Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Kaveri”mies lopetti yhteydenpidon - mitä tehdä kun ahdistaa

Vierailija
03.08.2020 |

Minulla oli lämpimät kaverivälit yhteen mieheen - on osa ystäväni sukua. Olemme tunteneet pari vuotta.
Pidimme tiiviisti yhteyttä, kunnes mies otti etäisyyttä - sitten taas alkoi viestitellä. Viestittelimme nyt keväällä harvakseltaan, 1-2 x kk, näimme kolmesti nyt kevään aikana.
Kun näimme, meillä oli todella mukavaa yhdessä.

Olemme molemmat varattuja eli täysin kavereina olimme yhteyksissä.

Nyt yhtäkkiä tuo mies ei enää vastannut toukokuussa viestiini, joka oli ihan neutraali juttu, sellainen jolle ”aiemmin” olisi taatusti nauranut ja vastannut (linkki yhteen lehtiartikkeliin ja kommenttini siihen).

Sen jälkeen laitoin onnittelut kesäkuun puolivälissä hänen syntymäpäivänään - ei vastausta.

Sitten en enää ole laittanut viestiä.

Minulla oli myös juuri synttärit, hän ne tiesi koska yhteiset kaverimmekin siitä puhuivat - ei viestiä/onnittelua tai mitään.

Olen todella ymmälläni tästä ja pahoillani.

Nyt myös yhteinen ystävä on huomannut miten asia minua vaivaa. Kysyi, jos hän sanoisi/laittaisi tälle miehellä viestiä että ”X ei voi hyvin, teidän täytyy puhua”.

Sanoin, että ehkä ei hyvä idea...

Miten eteenpäin?🤔
En halua tupata enkä roikkua ystävyydessä, mutta harmittaa tällainen katoaminen ilman syytä.
Mitään riitaa tms ei ole ollut, päinvastoin, olemme tulleet erinomaisesti juttuun.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
04.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies otti jo kerran etäisyyttä & palasi viestittelyyn ja nyt yhtäkkiä lopetti, tuntuu se kertariuhtaisulta, ikään kuin olisi jo kerran tehnyt ”pesäeroa” ja nyt totaalisesti. En keksi mitään muuta syytä kuin (miehen) ihastuminen.🤔

Vierailija
62/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai yksinkertaisesti mies ei ole vaan vaivautunut viestittelemään, jos viestejä lähetellään noin harvoin.

Miehiä on yleensä turha tulkita - olen huomannut, että monet naiset ovat ylitulkinnan mestareita.

Yleensä sosiaalisen kanssakäymisen ongelmissa erityisesti miesten osalta pätee kaikkein yksinkertaisin olettama: mies ei vaan viitsi / jaksa vastailla, tai ehkä ei ole edes huomannut viestejä, tai on unohtanut koko asian ja ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu mitä "jotain"?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla vaikuttaa nyt olevan sydänsurua. Voi käydä huomaamatta niin, että molemmat ovat liian kiintyneitä ja ihastuneita toisiinsa ja kaikenlainen yhteydenpito, asioiden jakaminen ja huumori vahvistavat tätä sidettä. Usein kun on tarve selittää, että kavereitahan me vain olemme, on jo kyse syvemmistä tunteista. Jossakin vaiheessa on hyvä myöntää itselleen, että on ajautunut avioliiton ulkopuoliseen salaiseen rakkaussuhteeseen.

Mies varmaan haluaa kerralla katkaista tunnesiteen sinuun. Ymmärrän häntä. Tuollaista aihetta ei ole välttämättä rakentavaa ottaa puheeksi, koska se voisi lietsoa tunteita vielä enemmän. Vai mitä mieltä olette?

No mun mielestä mikään kaverisuhde ei ole "avioliiton ulkopuolinen salainen rakkaussuhde" niin kauan kuin mitään ei ole tapahtunut. Vähän ylilyöntiä tuollainen ajattelu. En myöskään pidä jonkun ihmisen ajattelemista pettämisenä. Ihmisellä saa olla oma päänsisäinen elämä, ilman että se olisi valehtelua ja pettämistä, tai jotain salaisia rakkaussuhteita. Ehkä olen erilainen kuin muut.

Pettämistä se on vasta silloin, kun kahden ihmisen välillä on tapahtunut jotain. Jos molemmat pitävät toisiaan vaan kavereina, eikä mistään tunteista olla puhuttu niin asia on harvinaisen selvä.

Mitäs luulet? Mitä kaverin kanssa tehdään, ja mitä kaverin kanssa EI tehdä? Kyllä sä tiiät.

Vierailija
64/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies otti jo kerran etäisyyttä & palasi viestittelyyn ja nyt yhtäkkiä lopetti, tuntuu se kertariuhtaisulta, ikään kuin olisi jo kerran tehnyt ”pesäeroa” ja nyt totaalisesti. En keksi mitään muuta syytä kuin (miehen) ihastuminen.🤔

Mun mielestä selkeämpi syy on, että miehen kotoa tullut käsky ettei saa olla enää tekemisissä.

