”Kaveri”mies lopetti yhteydenpidon - mitä tehdä kun ahdistaa
Minulla oli lämpimät kaverivälit yhteen mieheen - on osa ystäväni sukua. Olemme tunteneet pari vuotta.
Pidimme tiiviisti yhteyttä, kunnes mies otti etäisyyttä - sitten taas alkoi viestitellä. Viestittelimme nyt keväällä harvakseltaan, 1-2 x kk, näimme kolmesti nyt kevään aikana.
Kun näimme, meillä oli todella mukavaa yhdessä.
Olemme molemmat varattuja eli täysin kavereina olimme yhteyksissä.
Nyt yhtäkkiä tuo mies ei enää vastannut toukokuussa viestiini, joka oli ihan neutraali juttu, sellainen jolle ”aiemmin” olisi taatusti nauranut ja vastannut (linkki yhteen lehtiartikkeliin ja kommenttini siihen).
Sen jälkeen laitoin onnittelut kesäkuun puolivälissä hänen syntymäpäivänään - ei vastausta.
Sitten en enää ole laittanut viestiä.
Minulla oli myös juuri synttärit, hän ne tiesi koska yhteiset kaverimmekin siitä puhuivat - ei viestiä/onnittelua tai mitään.
Olen todella ymmälläni tästä ja pahoillani.
Nyt myös yhteinen ystävä on huomannut miten asia minua vaivaa. Kysyi, jos hän sanoisi/laittaisi tälle miehellä viestiä että ”X ei voi hyvin, teidän täytyy puhua”.
Sanoin, että ehkä ei hyvä idea...
Miten eteenpäin?🤔
En halua tupata enkä roikkua ystävyydessä, mutta harmittaa tällainen katoaminen ilman syytä.
Mitään riitaa tms ei ole ollut, päinvastoin, olemme tulleet erinomaisesti juttuun.
Kommentit (73)
Älä ap välitä näistä ihastusmiskommenteista. Ilmeisesti naiset omaksuu mustasukkaisen puolison näkökulman heti...
Mullekin on käynyt noin ja tiedän kokemuksesta, että tuo on ärsyttävää. Tuo kuulosti hyvin tutulta. Eikä todellakaan ollut kyse ihastumisesta :D
Tämä nykyajan ghostaaminen on kyllä taas yksi paskamainen, epäkunnioittava tapa kohdella toista ihmistä. Minua ainakin ärsytti se, että ihminen, jonka luulin tuntevani, toimi yhtäkkiä noin, enkä ansainnut edes mitään selitystä asialle. Se on petos, selkärangattomuutta ja epäkunnioittavaa käytöstä, enkä itse voisi koskaan tehdä noin toiselle. Täytyi hyväksyä ettei tämä kaverimies on sellainen, että hänen arvomaailmansa on erilainen kuin itselläni, jos kykenee noin toimimaan. Hän ei ollut sitä mitä luulin.
Ja tiedän muuten ihan heteroita, joiden samaa sukupuolta olevat ystävät tekee tuolla tavalla ja kyllä se kaihertaa kovastikin. Joten tuon ihastumispaskan voi nyt jo unohtaa...
Te ghostaajat olette kyllä raukkamaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Voithan vielä kysyä, että mistä on kysymys. Et varmaan saa vastausta, mutta ainakin olet kertonut, että olisit halunnut tietää.
Minulla on ollut vähän samantapainen tilanne, ja kyllä siitä saatiin ihan keskusteltua, miksi ystävyys ei voi jatkua.
Yhteisymmärryksessä on huomattavasti mukavampaa ottaa etäisyyttä kuin ghostaamalla. Etenkin kun on yhteisiä tuttuja, joten nähdään silloin tällöin.
Minäkin kannatan tätä. Kysy rohkeasti.
Ei vaan toimi tuollainen flirtti jos on molemmat varattuja. Tajusi että ei halua sua kuitenkaan
Lämpimät kaverivälit ja tiiviisti yhteyttä ei kuulosta hyvältä parisuhteessa olevilta.
Ap ahdistuu kun otetaan etäisyyttä, ilmeisesti joku muu on ahdistunut jo aikaisemmin.
Kuulostaa siltä että mies oli ihastunut ja tajusi sen. Lopetti ennen kuin meni kuumemmaksi.
Kuulostaa siltä, että kaverimiehen eukko mustasukkainen, ei ymmärrä kaveruutta, kieltänyt yhteydenpidon. Tosi inhottavaa. Ja lapsimies tottelee vaimoa, aikuinen mies puolustaisi ystävyyttä.
Koita ajatella että mies ei ollut ystävyytesi arvoinen.
Syntyikö miehelle lapsi? Siihen katkesi minun yhteydenpitoni ystäviin. Koliikkivauvan kanssa en jaksanut mitään ylimääräistä.
