Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun en julkisesti kehtaa niin ihmettelen täällä

Vierailija
04.08.2020 |

Mies aina ihmettelee miksi tarvitse aamulla erikseen puurolusikan ja lusikan raejuustolle. Olen miljoonia kertoja sanonut, että en laita sitä puurolusikkaa raejuustoon vaan laitan puuron päälle raejuuston ihan omalla lusikallaan.

Normaalisti emme syö aamupalaa yhtäaikaa, mutta tänään söimme. Minä olin ehtinyt jo aloittaa, kun mies tuli keittiöön. Mulla oli siinä edessäni se raejuusto ja siinä luonnollisestikin se lusikka millä olin lisännyt sitä omaan puurooni. Mies teki itselleen puuron, sekoiti siihen hilloa ja sen jälkeen otti raejuuston, laittoi lusikan pöydälle, nuoli oman lusikkansa puhtaaksi ja laittoi sillä raejuustoa lautaselleen.

Eli täsmälleen tietysti niin miten tekee joka aamu eli nuolee lusikkansa ja laittaa sillä sen raejuuston ja mielestäni mielenosoituksellisesti teki nyt samoin, vaikka siinä oli se lusikka valmiina käytettäväksi. Jatkoin vain puuroni syömistä ja olin kuin en huomaisikaan, koska mielestäni tuollainen on aika lapsellista käytöstä. Nuolkoon lusikkansa ja laittakoon sillä raejuustot puuroonsa, mutta tossa kohtaa, kun siinä on valmiiksi lusikka niin ihan vain silkkaa ilkeyttään tekee noin.

En jaksa reagoida tuollaiseen millään tavalla, mutta nyt tuntui siltä, että pakko avautua edes täällä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni toimii noin (ikävä kyllä). Tällaisina aikoina se tuntuu vielä ikävämmältä kuin muulloin, vaikka en "normaali" tilanteessakaan ymmärrä sitä, että samalla lusikalla, jota on jo nuollut, ottaa isosta hillopurkista itselleen lisää hilloa. Olen nähnyt kyläpaikassakin sitä, että "kokki" maistelee keitostaan monta kertaa samalla lusikalla eli laittaa sinne pataan sen lusikan, jota on jo nuollut.

Hyi toi on niin ällöttävää ja pahinta on se, ettei se rajoitu vain kotikokkeihin, vaan ravintoloissa tehdään samaa. Olen ollut töissä useissa kymmenissä ravintoloissa muutama vuosi sitten ja todella monessa kokki oli tuollainen possu. Ehkä he ajattelevat, että bakteerit kuolee kuumassa ruoassa, mutta silti ajatus kokin syljestä on yököttävä.

Ap, jos meinaatte tehdä lapsia, niin koita saada mies ymmärtämään, että kariesbakteeri tarttuu vauvalle tuolla tavalla.

Vierailija
22/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, että olisi ihan jo sivistyneiden käytöstapojen vuoksi fiksua käyttää raejuustoon tarkoitettua lusikkaa kuin omaa lusikkaa. Ongelmahan ei kuitenkaan ole siinä, miten te keskenänne ruokailette vaan se on vain kanava jollekin  muulle väliänne hiertävälle ja mistä te ette osaa keskenänne puhua. Kaikkihan lähtee siitä kunnioittaako ja arvostaako toista. Kirjoituksestasi kun huokuu paljon tunteita, pettymystä, kiukkua ja johon kanavoit sen mitä teidän pitäisi jaksaa keskenänne miettiä. Ei kukaan halua olla vihainen tai ilkeä rakastamalleen puolisille, mutta miksi siihen on tultu vaatisi molemmilta peiliin katsomista.

Suosittelen miettimään ennen kuin raejuustosta kasvaa parisuhteenne isoin mörkö ja josta riittää kinaamista sekä onneton parisuhde. 

Samaa mieltä. Tuollainen hiljainen mielenosoitus mitä mies tekee on passiivisaggressiivista käytöstä ja se kertoo jostain alla muhivista ongelmista. Mieltä voi osoittaa jättämällä tarkoituksella sukat lattialle jos se toista ärsyttää, jättämällä wc-kansi väärään asentoon, puristaa hammastahnaa väärästä kohtaa jne jne. Vaikka kuulostaa pieniltä asioilta, niin ne on tahallista kiusaamista ja silloin pitäisi nostaa kissa pöydälle. Miksi toinen tekee niin ja mitä ne ongelmat siellä taustalla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin epäterveeltä suhteelta kuin vain voi kuulostaa. Eroatte vuoden sisällä 100%.