Vierailija
65/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä kommentteja, ihan kuin mies ei osaisi tai pystyisi tekemään päätöksiään aivan itse.

Et ollut niin  tärkeä kun kuvittelit, usko pois.

Näin me miehet ajatellaan, olisi toiminut toisin jos sut olisi halunnut.

Ei halunnut,edes ystäväksi. Taisit kuitenkin odottaa vähän enemmän kuin pelkkää ystävyyttä.....

Vierailija
66/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi ihan samankuuloinen tarina sillä poikkeuksella että miehellä ei ollut kotona ketään, eikä mullakaan. Teki eka viikon katoamistempun, sit puoli vuotta siitä kuukauden ja sit joku vuosi tosta katos kokonaan.

Ja oltiin muuten melkein päivittäin viestiyhteyksissä molempien aloitteesta ja tavattiinkin joku viitisen kertaa koko tuttavuuden aikana.

Vähän jäi kyllä WTF fiilikset et mitähän tapahtu.

Vierailija
67/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä naisten ylitulkintaa....  Aloittaja on ihan romuna, kun mies ei nyt viitsi/ehdi/jaksa viestitellä. Lopeta se draamailu ja jatka elämääsi!  Tunteethan tässä on olleet pelissä, ihan selvästi. On kiva vähän viestitellä, flirttailla, kuvitella, että olet "vähän tärkeämpi ystävä" tälle toiselle välittämättä yhtään omasta tai toisen parisuhteesta.   Elämä ei ole mitään romanttista elokuvaa, jossa on suuria tunteita, väärinkäsityksiä, ja elämää suurempaa rakkautta.

Lopeta nyt hyvä ihminen hyvän sään aikaan ja keskity omaan parisuhteeseesi, näin todennäköisesti "ystäväsikin" tekee, keskittyy omaan suhteeseensa kun tajusi mihin on ajautumassa. 

Vierailija
68/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä naisten ylitulkintaa....  Aloittaja on ihan romuna, kun mies ei nyt viitsi/ehdi/jaksa viestitellä. Lopeta se draamailu ja jatka elämääsi!  Tunteethan tässä on olleet pelissä, ihan selvästi. On kiva vähän viestitellä, flirttailla, kuvitella, että olet "vähän tärkeämpi ystävä" tälle toiselle välittämättä yhtään omasta tai toisen parisuhteesta.   Elämä ei ole mitään romanttista elokuvaa, jossa on suuria tunteita, väärinkäsityksiä, ja elämää suurempaa rakkautta.

Lopeta nyt hyvä ihminen hyvän sään aikaan ja keskity omaan parisuhteeseesi, näin todennäköisesti "ystäväsikin" tekee, keskittyy omaan suhteeseensa kun tajusi mihin on ajautumassa. 

Ihanan kyynistä!😂

Vierailija
69/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni alkoi saada myös viestejä tutulta naiselta. Ihan pikkuhiljaa alkoi nämä viestit olla tuttavallisempi ja vihjailevampia. Alkoi tulla tiheämpään. Minä sain nähdä nämä kaikki, kun miestä alkoi ahdistamaan, kun ei oikein ensin tajunnut mitä tämä tarkoittaa. Hän sitten lopetti kuin seinään ja ghostasi tämän naisen. Olisihan hän voinut selitellä jotain kiireistä yms. mutta tämä oli jotenkin tehokkaampaa.

Varmaan sekin nainen oli siellä sitten romuna, kun ei suunnitelmat toteutuneetkaan. 

Vierailija
70/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni alkoi saada myös viestejä tutulta naiselta. Ihan pikkuhiljaa alkoi nämä viestit olla tuttavallisempi ja vihjailevampia. Alkoi tulla tiheämpään. Minä sain nähdä nämä kaikki, kun miestä alkoi ahdistamaan, kun ei oikein ensin tajunnut mitä tämä tarkoittaa. Hän sitten lopetti kuin seinään ja ghostasi tämän naisen. Olisihan hän voinut selitellä jotain kiireistä yms. mutta tämä oli jotenkin tehokkaampaa.

Varmaan sekin nainen oli siellä sitten romuna, kun ei suunnitelmat toteutuneetkaan. 

No tuo on törkeää käytöstä. Olisin vaatinut suoraselkäistä toimintaa, jos vastaavaa olisi tullut omalle miehelle. Ai mut hetkinen! Mun mies on suoraselkäinen, ei edes tarvitsisi vaatia. Olisi ystävällisesti mutta asialliseen sävyyn sanonut, ettei halua enää viestitellä.

Vierailija
71/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaus kertoo kyllä ihmisestä aika paljon.

Tuttavapiiriin kuuluu yksi vastaava tapaus; sitten itse koko ajan tykkää sosiaalisessa mediassa kaikista ”ole hyvä ihminen”, ”kiltteys on tärkeintä”, ”ystävällisyys on tärkein voimavara”, ”integrity is all we need!” -tyyppisistä julkaisuista ja jakaa niitä.

En ymmärrä. Itse ei noita näköjään noudata!

Vierailija
72/73 |
05.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
73/73 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi