”Kaveri”mies lopetti yhteydenpidon - mitä tehdä kun ahdistaa
Minulla oli lämpimät kaverivälit yhteen mieheen - on osa ystäväni sukua. Olemme tunteneet pari vuotta.
Pidimme tiiviisti yhteyttä, kunnes mies otti etäisyyttä - sitten taas alkoi viestitellä. Viestittelimme nyt keväällä harvakseltaan, 1-2 x kk, näimme kolmesti nyt kevään aikana.
Kun näimme, meillä oli todella mukavaa yhdessä.
Olemme molemmat varattuja eli täysin kavereina olimme yhteyksissä.
Nyt yhtäkkiä tuo mies ei enää vastannut toukokuussa viestiini, joka oli ihan neutraali juttu, sellainen jolle ”aiemmin” olisi taatusti nauranut ja vastannut (linkki yhteen lehtiartikkeliin ja kommenttini siihen).
Sen jälkeen laitoin onnittelut kesäkuun puolivälissä hänen syntymäpäivänään - ei vastausta.
Sitten en enää ole laittanut viestiä.
Minulla oli myös juuri synttärit, hän ne tiesi koska yhteiset kaverimmekin siitä puhuivat - ei viestiä/onnittelua tai mitään.
Olen todella ymmälläni tästä ja pahoillani.
Nyt myös yhteinen ystävä on huomannut miten asia minua vaivaa. Kysyi, jos hän sanoisi/laittaisi tälle miehellä viestiä että ”X ei voi hyvin, teidän täytyy puhua”.
Sanoin, että ehkä ei hyvä idea...
Miten eteenpäin?🤔
En halua tupata enkä roikkua ystävyydessä, mutta harmittaa tällainen katoaminen ilman syytä.
Mitään riitaa tms ei ole ollut, päinvastoin, olemme tulleet erinomaisesti juttuun.
Kommentit (73)
Parempi poistaa kaikki yhteystiedot, ehkäpä myös estää.
Anna sille pimppaa kerran, niin se voi puhdistaa ilmapiiriä kummasti. :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Jos kerran ahdistaa, ettei toinen laita viestejä. Tällöin ei tule itsekään viestiteltyä. Selvästi tuosta ihmissuhteesta ei ole enää iloa. Lisäksi saisi koko ajan pelätä milloin toinen jättää vastaamatta, eipä siinä kannata olla kovin kiintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli samanlainen tilanne ja selvis että ystävän puoliso oli niin mustasukkainen ettei yhteydenpito ollut enää ok
Mun mielestä tämä on sairasta.
-ohis
Jaa a. Koska noin tarkkaan pidät kirjaa yhteyksistä, niin näin ulkoapäin näyttää siltä, että olet ihastunut.
Ehkä se toinenkin on ollut ja tajuaa tilanteen ja lopetti tuon pelin nyt alkuunsa.
Hyvä, että edes toinen tajusi tilanteen.
Ja voihan olla, että ette voi avoimesti siipoillenne kertoa yhteydenpidostanne... ja se taas on vilunkipelaamista.
Paras lopettaa.
Tai.
Mitä sinä haluat?
Ja mitä ne muut ihmiset, joita tämä koskee- haluavat.
Siinä on neljä ihmistä osallisina. Huomioi se.
Montako aloitusta meinaat tästä vielä tehdä?
Mustasukkaisuudesta tuossa on kyse.
Herää unesta, jossa mies ja nainen ovat ihan pelkästään ystäviä ja kukaan ei voi koskaan ikinä siitä tulla mustasukkaiseksi.
Ei välttämättä se mies tai sinä, tai teidän puolisonne ole "siinä mielessä" teidän ystävyydestänne huolissaan. Vaan ihan voi olla jotkut mustiksia siitä, ettei se paras ystävä olekaan se oma vaimo tai mies, jolle pitäisi uskoutua, vaan ne tietyt asiat kerrotaan toista sukupuolta olevalle ystävälle. Joidenkin on vaikea ymmärtää sitä, mutta jospa keskittyisit olemaan ystävä naisten kanssa? Miespuolinen paras ystäväsi olisi tästä lähtien oma miehesi ( parisuhteessa ei riitä pelkkä seksi yms pidemmän päälle ) , toisella osapuolella sama juttu.