Vierailija
24/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hyi. Hiukankin sivistynyt ihminen tietää että kaikilla meillä on pöpöjä suussaan, joita ei ole kiva levitellä sillä "omalla lusikalla" mihinkään purkkeihin jotka menevät vielä jääkaappiin ja ovat käytössä useita päiviä (kuten nyt tuo raejuusto).

Itselläni on parhaillaan suupielet vähän rikki ja tunnistan huulessa herpeksen, vaikka se ei näy kunnolla. En julkeaisi levitellä omia suussa muhivia pöpöjä edes puolisolleni. Barbaarimaista ja kivikautista käytöstä sellainen oman syljen levittely.

N45

Suuteletko koskaan?

Vierailija
25/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan laita raejuustoa puuroon..

Vierailija
26/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
27/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on ihan hulluja.

- kumpikin tekee erikseen jonkin oman puuron?! Eikö voi tehdä yhtä puuroa yhteistä toisen makuun ma ja toisen makuun ti ja yhteiseen makuun ke ja alusta? 2 eri puuroa joka aamu? Mitä mä just luin?

- RAEJUUSTOA puuroon? Mitä mä just luin????

- kirjoitetaan nettiin vielä julkisesti?

Nykyajan nuoriso ... nyt tunnen itseni virallisesti keski-ikäiseksi.

Vierailija
28/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et oikeasti uskalla sanoa tuollaisesta asiasta suoraan? Pelkäätkö riitaa siitä, jos sanoisit suoraan? Ja laitat raejuustoa puuroon oikeasti? Yuck. Miksi? Ja miehen tapa "kapinoida" parisuhdedynamiikkaa on ottaa suisella lusikalla raejuustoa. Mahtaa olla sen miehenkin elämä raskasta tuollaisessa kuviossa. Tilannekuvaus kuulostaa jo terapian paikalta.

Vierailija
29/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille omat ruoka-ajat, tai oikeastaan asunnot tai oikeastaan jätä se sika.

Vierailija
30/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensinnäkin: miksi ihmeessä et voi ottaa raejuustoa puuroosi ja sen jälkeen käyttää se lusikka puurolusikkana? Siis ihan perusteluja haen. Puurossasi on jo raejuustoa, joten se, että se lusikka on käynyt raejuustopurkissa, ei voi olla perustelu.

Toiseksi, on erittäin epähygienistä siirtää suun bakteereja ruokaan, jota käytetään vielä tulevina päivinä. Miehen tapa on siis vastenmielinen ja ällö. Oma tapasi taas on vähän tarpeeton mutta ei mitenkään vahingollinen. Kunhan nyt tuhlat yhden lusikan lisää pestäväksi.

Vierailija
31/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah onpa ihanaa olla sinkku. Just saying.

Vierailija
32/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heittäisin tuollaisen sian pihalle.

Vierailija
33/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensinnäkin: miksi ihmeessä et voi ottaa raejuustoa puuroosi ja sen jälkeen käyttää se lusikka puurolusikkana? Siis ihan perusteluja haen. Puurossasi on jo raejuustoa, joten se, että se lusikka on käynyt raejuustopurkissa, ei voi olla perustelu.

Toiseksi, on erittäin epähygienistä siirtää suun bakteereja ruokaan, jota käytetään vielä tulevina päivinä. Miehen tapa on siis vastenmielinen ja ällö. Oma tapasi taas on vähän tarpeeton mutta ei mitenkään vahingollinen. Kunhan nyt tuhlat yhden lusikan lisää pestäväksi.

Koska sekoitan puuroon ensin marjat pakkasesta ja suolan. En halua sekottaa sitä raejuustoa puuron sekaan, koska se alkaisi näyttää jo kerran syödyltä oksennukselta siinä kohtaa.  Tästä syystä siis laitan raejuuston vasta puuron päälle eri lusikalla. 

Vierailija
34/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Miksi mies ei voi laittaa sillä olemassa olevalla lusikalla sitä raejuustoa, höh. Enää puuttuisi, että ottaa ensin raejuustoa ja samalla lusikallal hilloa, jolloin hilloon pääsee maitotuotetta -> edistää pilaantumista.

Kuulostaa monesta pieneltä/vähäpätöiseltä ongelmalta, mutta miettikääpä itse jokin asia, mikä mielestänne ja lähes kaikkien muidenkin mielestä kuuluu tehdä tietyllä tavalla ja toinen tekee tahallaan sen erilailla, vaikka mahdollisuus toimia oikein on helppoa. Eli halutaan vain ärsyttää toista.