Mustasukkaisuusesta lienee kysymys.
Minulla on samantapainen kokemus.
Minulle viestitteli kovasti eräs harrastusporukkaan kuuluva nainen.
Kun hän alkoi seurustella, viestittely loppui lähes tyystin, joku yksittäinen viesti voi tulla, yleensä kysymys jostain aiheesta.
Toki voi olla niinkin, että jos elämässä on tylsää, parisuhteessa ongelmia jne, aukkoa täytetään viestittelyllä.
Kun elämään tulee muuta, parisuhde(tai nousukausi viilenneessä suhteessa), lapsi, talonrakennus jne. viestittely jää
Taisi olla provo tuo ap:n viesti, mutta vastataan asiallisesti.
En ymmärrä miksi pitäisi roikkua jossain ystävyydessä, jos se on noin yksipuolista, sukupuolista viis.
On minullakin yksi naispuolinen, oikeastaan ihan hyväkin kaveri (olen mies) oudosti feidannut... Siinä tapauksessa tuli mieleen, luuliko hän että minulla olisi ollut jotain aikeita hänen suhteensa (olin sinkku, hän oli alkanut seurustelemaan) No ei ollut ja jos hän toisin luuli, minulla ei ollut mitään syytä lähteä korjaamaan käsitystä. Jos hän haluaa olla seurassani, varmaan ottaa yhteyttä. Emme ole kuitenkaan enää tekemissä, eli se siitä.
Eihän siinä muuta, mutta varmaan hänkin voi nyt kirjoittaa tänne palstalle, kuinka mies ja nainen eivät voi olla vain kavereita...
Minun miespuolinen kaveri lopetti yhteydenpidon täysin kun sain lapsen. En välittänyt. Nyt kun hänellä itselläänkin lapsia, ollaan taas yhteyksissä. Elämäntilanne oli vain eri, ei muuta.
Ap puhuu hyvästä ystävästä,tiedoksi vaan että ystävät ei ikinä tekisi noin. Eli ei tod.lopettaisi ystävyyttä noin vaan kuten seinään. Ei ainakaan selittämättä mikä vaivaa. Tässä on selvästi jotain paljon muuta kuin kaveruutta kumpikin ihastuneita toisiinsa mutta miehelle tuli morkkis koska on varattu. Siis aivan tyypillinen salasuhde joka usein päättyy juuri miehen toimesta yhtäkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu hyvästä ystävästä,tiedoksi vaan että ystävät ei ikinä tekisi noin. Eli ei tod.lopettaisi ystävyyttä noin vaan kuten seinään. Ei ainakaan selittämättä mikä vaivaa. Tässä on selvästi jotain paljon muuta kuin kaveruutta kumpikin ihastuneita toisiinsa mutta miehelle tuli morkkis koska on varattu. Siis aivan tyypillinen salasuhde joka usein päättyy juuri miehen toimesta yhtäkkiä.
Jos näin olisi - kokisiko mies tässä myös morkkista siitä että jätti ap:n kuin nallin kalliolle selittämättä mitään (olettaen että ap ei tosiaan enää laita yhtään viestiä vaan pitää täyttä radiohiljaisuutta)?
Pyydä vaikka sitä yhteistä ystävää kysymään tältä mieheltä, onko joku vikana. Ei hänen tarvitse miehelle tilittää mitään siitä, miten olet "romuna". Kysymyksen voi esittää ihan muutenkin. Jos siis meinaat, että ei hän sinulle kuitenkaan vastaa. Toki muussa tapauksessa voit itse laittaa miehelle viestin, jossa kysyt mikä on vikana.
Ehkä sitä ystävää ei vaan kiinnosta viestitellä sun kanssa. Eli mies oli tärkeämpi ap:lle kuin ap miehelle.
Koki viestit rasittaviksi ja pakko-vastattaviksi, ja halusi eroon ap:stä.
Vierailija kirjoitti:
Harva puoliso pitää puolisonsa kiinteästä läheisestä ystävyyssuhteesta vastakkaiseen sukupuoleen. Ap vaikuttaa ihastuneelta ja mies vaikuttaa siltä, että puoliso otti asian puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä ystävää ei vaan kiinnosta viestitellä sun kanssa. Eli mies oli tärkeämpi ap:lle kuin ap miehelle.
Koki viestit rasittaviksi ja pakko-vastattaviksi, ja halusi eroon ap:stä.
Luultavasti juuri näin, mutta tämänkin voisi kertoa: et ole minulle tärkeä etkä millään tapaa prioriteetti. Viestisi tylsistyttävät minua, ja kuvittelen elämän paremmaksi ilman sinua - hei hei.
puolisonsa*