Olenko ainoa, jolle tämän pandemian rajuus ei tullut yllätyksenä?
Itse tiesin jo tammikuussa, että näin tulee käymään. Se vain yllätti kuinka Suomen sairaalat eivät lopulta täyttyneetkään.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Et todellakaan. Mä tiesin että tilanne on paha juuri siksi, koska THL vähätteli asiaa niin kiihkeästi ja suoraan sanottuna sylkivät päin WHO:ta. Ihan perus suomalaista uhoamista ja valehtelua, YYA-aika ei tod ole ohi.
Onneksi Trump ja Putin ovat hoitaneet hommat omissa maissaan niin paljon paremmin, vai mitä?
Tiesin. Ja tämänkin tiesin, korona päästettiin taas ihan tahallaan leviämään. Halutaan heikoista eroon nyt kun ei ole rahaa. Tää trendi jatkunut jo monta vuotta.
Joopa joo, aina on joku joka "arvaa" muka oikein.
Et. Mä en voinut nähdä sen jälkeen mitään muuta lopputulemaa kun Kiina eristi kokonaisen kaupungin. En nukkunut sinä yönä juurikaan kun mietin että miten paha virus voi oikeen olla kun tuollaisiin toimiin alettiin.
Oli tosi absurdia että alussa täällä Euroopassa koko tautia ei pidetty mitään kun tuskin Kiina ihan tosta noin vaan sulkee kaupunkeja.
Mä kyllä odotin tuon kaiken öyhötyksen ja maailmanlaajuisten rajoitustoimien johdosta paljon pahempaa. Nyt ei saatu kuin vuosikymmenen kestävä talouslama aikaiseksi, joka alkaa, kun näitä elvytyspaketteja aletaan maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo, aina on joku joka "arvaa" muka oikein.
Eihän tuokaan raukka mitään arvannut oikein. Yllättyi siitä, etteivät sairaalat täyttyneet. Jos olisi "arvannut" oikein yhtään mitään, niin olisi tuonkin tiennyt.
Olenko ainoa :""D Mikä lumihiutale luulet olevasi? :'D
Suomessa sairaalat eivät täyttyneet, koska iso osa sairastuneista jätettiin kuolemaan. Jotkut sitten paranivat hyvällä tuurilla mutta vammautuneina.
Täällä on menossa kaunisteltu Ruotsin malli, jossa vanhuksista ja jopa työkykyisistä riskiryhmäläisistä halutaan eroon. Minua ei enää yllätä mikään pahuus tässä maailmassa.
Mielestäni ei ole ollut edes paha. Odotan sitä kun pihalla on satoja ruumiskasoja joka puolella maata :)
Joo, moni mummo on kuollut kolme viikkoa ennen aikaansa.
Minulle tuli enemmänkin yllätyksenä pandemian mietous. Nähtyäni mitä Kiinassa tapahtui tammikuussa, odotin tämän olevan jotain paljon pahempaa. Uskoin silloin että tämän vuoden lopussa puhuttaisiin jo kymmenistä miljoonista kuolleista. Kerrankin olen todella tyytyväinen siitä että olin väärässä. Tällä hetkellä kun elämäni ei poikkea aiemmasta muuten kuin siten että ulkomaanmatkoille ei pääse ja baareihin ei jaksa jonottaa, kun niihin pääsee sisään vain puolet normaalista asiakasmäärästä.
Milloin ne jäähallit muutetaan ruumishuoneiksi?
Vierailija kirjoitti:
Milloin ne jäähallit muutetaan ruumishuoneiksi?
Kahden viikon päästä.
Yllätti, ettei tämän pahempi. Ja se, että Ruotsin tilanne on menossa niin paljon parempaan suuntaan, antaa toivoa, että ehkä tästä lopulta kuitenkin selvitään.
Oli tammikuussa jo selvää että tästä tulee pysyvä vitsaus. Nyt vasta alkavat viralliset tahot sitä sanomaan. Ehkä mun olisi pitänyt olla eri alalla?
Öö missä se rajuus on? Sitähän maalattiin kauhukuvia miten sairaaloiden kapasiteetit ei riitä ja eihän tässä mitään ongelmaa ole ollut.
Jaa mikä rajuus? Ihmisten typeryyskään ei tullut yllätyksenä. Itse tauti on hyvin vähänongelmainen verrattuna järkijättöihin mitkä on tuhonneet maailmantalouden pitkäksi aikaa.
Maailman osalta ei yllättänyt, mutta Suomi on päässyt yllättävän vähällä mielestäni. No ehkä se vielä ehtii.
Tämähän on ollut kevyempi kuin keskivertoflunssa!
Ihan olematon pandemia. Tietenkin tilanne olisi voinut olla pahempikin, mutta hullua on nyt väittää tätä joksikin ongelmaksi.
Et todellakaan. Mä tiesin että tilanne on paha juuri siksi, koska THL vähätteli asiaa niin kiihkeästi ja suoraan sanottuna sylkivät päin WHO:ta. Ihan perus suomalaista uhoamista ja valehtelua, YYA-aika ei tod ole ohi.