Meillä mies juo joskus maitoa suoraan purkista. Itse en edes juo maitoa, mutta tapa näyttää juntilta. Lähes toivon, että joku kerta maidot pärskähtävät miehen paidalle... pyörittelisin vain silmiä, enkä sanoisi -mitäs mä sanoin :)

Vierailija
35/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et oikeasti uskalla sanoa tuollaisesta asiasta suoraan? Pelkäätkö riitaa siitä, jos sanoisit suoraan? Ja laitat raejuustoa puuroon oikeasti? Yuck. Miksi? Ja miehen tapa "kapinoida" parisuhdedynamiikkaa on ottaa suisella lusikalla raejuustoa. Mahtaa olla sen miehenkin elämä raskasta tuollaisessa kuviossa. Tilannekuvaus kuulostaa jo terapian paikalta.

Ihan ekassa kappaleessa jo kerron sanoneeni asiasta miljoona kertaa. En jaksa tarpeettomasti sanoa asiasta mikä ei miksikään muutu ja johan se nyt nähtiin, että sanomisistani huolimatta mies korostetusti tahtoi tehdä noin, että siirsi sen lusikan pois ja käytti sitä omaansa. Mies tahtoo tehdä nyt sitten noin niin hän sitten tekee, jos siitä hyvä mieli tulee. 

Vierailija
36/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on ihan hulluja.

- kumpikin tekee erikseen jonkin oman puuron?! Eikö voi tehdä yhtä puuroa yhteistä toisen makuun ma ja toisen makuun ti ja yhteiseen makuun ke ja alusta? 2 eri puuroa joka aamu? Mitä mä just luin?

Nuorisoon en ota mitään kantaa, koska olen jo yli 40vuotias,  mutta aika moni etenkin hyvin ja terveellisesti aamuisin syövä laittaa puuroon raejuustoa. Pelkkä puuro itsessään ei pidä nälkää kovin pitkään. Laitan sekaan myös pähkinöitä ja joskus sekoitan sinne yhden kananmunan keltuaisen. 

Ja me syömme eri aikaan niin me myös teemme itse omat puuromme silloin, kun syömme. Mikä ihmeen ongelma se on? Kuten aloituksessa totesin niin tänään nyt sattumalta ja poikkeuksellisesti söimme yhtä aikaa. Puuroa tehdessäni en edes tiennyt miehen olevan tulossa syömään, koska hän oli jo lähtenyt ulos ennen kuin heräsin. 

Vierailija
37/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ekassa kappaleessa jo kerron sanoneeni asiasta miljoona kertaa. En jaksa tarpeettomasti sanoa asiasta mikä ei miksikään muutu ja johan se nyt nähtiin, että sanomisistani huolimatta mies korostetusti tahtoi tehdä noin, että siirsi sen lusikan pois ja käytti sitä omaansa. Mies tahtoo tehdä nyt sitten noin niin hän sitten tekee, jos siitä hyvä mieli tulee. 

Jos olet sanonut siitä aina, niin anna sitten miehen tehdä noin ja niele kiukkusi. Ole kiitollinen siitä, että sinulla on sentään mies, joka pitää oman päänsä naisten höpötyksistä huolimatta.

Vierailija
38/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoriso on ihan hulluja.

Nuorisoon en ota mitään kantaa, koska olen jo yli 40vuotias,  mutta aika moni etenkin hyvin ja terveellisesti aamuisin syövä laittaa puuroon raejuustoa. Pelkkä puuro itsessään ei pidä nälkää kovin pitkään. Laitan sekaan myös pähkinöitä ja joskus sekoitan sinne yhden kananmunan keltuaisen. 

Ja me syömme eri aikaan niin me myös teemme itse omat puuromme silloin, kun syömme. Mikä ihmeen ongelma se on? Kuten aloituksessa totesin niin tänään nyt sattumalta ja poikkeuksellisesti söimme yhtä aikaa. Puuroa tehdessäni en edes tiennyt miehen olevan tulossa syömään, koska hän oli jo lähtenyt ulos ennen kuin heräsin. 

Miksi syöt edes sitä puuroa, jos se on välttämätön paha, johon sotketaan kaikki mahdollinen mukaan mausta piittaamatta? Ei miltään gourmet-aamiaiselta kuulosta tuollainen. Syö vain ne lisukkeet.

Vierailija
39/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa puurot, raejuustot ja hillot blenderiin ja surauttaa, niin ei tartte sotkea lusikoita. Maku tuskin kauheasti muuttuu.

M/40

Vierailija
40/78 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi hän ei voinut nyt käyttää valmista "raejuustolusikkaa", ehkä juuri joku mielenosoitus; mutta en myöskään tajua, miksi tarvitset sellaista lusikkaa. Puhtaalla lusikalla voi annostella raejuuston ja sen jälkeen syödä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä