Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lakkoja pidetään herkkuna?

Vierailija
17.07.2013 |

Suomen soilla ja metsissä tuskin kasvaa kuvottavamman makuisia marjoja kuin lakat. Hyi! Pitääkö joku niiden mausta oikeasti? 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on herkullisia!

Vierailija
2/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä; ovat kuin erikeepperiä sannalla maustettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku pitää eri asioista kuin sinä? Kuinka tyhmä sinä oikeasti olet?

Vierailija
4/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:43"]

[/quote]

Kaikkea sitä ihmiset on maistellut.

Vierailija
5/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:47"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:43"]

[/quote]

Kaikkea sitä ihmiset on maistellut.

[/quote]

Päivän naurut!!! :D:D:D

Vierailija
6/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään paljonkin, ei voi olla niin outo ajatus, että joku tykkää jostain ja toinen ei...

Vierailija
7/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään, ja mua katsellaan kyllä kummasti kun ei hillat ja leipäjuusto kelpaa.

Vuosikausia kyllä poimin myyntiin ämpärikaupalla, mutta yhtään en itse edes suolla maistanut useimpina kesinä. Käsiinkin jää sellainen inhottava perseinen haju.

Vierailija
8/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää. Hillat ovat hyviä. Harmittavan hankala vain löytää niitä niin suolta kuin kaupastakin. Jos sitten onnistun löytämään kaupasta, hinta on yleensä aika kova, mutta ei voi mitään. Hyvästä olen valmis maksamaan vähän enemmänkin. 

Vierailija
9/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii mennä töihin... herkkuahan se on!

Vierailija
10/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja ovat. Niitä vielä usein tungetaan jälkiruokiin, joita tarjoillaan mm. ulkomaisille vieraille. Ei ihme, että suomalaisen ruoan maine on kyseenalainen.

Vierailija
11/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 12:49"]

Tykkään paljonkin, ei voi olla niin outo ajatus, että joku tykkää jostain ja toinen ei...

[/quote]

Ei se outo ajatus ole. Yleensä olen todella kaikkiruokainen ja ainakin pyrin maistamaan kaikkea. Lakat vaan sattuvat olemaan oikasti pahoja. 

ap

Vierailija
12/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta herkkua! Varsinkin juuri leipäjuuston kanssa. Tuo suomalaisen ruuan maine on muuten vanhentunut käsite, nykyään monikin tänne tuleva ulkomaalainen kehuu suomalaista kotiruokaa ja eksotiikkaa.

Vierailija
13/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2013 klo 13:19"]

Niitä vielä usein tungetaan jälkiruokiin, joita tarjoillaan mm. ulkomaisille vieraille. Ei ihme, että suomalaisen ruoan maine on kyseenalainen.

[/quote]Lähinnä kai nuo ulkomaiset vieraat vierastaa niitä siemeniä. Mutta tosiaan lakka on makuasia. Itse tykkään kyllä. :)

Vierailija
14/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut kuin ap, mutta en ole uskaltanut sanoa ääneen. Syön kyllä kyseisiä marjoja, ja maku on mielestäni ihan ok, mutta koskaan en ole tajunnut, miksi lakka on jotenkin suurta herkkua? Ihan "tavalliselle" se mielestäni maistuu.

Vierailija
15/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tykkää (enkä muuten leipäjuustostakaan), mutta kyllä mä sen ymmärrän että ihmisillä on erilaiset makumieltymykset. Ei munkaan kaikki tutu tykkää kaikista sellaisista jutuista jotka minusta ovat herkkua.

Vierailija
16/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään kyllä lakoista, mutta leipäjuustoa inhoan! Yäks! Järkyttävää, miten se narskuu hampaissa. Ihan kylmät väreet tulee jo pelkästä ajatuksestakin...

Vierailija
17/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on makuasia", sanoi koira, kun persettä nuoli.

Vierailija
18/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän vain sipseistä karkeista ja limusta, minun mielestäni kaikkien muidenkin tulisi pitää vain näistä samoista asioista. PS. Helpompi kävellä lähikauppaan ja syödä loppuilta sohvalla sipsejä kuin pitäisi LIIKKUA että saisi jotain ihme marjoja.

Vierailija
19/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillat ovat mielestäni kaikista parhaimman makuisia marjoja. Pakastuskaan ei muuta niiden makua vaikka muuttaa kaikkien muiden marjojen maun. Ongelma on se, että ne kerätään raakoina.

Vierailija
20/40 |
17.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette syöneet raakana poimittuja tai pilaantuneita marjoja, jos ne ovat teidän mielestänne pahanmakuisia. Hyvän hillan makun muistuttaa ... no, ehkä aprikoosia tai persikkaa näistä tutummista hedelmistä.

Ne ovat hyviä siksi,että ovat kauniita, mehukkaita (kypsät!) ja oikeastaan harvinaisia, kun ei niitä ihan yhtä yleisesti saa kuin mustikoita ja puolukoita.

Nykyään ei juuri mistään saa sellaista oikeaa, hampaissa narskuvaa leipäjuustoa. Lieneekö nykyisten lehmien maito erilaista, kun ne kaupan juustot ovat jotenkin murenevia, eivät narskuvia. Pitäski hommata suomenkarjanlehmien maitoa ja kokeilla valmistaa itse juustoa, olisko se yhtä hyvää kuin ennen mummon tekemä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä