Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki laittavat facebookiin valokuvia valtavista määristä kerättyjä kanttarellejä tai joistain mustikka-saaleistaan?

Vierailija
04.08.2020 |

Ovatko he nyt siis hyviä ja parempia ja kadehdittavia ihmisiä, kun ovat käyneet omin voimin keräämässä luonnon antimia. Miksi pitää leuhkia? En ymmärrä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, ja minkäslainen se mustikkasaali on? Onko mustikat liimattu toisiinsa saaliksi? Värjääkö saali? Pidätkö sitä kesällä vai talvella?

Vierailija
2/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat iloisia saaliistaan. Ja minäkin olen iloinen heidän puolestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein pysty harrastamaan muuta kuin ulkoilua eri muodoissaan, jos ei kotona nyhjää. Siksi.

Vierailija
4/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin himskatin kyllästynyt someen että otin kaikki tilit pois. Iloinen oon kyllä muiden puolesta, some ärsyttää.

Vierailija
5/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennemmin lähestyä asiaa sitä kautta, miksi sinulla nousee karvat pystyyn jostain tuollaisesta. Miksi koet sen leuhkimiseksi? Millaisia kuvia Facebookissa mielestäsi saisi julkaista, ettei niistä tulisi sinulle paha mieli?

Vierailija
6/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihmisten - varsinkin hyvin toimeen tulevien - tapa osoittaa fyysistä aktiivisuutta, luonnon antimien hyödyksi käyttämistä ja vapaa-ajankin hyödyllistä käyttöä. Niin, ja jonkinlaista kulinaarista harrastuneisuutta myös.

Sellaista oman kilven kiillottamista, aika harmittomalla tavalla.

T: se tyyppi jota kuvailtiin, ja joka on analysoinut somekäytöstään sienikorikuvien tiimoilta

Vierailija
7/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarellit ja mustikkashaalit ovat niin ihquja. Poimippa itsekkin. Olet sydämmellisesti terve tullut lähi-metsään. Ei se olekkaan pitkässä juoksussa ja ät thi end of thö dei hassumpaa.

Vierailija
8/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sinne nyt ylipäätään ottaen laitetaan mitään. Heillä on varmasti ollut kiva metsäretki ja onhan se nyt vähän erikoisempaa tekemistä kun niitä vain tähän aikaan vuodesta saa. Ja kyllä mä mielummin katselisin kuvia luonnon antimista kun tissi/perse/töröhuulikuvia kuohari kädessä.

En muuten ole somessa minäkään :D

Vierailija
9/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kuin mikä tahansa perseenpyllistys-someilmiö. Yksi laittaa ja kaikki laittaa. Ovat tosiaankin lampaita.

, vaikkeivät huonolla tavalla tällä kertaa.

Vierailija
10/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ihmisillä ei ole kauheasti kilpensä kiillottamiskuvia, kun kukaan fiksu ei ainakaan jaa mitään ulkomaanmatkakuvia, vaikka siellä olisikin.

Joten kaikesta perusjutuista jaetaan someen.

Vierailija
11/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ennemmin lähestyä asiaa sitä kautta, miksi sinulla nousee karvat pystyyn jostain tuollaisesta. Miksi koet sen leuhkimiseksi? Millaisia kuvia Facebookissa mielestäsi saisi julkaista, ettei niistä tulisi sinulle paha mieli?

Et ymmärtänyt huonon ulosantini vuoksi pointtia. Se on se, kun kaikki ikään kuin kilpailevat nyt siitä, että ovat varmasti keränneet hienon saaliin ja niin pois päin. Ap

Vierailija
12/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egoistista narsismia jolla huorataan internet famea.

Vierailija
13/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun juttu ollenkaan tai tarkemmin voin laittaa kuvan, kuvia metsästä.

Mutta se jää siihen. Ei mitään selityksiä tai tarinoita. Pelkkä kuva saa riittää.

Vierailija
14/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä marjastamassa ja sienestämässä käyvät sekä ne, jotka usein päivittävät somea että ne, jotka eivät laita sinne juuri mitään (myöskään niitä saaliita). Itse olen tilapäisesti autottomana jumissa kaupungissa ja ryhtynyt lenkkeilemään (en päivitä someen), vaikka en siitä touhusta ole ennen edes pitänyt. Matkoille ja kulttuuririentoihin ei nyt oikein kärsi mennä, se on nyt sitten tällaista. -3

Vierailija
15/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi postaa jokaisen keräämänsä mustikan, sienen ja puolukan. Myös työvuoronsa ja kaiken mitä ikinä tekeekään. Ylityötunnitkin on ilmoitettava somessa.

Vierailija
16/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt huonon ulosantini vuoksi pointtia. Se on se, kun kaikki ikään kuin kilpailevat nyt siitä, että ovat varmasti keränneet hienon saaliin ja niin pois päin. Ap

Kyllä ymmärsin. Miksi koet nuo kuvat nimenomaan kilpailuksi? Oon mäkin joskus laittanut jotain sienikuvia instagramiin, mutta en kyllä siinä ajatellut kilpailevani jonkun kanssa. Sienestäminen on vain semmoinen juttu, että siinä ei pelkällä omalla tahdolla onnistu, ja itse olen ihan lapsellisen iloinen, kun löydän hyviä sieniä.

Vierailija
17/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsä on elämä. Marja saalis on turvaa, sienisaalis on turvaa. Se näyttää että ruokaa löytyy vaikka Muttin tomaattimurska loppuisi.

Vierailija
18/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ilmiö, kaikkia ärsyttää kaikki mitään someen postataan. Jos kaverisi kertoo sinulle keränneensä mustikoita, sanotko hänelle että turpa kiinni? Ihmiset nyt vaan laittavat someen arkisia juttujaan, ja minusta se kuuluu asiaan. Mitä muuta sinne sitten pitäisi laittaa? Filosofisia pohdintoja? Olemassa olevien teorioiden kumoamista ja muuta hienoa?

Vierailija
19/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärsin. Miksi koet nuo kuvat nimenomaan kilpailuksi? Oon mäkin joskus laittanut jotain sienikuvia instagramiin, mutta en kyllä siinä ajatellut kilpailevani jonkun kanssa. Sienestäminen on vain semmoinen juttu, että siinä ei pelkällä omalla tahdolla onnistu, ja itse olen ihan lapsellisen iloinen, kun löydän hyviä sieniä.

No sikso, kun ne muiden facekaverien sienisaaliskuvat asettavat tykkääjineen sellaisen paineen lampaalle, että hänenkin sitten pitää julkaista kuva uroteostaan eli sienisaaliistaan. Ap

Vierailija
20/26 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistin eilen kuvan sienistä, löysin lenkillä muutaman kanttarellin. En edes ajatellut että tässä asiassa olisi jotain kilpailtavaa, kunhan laitoin kuvan asiasta joka ilahdutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän