Kuinka pian oireet alkavat jos on allerginen hiusväreille?
Entä voiko oireita tulla vasta esim. seuraavana päivänä värjäyksestä? Miten allergia ilmenee? Kenelläkään kokemuksia näistä asioista? Kiitos jos vastaat :)
Kommentit (3)
Mulle alko hiipiä pelko persuksiin että mitä jos saankin kauheet oireet kun aamulla kävin kampaajalla ja värjättiin hiukset jollain uudella liukuvärimenetelmällä? Olen vaalentanut tyveä jo useita vuosia mutta kun viimeksi vaalennettiin niin päänahka kutisi useita päiviä sen jälkeen. Ei onneksi muita oireita tullut. Päätin että ei enää vaalentamista. Nyt värjättiin tummemmaksi hiukset ja kampaajan mielestä ei ole pelkoa että allergiaa tulisi... Itseäni alkoi vasta kampaajalla käynnin jälkeen mietityttää että hitto jos saankin kauheet oireet tästä uudesta tummemmasta väristä. Eihän mulla ole sellasesta väristä mitään kokemuksia. Taidan lopettaa nää värjäämiset kokonaan, sellaisia myrkkyjä ne sisältää. Olkoon sitten ei minkään värinen ohut liru tukka!
Tyhmää miettiä jälkikäteen tämmösiä, tiedän.
ap
Värjäsin illalla ja seuraavana päivänä oli hiusrajassa punoitusta ja kasvoissa selvää turvotusta, joka lähti sitä seuraavaan päivään mennessä.
mulla tulee 24 h sisällä oireet. Hiusraja ja päänahka rupeaa aluksi punoittamaan, myöhemmin hilseilemään, korvan takaa rupeaa "märkimään". Kerran myös hiuksia lähti päästä kun meni niin pahasti ruvelle.
En voi käyttää mitään hiusväriä missä on ammoniakkia. Onneksi kaupasta saa ammoniakitonta. Pari kertaa kampaajalla saanut pahat allergia oireet.