Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joka kerta kun riidellään mies uhkaa erolla

Vierailija
17.07.2013 |

Nytkin, eilisen riidan jälkeen, hän on "päättänyt" ihan itsenäisesti että aikoo siirtää huonekalunsa jonnekin varastoon ja muuttaa pois.

Ennenkuin sanotte, että ota ero niin ei tämä niin yksioikoista ole. Kuitenkin rakastan miestä ja meillä pääsääntöisesti menee hyvin, mutta riidat menee aina näin. Mies tietää että satuttaa sanoillaan tosi pahasti, ja hän menee todella pahasti yli tuolla uhkailulla.

Miten mä voisin ottaa nyt esille sen, että lopettaa tuon erolla uhkaamisen? Riidat kuuluu parisuhteeseen ja puhdistaa ilmaa, miksi pitää aina mennä tämmöseen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esität hälle valmiiksi täytetyn eropaperin ja toteat että siinä nyt sitten olis, herra on hyvä ja allekirjoittaa.....

Vierailija
2/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama, joka riidan yhteydessä uhkaillaan erolla. En ole kuitenkaan ottanut kauhean vakavasti. Ehkä johtuu siitä, että riitelemme niin harvoin. Olisiko tuo vain jotenkin miehesi tapa. Jos hän sen niin usein tekee niin tuskin on kauhean tosissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että on viimeinen kerta kun uhkaat erolla. Miehellä on oma elämä ja vapaus valita. Jos haluaa mennä niin menee sitten. Et sinä toista voi väkisin pitää.

Vierailija
4/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ala elämään ero uhan alla. Hae paperi ja täytä ja sano ole hyvä ja allekirjoita.

Vierailija
5/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa yhdessä rauhallisella ehdolla pelisäännöt riitelylle. Sano, ettet pidä tuosta riihojen yhteydessä esiinnousevasta erokortista. Voitte sopia, ettei erosta puhuta riidan aikana. Avioero on sen verran iso päätös, ettei sitä kannata tehdä tunnekuohussa. Jos ja kun ero tulee ajankohtaiseksi, puhutte siitä erikseen ja ihan rauhassa ettekä sekoita eroa esimerkiksi likaisiin sukkiin. 

Meillä loppui riitojen yhteydessä erolla uhkailu sopimukseen. Toisaalta olen myöhemmin hakenut eroa, joten aivan tyhjästä eivät nuo uhkaukset nousseet esiin. Kannattaa siis ottaa tietyllä tavalla tosissaan miehen uhkaukset, vaikka ne onkin otettu esille tunnekuohussa. Jos ihmisellä on hyvä olla parisuhteessa, hän ei uhkaile erolla. 

Vierailija
6/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä reagoit siihen uhkaukseen? Alat itkeä, raivota, pyydät jäämään? Et voi muuttaa toisen käytöstapaa, mitäpä jos muuttaisit omasi? Tee ihan päinvastoin kuin olet ennen tehnyt. Miehesi hakee sulta jotain tiettyä reaktiota uhkauksellaan, ja selvästikin saa sen koska jatkaa samaa kaavaa. 

Vierailija
7/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttää valtaansa sinuun henkisesti. Pidä puolesi ja sano "Tuossa on ovi, pakkaa tavarasi ja häivy", nii  huomaat onko mies tosissaan.

Vierailija
8/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:50"]

Miten sä reagoit siihen uhkaukseen? Alat itkeä, raivota, pyydät jäämään? Et voi muuttaa toisen käytöstapaa, mitäpä jos muuttaisit omasi? Tee ihan päinvastoin kuin olet ennen tehnyt. Miehesi hakee sulta jotain tiettyä reaktiota uhkauksellaan, ja selvästikin saa sen koska jatkaa samaa kaavaa. 

[/quote]

Kyllähän siinä hätäännys ja itku tulee ja koitan saada tolkkua koko touhuun. En enää jaksaisi näitä erolla uhkailuja. Printtaan avioerohakemuksen ja annan sen hänelle. Lähtekööt sitten ja minä sanelen ehdot miten. Eipä tässä enää menetettävääkään ole. Ap

Vierailija
9/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 17:50"]

[/quote]

Kyllähän siinä hätäännys ja itku tulee ja koitan saada tolkkua koko touhuun. En enää jaksaisi näitä erolla uhkailuja. Printtaan avioerohakemuksen ja annan sen hänelle. Lähtekööt sitten ja minä sanelen ehdot miten. Eipä tässä enää menetettävääkään ole. Ap

[/quote]

Just. Se haluaa käyttää valtaansa ja nähdä miten sä alistut. Joten lopeta alistuminen, pidä tosiaan printattu eropaperi valmiina ja sano että nyt joko tosissaan allekirjoitetaan tai jätetään tämä uhkailu. Erosta puhutaan sitten asiallisesti jos on tarpeen.

