Helsingin Kannelmäki lapsiperheellisen kotipaikaksi? Kokemuksia, mielipiteitä?
Kommentit (16)
Olen asunut siellä opiskeluaikana, enkä missään nimessä suostuisi asumaan siellä lasteni kanssa! Aivan järkyttävä, pelottavakin paikka. Todella usein joku outo hiippari seuraili, kerran minua ammuttiin ilmakiväärillä, kaveri ryöstettiin kotioven edessä, roskikset ja muu irtain sytytettiin vähän väliä jne.
Kannelmäki on hyvä esimerkki siitä, mitä seuraa, kun samaan paikkaan asutetaan kaikki " hylkiöt" ...
me kun ollaan kahden alle kouluikäisen lapsemme kanssa muuttamassa just Kantsuun. En tiedä ulkopaikakkuntalaisena tarkemmin seudusta mutta sellanen 8-kerroksinen vanha kerrostalo on kyseessä.
Asuin puolitoista vuotta Kantsussa. Yleensä en pelkää iltaisin liikkuessani, päivisin vielä vähemmän, mutta Kannelmäessä en ikinä tuntenut oloani turvalliseksi...
muutenkin mieli matalalla kun pitäny oma koti pistää myyntiin ja nyt sit vielä noin kamalia juttuja paikasta mihkä ollaan muuttamassa.
Vittu!!!
kamala, mutta muut alueet ihan rauhallisia - rivarialue jopa ihan luksus.
juttuja. Ihan tavallista seutua suurimmaksi osaksi. Hyvät lapsiperheen palvelut.
ovat kyllä aika omissa oloissaan. Ei kivaa katseltavaa lapsille. En itse muuttaisi, mutta kauniitakin alueita sieltä löytyy ja päiväsaikaan suhteellisen rauhallista. Nuo juopot ja nistit vähän epäilyttää.
lähiön ostarilla täällä Helsingissä. Ja yleensä kyllä pysyvät omissa porukoissaan eivätkä aiheuta mitään vaaraa ulkopuolisille.
itse asuin kannelmäessä ennen kun sain lapseni.. muutin pois juuri sen takia sieltä pois kun siellä on niin hulluja... toloni toisella puolella hakattiin kuoliaaksi mies jotain kinastelua ollu aikasemmin.... ehdotan että et muuta... kannelmäessä asuu spurgut ja nistit.. sen takia kannelmäkeä sanotaan kännimäeksi
Jos ei oo varaa muuttaa Hgissä paremmille alueille, muuttaisitte syrjempään!!!!
Aseman seutu ja vanhan ostarin seutu on kyllä todella levotonta aluetta, varsinkin iltaisin..Mutta mikäs pakko sinne silloin on mennä liikkumaan?
Itse asuimme Mätäjoen vieressä ja siellä oli jo paljon rauhallisempaa. En pelännyt kulkea koiran kanssa iltalenkillä jne...Kantsussa on kyllä hyvät lenkkeilymaastot juuri siellä Mätäjäoella päin.
Me muutimme sieltä tosin pois juuri sen takia että olin raskaana ja halusimme kasvattaa lapsemme jossain rauhallisemmassa paikassa. Me kyllä muutimme kokonaan pois Hesasta, en olisi halunnut missään siellä kasvattaa lastamme.
Ilman muuta voisin asua lasten kanssa. Vanha Kannelmäki on mukavaa seutua! Uudelle, radan toiselle puolelle en muuttaisi en myöskään ostarin kylkeen tai taloon, jossa paljon vuokra-asuntoja. Kannelmäki on 50-luvun lähiöiden tapaan hyvin mummoutunut lähiö. Kiva leikkipuisto, hyvät ulkoilumaastot, hyvät yhteydet keskustaan, kaikki palvelut lähellä. Olen kuullut, että päiväkoteja olisi lakkautettu, mutta siitä ei varmaa tietoa.
Asemanseutu ankeaa (aukiolla pyörii juoppoja yms) mutta muu osa, esim. ns vanha puoli rauhallisempaa. Asuu paljon lapsia, pari mukavaa leikkipuistoa, ok kirjasto ja muut palvelut - eli varmaan ihan hyvä jos et anna ensiksimainitun häiritä.
kirjastolla hengailee juopot ja baareja joka kulmassa... ei älä muuta
Minä en sinne muuttaisi.
Kävin usein ystäväni luona siellä kyläilemässä ja usein somput yms huutelivat kaikkea ja seurailivat.
Ystävänikin sanoi, että ainoa kunnon vaihtoehto oli alkaa kaveeraamaan kaikkien jengiläisten kanssa, koska muuten ei siellä kulmilla olisi voinut nuorena yksinäisenä naisena rauhassa elellä.
ja kysy joltakin paikalliselta.