Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ostaa aina monta samanlaista vaatetta

Vierailija
04.08.2020 |

Mitä mieltä olet, että onko järkevää ostaa monta samanlaista ja samanväristä vaatetta? Kaveri työskentelee päiväkodissa ja perustelee sillä, että sitten on helppo pestä pyykkiä, kun on samanlaisia ja samanvärisiä vaatteita.
Tuossahan muut luulee, että sillä on aina samat vaatteet!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, kun on puhtaat. Työvaatteet saa olla kuin työvaatteet. Mullakin on aina samanlaiset töissä.

Vierailija
2/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan autistisia piirteitä? Toisaalta noin toimivat myös suuret johtajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin minä. Kun löytyy hyvä ja istuva, ostan useita. Ja koska minun on vaikea löytää housuja, ostan aina samoja niin kauan kuin ko. mallia saa.

Vierailija
4/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä löydän jonkun hyvän vaatteen voin ostaa niitä useamman kappaleen. Yleensä ostan kyllä sen eri väreissä, tai kuoseissa, mutta en aina.

Vierailija
5/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tykkää tietynlaisista vaatteista, niin eikös se ole vain fiksua ostaa niitä sen verran, ettei tarvitse pyykätä usein pieniä eriä?

Vierailija
6/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että ihmiset todella tekee näin ennen kuin jossain vaiheessa tajusin että työkaverilla on ollut samat valkoiset kengät jo monta vuotta käytössä päivittäin ja näyttävät edelleen kuin uusilta. Kyselin sitten häneltä miten saanut pidettyä ne niin hyvässä kunnossa niin tämä nauraa ettei mitenkään, ostaa 1-2 paria vuodessa uusia :O Aina myös mustat pitkät housut, samanlainen laukku ja jokin neuletakki päällä, myös kesähelteellä.

En ole viitsinyt kysyä kun on aina puhdas mutta varmaan näitäkin on kaapit täynnä prikulleen samanlaisia vaatteita joita käyttää vuodesta toiseen ja tilaa uusia sitä mukaa kun kuluvat. Paljasta pintaa ei näytä koskaan muuta kuin naamasta ja käsistään.

Nämä on ehkä tyypillisiä asperger-piirteitä, esim. tällä kyseisellä henkilöllä on myös muita hyvin tiukkoja rutiineita mistä ei voi poiketa esim. ruokailujen ym. suhteen joten ei voi tyyliäänkään vaihtaa hitusen vertaa.

Vierailija
7/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen myös niin enkä pelkästään työvaatteilla. Mulla on sama farkkumalli ja -väri ollut käytössä jo monta vuotta, aina kahdet kerrallaan kaapissa. Samoin jos löydän todella hyvän paidan käyn pikaisesti ostamassa toisen samanlaisen. Vaatteet ovat niin huonolaatuisia nykyään että silloin pitää toimia jos löytyy joku helmi.

Vierailija
8/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon muutaman kerran palannu kauppaan ostamaan tuotteen toisena kappaleena, kun olen huomannut sen käytössä poikkeuksellisen hyväksi. Vaatteillakin on elinkaari.

Vierailija
9/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin järkevää. Itsekin teen samaa. Jos joku vaate on hyvä, ostan sitä useamman kappaleen. Monesti niin, että suosikkiväriä ostan useamman kappaleen ja sitten muista käyttämistäni väreistä yhden.  Ei kiinnosta tippaakaan mitä töissä ajatellaan. Jos jollain on aikaa kytätä, niin siinä kytätköön.

Vierailija
10/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös ostan aina koko pinon, kun löydän jonkun hyvän arkivaatteen. Mitä helv etin väliä sillä on, jos joku kuvittelee, etten vaihda vaatteita?!

Vierailija
11/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin järkevää. Itsekin teen samaa. Jos joku vaate on hyvä, ostan sitä useamman kappaleen. Monesti niin, että suosikkiväriä ostan useamman kappaleen ja sitten muista käyttämistäni väreistä yhden.  Ei kiinnosta tippaakaan mitä töissä ajatellaan. Jos jollain on aikaa kytätä, niin siinä kytätköön.

Ja jatkan vielä, että päiväkodissa työskentelevällä sitä pyykkiä varmasti kertyy työvaatteista eri tahtia kuin itselläni toimistotöissä. Eli vielä ymmärrettävämpää. 

Vierailija
12/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin teen.

Vierailija
13/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon muutaman kerran palannu kauppaan ostamaan tuotteen toisena kappaleena, kun olen huomannut sen käytössä poikkeuksellisen hyväksi. Vaatteillakin on elinkaari.

Tämä! Ja tässä ei kannata aikailla, koska muuten käy helposti niin, että ko. vaatekappaletta ei enää löydäkään. 

Vierailija
14/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin parikymppisenä emotionaalisesti häiriintyneen (varmaan jokin sivistyneempi nykytermi) pojan hoitajana. Kun palasin töistä, niin vaatteissani oli vähintään kuolaa ja räkää, joten tietenkin pesin työvaatteet joka päivä.  

Kaverisi valinta on erittäin järkevä

Vierailija
15/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummansininen puku ja valkea kauluspaita. Aika sama lookki päivästä toiseen. Ei häiritse ketään, luulen.

Vierailija
16/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä ihan älyttömän tylsää, jos vaatteissa ei olisi valinnanvaraa. En kestäisi. Samasta syystä en kestä katsella vuosikausia totaalisen muuttumatonta sisustusta.

Ei sopisi minulle pätkän vertaa. Minun kaapistani löytyy mustas, pinkkiä, valkoista, ruskeaa, harmaata, laivastonsinistä. Löysää, vähemmän löysää.

Vierailija
17/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa*

Vierailija
18/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erik Satie omisti seitsemän samanlaista pukua.

Nuuskamuikkunen haluaa aina samanlaisen vihreän asun.

Vierailija
19/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä. Kun löytyy hyvä ja istuva, ostan useita. Ja koska minun on vaikea löytää housuja, ostan aina samoja niin kauan kuin ko. mallia saa.

Sama täällä, nyt harmittaa kun lopettivat mun lempihousujen myynnin.

Vierailija
20/28 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan pojalleni aina useammat samaa vaatetta jos löytyy sellainen joka kelpaa. Se käyttää muuten aina niitä samoja. Ihan sama jos ihmiset luulee ettei sillä oo kuin yhdet vaatteet.