Vierailija
10/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies pitää sinua suhteen heikompana osapuolena? Miksi hän ajattelee niin, että sinä menetät erossa enemmän kuin hän?

Entä pitääkö mies eroa rangaistuksena sinulle? Millä hän perustelee eroavansa?

En tiedä onko järkevää vetää laatikosta eropapereita heti kun hän erolla uhkaa. Tilanne voi mennä pahemmaksi. Itse varmaan yrittäisin välinpitämätöntä linjaa. En reagoisi mitenkään. Niin kuin joku ylläolevista ehdottikin, muuta toimintatapaasi.

Vierailija
11/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla uutisen kanssa. Me sovimme yhdessä miehen kanssa, että erouhkaus on sen verran iso juttu, että sitä ei riidellessä tehdä. Etenkin mulla oli tapana sitä käyttää, nyt osaan pitää suuni supussa.

Vierailija
12/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erolla uhkailu tulee joka riidassa, niin jotakin on vialla suhteessa. Kysy mieheltäsi rauhallisena hetkenä, että kuinka tosissaan hän on uhkailunsa kanssa - onko se hänen mielestään mahdollinen tilanne? Onko se jäänyt hänelle "päälle", kun on huomannut siihen vahvasti reagoivan? Onko se hänen tapansa lopettaa riita, sanomalla viimeinen sana ja uhatessa erolla? Mitä mies tekee riitojen jälkeen, pyyteleekö anteeksi uhkaustaan vai jättääkö hän sen leijumaan ilmaan jatkuvana uhkauksena?

Jos et ehdi puhumaan miehelle ennen seuraavaa rähinää ja tiedät jo odottaa tätä uhkausta, niin sano sinä se ensin. Sano hänelle, että ok, otetaan se ero sitten kun kerran olet sitä jo ehdottanut usein, että sinulle alkaa tämä nyt riittää, eiköhän tämä ollut tässä. Katso miten mies reagoi, kun ehdit ensin heiluttelemaan erokorttia. Katso häntä silloin suoraan silmiin ja sano asia selkeästi niin, että se menee varmasti perille. Ole hiljaa sanomisesi jälkeen, jätä riitely siihen, poistu vaikka paikalta toiseen huoneeseen.

Vierailija
13/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen paskanjauhaja se ukkos on? Mun eksä ei uhannut erolla, mutta se meinasi aina tappaa itsensä. Helkkari, hengissä on vieläkin.

Mutta pointti on siinä, että ei uhkailla. Millään. Riidellessä voidaan todeta, että ero on yksi mahdollisuus, ja jos se vaikuttaa ainoalta mahdollisuudelta niin siihen pitää ryhtyä eikä vaan mussuttaa siitä.

Vierailija
14/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kamalaa.

Meillä jos uhkais, se olis menoa, ei mitään uhkailua enää. Kumpikaan ei uhkaile, sillä tiedämme, että sellaista uhkausta ei ole, se tarkoittaa lopullista eroa.

Vierailija
15/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavassa riidassa miehen uhatessa erolla sanot ihan rauhallisesti, että "jos se on sinun päätöksesi, niin asia selvä. Haluat erota ja kannat eron seurauksista vastuun." Sitten ryhdyt edelleen hyvin rauhallisesti puhumaan käytännön järjestelyistä: ensi viikolle pitää varata aika lasten elatusmaksun määrittämiseen, kumpi vie avioerohakemuksen, mitä tehdä asunnolle, kumpi kertoo sukulaisille jne. eli otat esille kaikki eroon liittyvät käytännön järjestelyt. Et syytä, et vaadi, otat vain esille faktoja, joista sovittava.

Mutta tärkeintä: älä ota esille paperia, johon mies voi laittaa nimensä, koska se voi olla se viimeinen niitti. Sen sijaan "kylmä" keskustelu saattaa rauhoittaa tai toisaalta miehellä voi olla vastaukset valmiina eli hän haluaa oikeasti erota.

