HUOOOKAUS!! Olen sairastanut koronan enkä enää jaksaisi lukea noita koronajuttuja. :( Onko muita samassa tilanteessa?
En halua mitenkään väheksyä tätä tautia (alun perin pelkäsin sitä), mutta meidän perheen ja tuttavien sairastettua se olimme vähän että "höh, tämäkö se sitten oli?" Ei siis ollut mikään kova tauti niin kuin esim. influenssa.
Kun tuo korona on jo kuukausia siten jäänyt taakse, en oikein jaksaisi näitä korona-korona-korona-höpötyksiä. Kaupassakaan ei oikein muista turvavälejä yms. Moni paheksuu, mutta he eivät tiedä että meidän perhe + tuttavapiiri on jo taudin sairastanut.
Ymmärrän että moni joutuu vielä jännittämään miten oma elimistö reagoi tähän täysin uuteen virukseen, mutta ymmärtäkää pls myös meitä joille korona on jo menneen talven lumia.
Meidän mielestä sitä parempi mitä nopeammin koronan annetaan pyyhkäistä maailman ympäri.
Kommentit (14)
Minullakin oli korona. Olin sairas 5 kk. Siitä ei ikävä kyllä jäänyt edes immuniteettia, vasta-aineet hiipuvat jo viikoissa tartunnan jälkeen. Lääkärin mukaan pitää vältellä toista tartuntaa huolellisesti, sillä kukaan ei vielä tiedä, onko se lievempi vai pahempi. Esim dengue-kuumeessa toinen kierros on tappavampi.
Tutkimusten mukaan koronaviruksen vasta-aineet saattavat kestää vain 2-3 kuukautta, joten eipä hätää voitte vielä perheesi kanssa päästä sairastamaan uudelleen syksyllä. Toisella kerralla tauti on todennäköisesti pahempi, olen itse sairastanut pitkäaikaisversiota maaliskuusta eikä loppua näy. Aika h***tti
Sama. Puoli vuotta kohta päivittäin kuullut samaa. Ymmärrän asian ikävyyden, mutta näitä tulee jatkossakin.
Kuitenkin väheksyt kun toteat että olipa vaisu. Kaikilla kun taudinkuva ei välttämättä ole se vaisu muoto.
Joo, kun SINÄ et jaksa, kun SINÄ olet sairastanut... Tää maailma ei pyöri sinun napasi ympärillä.
Minun sukulaisellani tauti oli kuulemma lievemmästä päästä, kun ei joutunut teholle ja sairaalaankin vain pariksi yöksi. Erittäin sairaana oli kaksi viikkoa, toipilaana kaksi viikkoa ja sen jälkeen hiukan normaalia heikommassa kunnossa vielä kuukauden. Nyt kesällä on alkanut tuntua normaalilta. Kukaan meistä ei halua tuota tautia, ei myöskään tämä taudin jo sairastanut.
Aloituksesi on erittäin itsekeskeinen enkä voi muuta kuin toivoa, että saatte sen, mitä haluatte eli koronan uudelleen. Ehkä sitten tulee se pahempi versio ja saatte ymmärrystä siitä, miltä se puolestaan tuntuu.
Koronan sairastaneet immuunit pitäisi velvoittaa koronataistelun eturintamaan eli sairaaloihin ja esim kauppoihin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Koronan sairastaneet immuunit pitäisi velvoittaa koronataistelun eturintamaan eli sairaaloihin ja esim kauppoihin töihin.
Nykytiedon valossa siitä ei tule immuniteettia.
"Kaupassakaan ei oikein muista turvavälejä ym"
Eli myönsit juuri olevasi koronainen ihminen ja et noudata kaupassa turvavälejä?
Myönsit suoraan tekeväsi rikollista toimintaa. Aika jäätävää. Sairasta että kaltaisiasi ihmisiä on.
Valmistaudu saamaan uudestaan. Teitä minä minä ihmisiä on ihan riittävästi muuallakin joten älä lue jos ei kiinnosta.
Taas näitä "koska minä ja mun sukulaiset sairastanut ei se voi olla vaarallinen" no yksinkertaisuudesta tulee vielä kärsimään
Vierailija kirjoitti:
Minun sukulaisellani tauti oli kuulemma lievemmästä päästä, kun ei joutunut teholle ja sairaalaankin vain pariksi yöksi. Erittäin sairaana oli kaksi viikkoa, toipilaana kaksi viikkoa ja sen jälkeen hiukan normaalia heikommassa kunnossa vielä kuukauden. Nyt kesällä on alkanut tuntua normaalilta. Kukaan meistä ei halua tuota tautia, ei myöskään tämä taudin jo sairastanut.
Aloituksesi on erittäin itsekeskeinen enkä voi muuta kuin toivoa, että saatte sen, mitä haluatte eli koronan uudelleen. Ehkä sitten tulee se pahempi versio ja saatte ymmärrystä siitä, miltä se puolestaan tuntuu.
Pahoittelut sukulaisesi puolesta, mutta ei hän lievää tautia sairastanut. Lievä on se suuri enemmistö jolla on köhää noin viikko.
ap.n voi muuttaa vaikka p-koreaan jossa ei ollut kuin 1 tartunta e-korean loikkarista . hänetkin ammuttiin pois tartutamasta. muuta sinne jos sua suomen varautuminen ja terveyden huolto ahdistaa
Mikä sut pakottaa niitä lukemaan?