Onko 12 euroa päivässä ruokaan ihan hirveän vähän?
Kommentit (16)
No ainakin minä yksin elävä sinkku (mies) käytän ruokaan keskimäärin päivässä alle 10 €. Hieman viitseliäsiyyttä ja vaivaa tämä toki vaatii. Syön enempi kasvis kuin liha voittoisesti, pyrkien yhtä kaikki monipuolisuuteen, sekä välttämään ruokahävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin minä yksin elävä sinkku (mies) käytän ruokaan keskimäärin päivässä alle 10 €. Hieman viitseliäsiyyttä ja vaivaa tämä toki vaatii. Syön enempi kasvis kuin liha voittoisesti, pyrkien yhtä kaikki monipuolisuuteen, sekä välttämään ruokahävikkiä.
Kasviksethan on tosi kalliita.
Minulla menee n. viisi euroa päivässä ruokaan.
Meillä on 3 hengelle 20e/pvä joten yhdelle todella paljon!
Keskituloinen perhe
84e viikko. Sillä saa 4 hengen perheen ruoat.
Heh, tuolla summa söisi kuin KUNINKAALLINEN. Epäironisesti kuin kuninkaallinen.
joten toivottavasti oli provo tämä aloitus.
Mä ostin eilen salaatin salaattibaarista ja koin huonoa omaatuntoa kun törsäsin siihen 8e. Mä kuitenkin söin puolet illalla ja tänään lounaaksi loput.
Mun mielestä siis 12e on tosi paljon yhdelle päivälle.
Minulla menee viitisen euroa myös. Laitan kaiken ruokani itse enkä osta eineksiä. Ehkä kerran viikossa jotain herkkua, lihaa ja juustoa harvakseltaan. Lisäämällä jotain noista menisi varmaan helposti kolme kertaa enemmän. Kesällä kerään pakkasen täyteen marjoja, joita sitten pitkin vuotta syön, kai sekin pienentää kauppalaskua vähän.
On se aika vähän.
Jos esim. ostat hyvää juustoa ja kalaa, se on siinä. Tosin molemmista riittää tietysti usealle päivälle.
Mun ostokset maksaa 50-150€ kerralla.
Käyn kaupassa 1krt /vko.
Lisäksi ostan torilta.
Mutta kotona on tietenkin kaapeissa aina
tavaraa.
Ei tolla summalla hyvin syödä eikä mitään extraa mutta hengissä pysyy.
Miksi sun täytyy laskea noin tarkkaan?
Tekee jotain ruokaa useammaksi päiväksi kerrallaan, niin riittää ihan hyvin.
Kuulostaa sopivalta määrältä yhdelle hengelle, jopa kahdelle säästäväiselle! Kun tekee itse edes osan ruoista eikä syö joka päivä jotain kalleimpia kaupan välipaloja. Oma tavoite on n. 10 e/päivä.
12×30 =360e/kk
Eli 1440e/kk nelihenkiseltä perheeltä
Olen hoitoalalla ja tienaan ihan kohtuullisesti. Asun yksin. Olen alkanut hyödyntään läheisen Prisman 60% ilta-alennuksia. Todella hyvin saa esim. leipää, lihaa, kalaa, valmiita salatteja edullisesti.
Miksei tulisi, jos yhdestä ihmisestä puhutaan?