Ei kuulosta ihan viattomalta ystävyydeltä, jos asia ahdistaa noin paljon. Enkä tarkoita, ettei ystävyyden viileneminen voisi tuntua jopa pahemmalta kuin rakkaussuhteen katkeaminen, mutta silloin puhutaan yleensä pidemmästä ystävyydestä joka on ainakin jossain vaiheessa ollut intensiivisempi kuin kuvauksesi antaa olettaa. Ja jos mies on jo kertaalleen halunnut ottaa etäisyyttä niin siihen lienee syynsä. Ehkä mies on ymmärtänyt ystävyyden menneen ainakin sinun puoleltasi yli ja mahdollisesti hänellä on itselläänkin ollut ristiriitaisia tunteita. Hän on nyt kuitenkin tehnyt valintansa ja päättänyt vaalia omaa suhdettaan, joten ole hyvä, kunnioita hänen päätöstään ja lopeta roikkuminen.
Mies on joko kuollut tai todennut ettei sittenkään aio vaihtaa puolisoaan sinuun.
Muuta neuvoa ei tule.
Voithan vielä kysyä, että mistä on kysymys. Et varmaan saa vastausta, mutta ainakin olet kertonut, että olisit halunnut tietää.
Minulla on ollut vähän samantapainen tilanne, ja kyllä siitä saatiin ihan keskusteltua, miksi ystävyys ei voi jatkua.
Yhteisymmärryksessä on huomattavasti mukavampaa ottaa etäisyyttä kuin ghostaamalla. Etenkin kun on yhteisiä tuttuja, joten nähdään silloin tällöin.
Ap kysyi tuosta että jos kaveri kysyy mieheltä tai käskee ottamaan yhteyttä... mielestäni huono ajatus, mieluummin otat itse yhteyttä kerran ja kysyt että miksi.
Ohis huutaa että mun mielestä taas parempi idus jos saa tietoonsa yhteiseltä tutulta että ap:ta harmittaa, se ei ole niin roikkuvaa
Minä ainakin lopetin yhteydenpidon kun kestoihastuksesta ei meinannut tulla loppua. Parempi näin
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin lopetin yhteydenpidon kun kestoihastuksesta ei meinannut tulla loppua. Parempi näin
Sun vai hänen puolelta ei meinannut tulla loppua?
Minulla on useampiakin miespuolisia ystäviä. Yksi heistä on ollut ystäväni ihan tarhaiästä asti. Ei mitään hajua paljonko ollaan viestitelty, joskus harvoin, joskus tiiviimmin. Ystävyyksien, varsinkin tuon vanhimman, katkeaminen harmittaisi, mutta ei ahdistaisi. Minustakin ap:n sanavalinnat viestivät siitä, ettei kyseessä ehkä ihan vaan ystävyys.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaatko häntä? Kauanko tästä on? Mitä jos hän olisi ollut elämäsi rakkaus...
Ihmisellä voi olla tuhansittain niitä sopivia vastinkappaleita. Mutta. Kerrallaan on paras sitoutua vain yhteen. Kaikinpuolin elämä on sillä tavoin helpompaa.
Ap:n 'ystävä' on kohdannut elämän realiteetit ja ehkä tehnyt valintansa.
Ap:n tunteet ovat vain hänen, hän ei voi väittää, että mies olisi tuntenut juuri samoin ja yhtä syvästi. Mies on tajunnut tämän, eikä jaksa olla kiinnostunut. Se, että ap nyt on ahdistunut, kertoo juuri siitä, että hänen puoleltaan kysymys ei ole puhtaasti ystävyydestä.
Mitenkäs se ap:n oma kumppani suhtautuu tilanteeseen? Kai ap on uskoutunut hänelle ahdistuksestaan?
Tuohan on ihan selvä ihastumistapaus... ainakin sinun puolelta jos ystäväsikin kommentoi asiaa kirjoittamalla tavalla eli: "Nyt myös yhteinen ystävä on huomannut miten asia minua vaivaa. Kysyi, jos hän sanoisi/laittaisi tälle miehellä viestiä että ”X ei voi hyvin, teidän täytyy puhua”."... eli pelailisi puolestasi jotain peliä saamaan mies taas yhteydenpitoon kanssasi. Eli hyvä, että mies tajusi viilentää välejä jos hänen puolionsa on sinua tärkeämpi.
Mulla oli samanlainen tilanne ja selvis että ystävän puoliso oli niin mustasukkainen ettei yhteydenpito ollut enää ok