Vierailija
16/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli tyttöystävä , joka toi jokaiseen riitaan mukaan kaikki vanhatkin riidat jolloin riidassa ei ollut mitään järkeä jolloin sanoin aina erotaanko? :D  Ei  kovin rakentavaa , mutta ei niissä riidoissa  ollut muutenkaan mitään järkeä.

Vierailija
17/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies teki tuota ennen. Ei joka riidan aikana, mutta usein. Aina sitten myöhemmin pyysi anteeksi ja sanoi, ettei oikeasti tarkoita. Kerran sitten sanoin, että kyllä se taitaa olla paras ratkaisu jne. Juttelin äitinikin kanssa, että erotaan. En siis nähnyt enää muuta vaihtoehtoa. Puhuttiin miehen kanssa raha-asioista, mistä hän hankkisi asunnon, miten tapaisi lapsia jne. Lopulta mies kysyi vielä onko mahdollisuus puhua asiat halki. Sanoin, ettei ole ja jatkoin eroasioista. Hieman myöhemmin mies kysyi uudelleen sovinnosta. Totta puhuen olin jo itse valmis eroon, mutta ajattelin, että lasten vuoksi vielä yritetään. Mutta puhuimme asiat perin pohjin ja sanoin, että jos mies enää yhdestikään uhkaa erolla, niin se on sitten lopullista. Ei ole uhannut sen jälkeen vaikka on ollut riitoja / kinoja aina joskus. Tsemppiä ap!

Vierailija
18/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan että olen uhkaillut erolla jo vuosia. Olen itsekin sitä mieltä että se on hirveä tapa, ja että minun pitäisi joko pystyä hillitsemään itseni tai sitten myöntää tappioni ja oikeasti erota.

Olen siis naimisissa enää lasten takia, en edes muista milloin olisin viimeksi rakastanut miestäni. Haluan TODELLA paljon erota, mutta lapset niin tykkäävät isästään ja myös tekevät paljolti selväksi kuinka paljon rakastavat sitä että koko perhe on yhdessä, että ei minulla ole oikeasti sydäntä erota vielä. Vihanpuuskissa en kuitenkaan sitä aina muista, ja sitten lipsautan totuuden, vaikka se onkin tyhmää ja epäreilua.

Salaa ilmeisesti toivon että mies suuttuisi erouhkailuistan niin paljon että kääntyisi itsekin eron kannalle, eikä sitten olisi enää se tilanne että paha minä rikon perheen, kun molemmat haluaisivat eroa yhtä paljon.

Ap:n miestä en tietenkään tunne, mutta pidän hyvin mahdollisena että hän on oikeasti vakavissaan niissä uhkauksissaan, vaikkei niitä riidan rauhoituttua enää oikein tohdikaan edistää. Se voi olla unelma jonka toteuttamista hän vain syystä tai toisesta arkailee.

Vierailija
19/35 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioita nuo riidat johtuvat? Onko joku asia, mihin miehesi on lopen kyllästynyt ja oikeasti hänen sietokykynsä ylittyy? Eikö tule mieleen, että kyseessä ei välttämättä ole mikään vallankäyttö (tai ehkä on - viimeinen keino saada puoliso esim. kuuntelemaan tai lopettamaan tietynlainen käytös tms.), vaan epätoivoisen ihmisen epätoivoinen uhkaus tilanteessa, josta ei sillä hetkellä tunne muuta ulospääsyä kuin ero?

Ärsyttää nämä kukkahattutätimäiset "miehesi on kauhea, anna hänelle eropaperit niin lähteköön" -kommentit. Ilmeisesti eroaminen tai sen haluaminen on teille aivan utopistinen ajatus? Vai onko omat eronne hoidettu sillä tyylillä, että täysin puskista ilmoitetaan rauhallisena eropäätös?

Vierailija
20/35 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mun kihlattu uhkailee erojuttui kans kun jotain kinaa ja erimielisyyksii tulee tms. itse en uhkaile erojutuilla. en tajuu miks sen pitää. oon sille sanonu ettei tollaset kuulu suhteisiin ja arvaa montako kertaa oon? aika mont kertaa joo ja tuntuu ettei perille mee.😡

sit se toisenkaut surulline ku mun ystävät pistää sydämii mul ystävän merkiks ja hänel ei. oon ihmetelly et miksei hän voi ettii omii ystävii niin olis itelläänki kiva olo eikä tarvii olla toisen pääl katkera. en tajuu vaan näit miehii. 😣