheni kävi joskus apteekissa hakemassa valmistetta ja farmaseutti kysyi, että onko tästä ollut apua. Hän suhtautui siis siihen vähän skeptisesti. Mieheni sanoi, että on ollut ihan huomattavasti, koiran liikkuminen on parantunut silmissä.

Vierailija
10/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene apteekkiin ja pyydä naprokseenia. Sitä saa ilman reseptiä, jos osaa pyytää. Hyllyssä sitä ei ole. 5pv kuuri ja nivelkivut hellittää.

Vierailija
11/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloinen mieli ja aurinkoinen sää auttaa parhaiten. Ja tosiaan välillä sattuu, välillä ei.

Vierailija
12/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelrikon tulehdus äityy aina, kun syön kotimaisia viljoja. Jos maltan olla syömättä niitä, pysyvät tuikkivat vihlonnat ja särky poissa.

Vierailija
13/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nivelvaivoja ja lääkäri yllätykseni sanoi sen johtuvan tulehduksesta. Sain viikon tulehduskipulääkekuurin ja monivuotiset oireet hävisivät. Itse luulin tarvitsevani leikkausta tai vähintäänkin fysiotetapiaa.

Vierailija
15/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei nivelissä ole lääketieteellistä vikaa niin paras lääke kipuun on liikunta. Omalla kohdalla vähäinen liikunta ja heikot lihakset aiheuttivat vihlontaa polviin, ja liikunta on vähentänyt sitä selvästi.

Vierailija
16/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Msm-jauhe. Tutkittuja tuloksia nivelrikon hoidossa. Muutaman viikon jälkeen oireet alkoivat lievittyä.

Täältä myös ääni, mutta sen pitää olla Opti-Msm:ää, pelkkä msm on halpisversio. Niska ja selkäkivut olivat järkyttäviä, olin todella ärtyisä jatkuvien särkyjen takia. Opti-Msm:ää otin ruokalusikallisen veteen kerran päivässä ja jo muutamassa päivässä alkoi hellittää. Tätä voi tankata kuureina, ei tarvitse syödä jatkuvasti.

Vierailija
17/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei nivelissä ole lääketieteellistä vikaa niin paras lääke kipuun on liikunta. Omalla kohdalla vähäinen liikunta ja heikot lihakset aiheuttivat vihlontaa polviin, ja liikunta on vähentänyt sitä selvästi.

Ei ole. Liikun työssäni hyvin paljon ja monipuolisesti, mutta se ei todellakaan auta.

Vierailija
18/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sellainen harmaa alue, josta saat vaan epämääräistä tietoa. Omat nivelrikkoni ovat olleet pienimmissä nivelissä, sormissa ja varpaissa, enkä ole syönyt yhtään mitään lisäaineita niiden takia. Nehän paranevat ajan kanssa itsestään, hoiti niitä tai ei.

Taitaa ylipainon välttäminen olla paras lääke. Ja monipuolinen ruokailu, nämä kaiken välttelijät ovat niitä vaivaisimpia.

Miten sormien nivelrikko on yhteydessä ylipainoon?

Vierailija
19/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän polvien kipuilun takia Arthro-merkin nivelvoidetta sekä kapseleita. Ovat auttaneet ja nyt pystyn taas käymään kuntosalillakin. En aio lopettaa ollenkaan, vaan jatkaa käyttämistä tulevaisuudessakin.

Vierailija
20/20 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seleeni vei lonkka ja polvikivut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi